Meidän perhekäyttöautossa kiusallinen vika lämppärissä.
Vasen puoli lämpiää huonosti. Kierroksilla vähän paremmin pitää kennolämpöä. Oikea puoli toimii niin hyvin kun voi.
Tähän mennessä vaihdettu vesiventtiilipaketti ja kiertovesipumppu.
Autossa orggiswebasto ja räjäytyskuvien perusteella autoon on tehty tänne pohjoiseen sopivampi veden kierto. Nyt vesi kiertää webastosta myös moottorin läpi paremmin ja tietty lämmittää sitä.
Alunperinhän se on sisätilapainotteinen.
Nyt epäilyksenä on että kennoon on jäänyt ilmaa joka estää kierron tai webastolle vettä päästävä kolmitieventtiili ei nyt laske vettä oikein minnekään kunnolla ja häiriköi näin kiertoa. Tutkin putkitusta ja sen ei pitäisi muutoksenkaan jälkeen haitata normaalia nestekiertoa mitenkään. Päinvastoin kennolle tuleva vesi tulee lyhempää reittiä suoraan moottorista.
Onko kokemuksia miten järjestelmän saisi parhaiten ilmattua? Yritän tässä joku päivä purkaa kolmitieventtiilin esiin ja tutkia pelaako se oikein.
Vasen puoli lämpiää huonosti. Kierroksilla vähän paremmin pitää kennolämpöä. Oikea puoli toimii niin hyvin kun voi.
Tähän mennessä vaihdettu vesiventtiilipaketti ja kiertovesipumppu.
Autossa orggiswebasto ja räjäytyskuvien perusteella autoon on tehty tänne pohjoiseen sopivampi veden kierto. Nyt vesi kiertää webastosta myös moottorin läpi paremmin ja tietty lämmittää sitä.
Alunperinhän se on sisätilapainotteinen.
Nyt epäilyksenä on että kennoon on jäänyt ilmaa joka estää kierron tai webastolle vettä päästävä kolmitieventtiili ei nyt laske vettä oikein minnekään kunnolla ja häiriköi näin kiertoa. Tutkin putkitusta ja sen ei pitäisi muutoksenkaan jälkeen haitata normaalia nestekiertoa mitenkään. Päinvastoin kennolle tuleva vesi tulee lyhempää reittiä suoraan moottorista.
Onko kokemuksia miten järjestelmän saisi parhaiten ilmattua? Yritän tässä joku päivä purkaa kolmitieventtiilin esiin ja tutkia pelaako se oikein.
Comment