A: Kannattaa. Itse laitoin ex- äksään ja loppui etupyörän vatkaaminen sivusuunnassa.
Tuntukos tuo vatkaaminen erityisesti jarruttaessa??
mulla ainakin oma ravistaa jarrutuksessa ja katsastusmies ei mitään varsinaista vikaa tuosta löytänyt, mutta mainitsi että juurikin nuo puslat vois olla hyvä vaihdella jo ennakkoon.
No joka tapauksessa kun vaihtoon menevät kuitenkin niin kysynkin että onko nuo powerflexit jotenkin erityisen kovat ajettavat?
Itse arvostan enemmän autossa sellasta sopivaa pehmeyttä kun ei oo tarvetta mennä kurviin oikea jalka oikosena, vaikka sekin kivaa on
Tuntukos tuo vatkaaminen erityisesti jarruttaessa??
mulla ainakin oma ravistaa jarrutuksessa ja katsastusmies ei mitään varsinaista vikaa tuosta löytänyt, mutta mainitsi että juurikin nuo puslat vois olla hyvä vaihdella jo ennakkoon.
No joka tapauksessa kun vaihtoon menevät kuitenkin niin kysynkin että onko nuo powerflexit jotenkin erityisen kovat ajettavat?
Itse arvostan enemmän autossa sellasta sopivaa pehmeyttä kun ei oo tarvetta mennä kurviin oikea jalka oikosena, vaikka sekin kivaa on
Ei se mulla vielä pahemmin vatkannu vaikka mittarissa oli tuolloin ~200tkm, äkkinäisissä jarrutuksissa ehkä semmonen pienoinen elämisen merkki vaan tuntui persiissä.
Vaihdoin E39:n kokemusten perusteella eikä se tässäkään tapauksessa pehmeyttä pois vienyt, korkeintaan kuormitti muita kumipuslia astetta enemmän. Samaan rahaan siis ennemmin vaihdan powerflexit kuin orkkis- kumiset...
Nyky E60:een tarvis joku päivä tehdä sama "päivitys". Vaan en oo jaksanu kun ei mitään oireita vielä ole.
Äksällä kurviin jalka oikosena, sama kuin driftaisi linja- autolla...
Meylen HD puslat ostin ja toinen jo vaihdettu, palasina piti irti ottaa oli niin julmetun ruosteessa että ei ainakaan tuolla itsetehdyllä työkalulla lähtenyt.
Uusi pusla oli pakastimessa hyvän aikaa ennen asennusta ja reaktiotankoa lämmittelin kuumailmapuhaltimella, vaan eipä tuo auttanut kuin noin 10 mm alkuun meni mutta sitten piti tehdä töitä.
Onko joku onnistuneesti asennellut noita tuolla kylmä kuuma menetelmällä ? vai toimiiko tässä tapauksessa ollenkaan?
Samoin tein uudet zimmerman jarrulevyt ja palat paikoilleen, lisäksi tuossa odottelee vielä Meylen HD koiranluut.
Hienostihan tuo meni toisen puolen osalta, uusi pusla oli levännyt yön yli pakastimessa ja reaktiotangon nakkasin hetkeksi saunan pesään hiillokseen ja pusla meni paikoilleen kuin vanhaan ihmiseen ilman mitään työkaluja.
Ja ei tosiaan mitään punahehkua tarvinnut tuohon reaktiotankoon saada, ainostaan pieni lämmönnosto tasaisesti joka puolelta.
Loppu ravistaminen jarrutuksissa ja mukavasti nuo HD puslat toivat lisää tuntumaa ohjaukseen, tosin vanhat oli jo löysät kuin.. no jääköön sanomatta.
Comment