Meinasin laittaa perinteiset diesel BMW-työkalut eli letkunpuristuspihdit EGR:n ja vaihteiston lämmönvaihtimen letkuihin mutta X3 paikat ovatkin niin ahtaat ettei oikeastaan mihinkään noista letkuista pääse käsiksi purkamatta tavaraa edestä pois.
Samalla tuli deja-vu kun huomasin ettei EGR:ssa taida olla termostaattia ollenkaan. Hoksasin tämän jo vuosia sitten mutta pääsi unohtumaan muissa tohinoissa. Ahtaiden paikkojen vuoksi tyydyin katselemaan RealOEM.sta vesikiertoa:
EGR:
http://www.realoem.com/bmw/showparts...84&hg=11&fg=50
Jäähdytys:
http://www.realoem.com/bmw/showparts...78&hg=11&fg=35
Onko tuolla sähköllä ohjattu alipaineaktuaattori joka avaa ja sulkee EGR:n vesikiertoa tarpeen mukaan? Näyttäisi siltä että vesikierto tapahtuu kokonaisuudessaan päätermostaatin moottorin puolella eli vikaantuessaan EGR-vesikierto ei vuoda jäähdyttimeen?
Samalla tuli deja-vu kun huomasin ettei EGR:ssa taida olla termostaattia ollenkaan. Hoksasin tämän jo vuosia sitten mutta pääsi unohtumaan muissa tohinoissa. Ahtaiden paikkojen vuoksi tyydyin katselemaan RealOEM.sta vesikiertoa:
EGR:
http://www.realoem.com/bmw/showparts...84&hg=11&fg=50
Jäähdytys:
http://www.realoem.com/bmw/showparts...78&hg=11&fg=35
Onko tuolla sähköllä ohjattu alipaineaktuaattori joka avaa ja sulkee EGR:n vesikiertoa tarpeen mukaan? Näyttäisi siltä että vesikierto tapahtuu kokonaisuudessaan päätermostaatin moottorin puolella eli vikaantuessaan EGR-vesikierto ei vuoda jäähdyttimeen?