Announcement

Collapse
No announcement yet.

e53 Reaktiotangon pusla / Powerflex?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -jasa-
    Bimmer Rookie
    • Jun 2013
    • 47
    • Pirkanmaa

    e53 Reaktiotangon pusla / Powerflex?

    Tietääkö joku minkä mallin powerflex pusla menisi e53 reaktiotangon päähän?

    a) kannataako laittaa powerflex?
    b) osanro?
  • -jasa-
    Bimmer Rookie
    • Jun 2013
    • 47
    • Pirkanmaa

    #2
    Originally posted by -jasa- View Post
    Tietääkö joku minkä mallin powerflex pusla menisi e53 reaktiotangon päähän?

    a) kannataako laittaa powerflex?
    b) osanro?
    Itse itselleni vastaten kohtan b)
    Powerflex PFF5-901 pusla nro 1 kaaviossa http://www.powerflex.co.uk/resize_im...2649.jpg&w=450

    Comment

    • Timelord
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 501
      • Loimaa

      #3
      Originally posted by -jasa- View Post
      Tietääkö joku minkä mallin powerflex pusla menisi e53 reaktiotangon päähän?

      a) kannataako laittaa powerflex?
      A: Kannattaa. Itse laitoin ex- äksään ja loppui etupyörän vatkaaminen sivusuunnassa.
      W201 2,5D
      W123 280ce
      E21 316
      ex-E60 530ia
      ex-E53 4,4i
      ex-E39 523i
      ex-E34 520ia
      ex-E21 318i

      Comment

      • pasianssi71
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2014
        • 219
        • Uusikaupunki

        #4
        Originally posted by Timelord View Post
        A: Kannattaa. Itse laitoin ex- äksään ja loppui etupyörän vatkaaminen sivusuunnassa.
        Tuntukos tuo vatkaaminen erityisesti jarruttaessa??
        mulla ainakin oma ravistaa jarrutuksessa ja katsastusmies ei mitään varsinaista vikaa tuosta löytänyt, mutta mainitsi että juurikin nuo puslat vois olla hyvä vaihdella jo ennakkoon.
        No joka tapauksessa kun vaihtoon menevät kuitenkin niin kysynkin että onko nuo powerflexit jotenkin erityisen kovat ajettavat?
        Itse arvostan enemmän autossa sellasta sopivaa pehmeyttä kun ei oo tarvetta mennä kurviin oikea jalka oikosena, vaikka sekin kivaa on

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3447
          • Janakkala

          #5
          Ei ne Powerflexit ainakaan autosta huonompaa tee.
          Tuossa muutama kuva E53 reaktiotangon puslien vaihdosta:


          Bemu Expert Oy by bemuexpertharviala, on Flickr


          Bemu Expert Oy by bemuexpertharviala, on Flickr


          Bemu Expert Oy by bemuexpertharviala, on Flickr
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • Timelord
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2010
            • 501
            • Loimaa

            #6
            Originally posted by pasianssi71 View Post
            Tuntukos tuo vatkaaminen erityisesti jarruttaessa??
            mulla ainakin oma ravistaa jarrutuksessa ja katsastusmies ei mitään varsinaista vikaa tuosta löytänyt, mutta mainitsi että juurikin nuo puslat vois olla hyvä vaihdella jo ennakkoon.
            No joka tapauksessa kun vaihtoon menevät kuitenkin niin kysynkin että onko nuo powerflexit jotenkin erityisen kovat ajettavat?
            Itse arvostan enemmän autossa sellasta sopivaa pehmeyttä kun ei oo tarvetta mennä kurviin oikea jalka oikosena, vaikka sekin kivaa on
            Ei se mulla vielä pahemmin vatkannu vaikka mittarissa oli tuolloin ~200tkm, äkkinäisissä jarrutuksissa ehkä semmonen pienoinen elämisen merkki vaan tuntui persiissä.
            Vaihdoin E39:n kokemusten perusteella eikä se tässäkään tapauksessa pehmeyttä pois vienyt, korkeintaan kuormitti muita kumipuslia astetta enemmän. Samaan rahaan siis ennemmin vaihdan powerflexit kuin orkkis- kumiset...
            Nyky E60:een tarvis joku päivä tehdä sama "päivitys". Vaan en oo jaksanu kun ei mitään oireita vielä ole.

            Äksällä kurviin jalka oikosena, sama kuin driftaisi linja- autolla...
            W201 2,5D
            W123 280ce
            E21 316
            ex-E60 530ia
            ex-E53 4,4i
            ex-E39 523i
            ex-E34 520ia
            ex-E21 318i

            Comment

            • kama
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 1264
              • Savonmua

              #7
              Originally posted by Timelord View Post
              A: Kannattaa. Itse laitoin ex- äksään ja loppui etupyörän vatkaaminen sivusuunnassa.
              Loppuu se ehjällä kumisellakin. Ite laitoin Meylen HD puslat, ovat kumia, hieman oem:ää jämymmät.
              E24 - M88/3 N/A
              E85 - M54 Supercharged
              G26 - M50 Supercharged
              IG:kamamikko

              Comment

              • Spetke
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 3447
                • Janakkala

                #8
                Powerflexeillä on vaan pidempi elinikäennuste verrattuna kumipusliin.
                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                Comment

                • chevy55
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2013
                  • 275
                  • Vesilahti

                  #9
                  Noita Powerflexeja ei taida saada E83:n reaktiotankoihin? En ainakaan löytänyt sellaista tietoa.

                  Eikun hetkonen, onko se tämä? http://www.powerflex.co.uk/road-seri...Bush/1706.html

                  Comment

                  • H4ck
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2008
                    • 659
                    • Helsinki/Eesti

                    #10
                    Onko kellään nuita E53 powerflexeja reaktiotankoihin? Voisin ostaa poies
                    Varaosat, huolto ja maalaus.

                    -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

                    Comment

                    • pasianssi71
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2014
                      • 219
                      • Uusikaupunki

                      #11
                      Meylen HD puslat ostin ja toinen jo vaihdettu, palasina piti irti ottaa oli niin julmetun ruosteessa että ei ainakaan tuolla itsetehdyllä työkalulla lähtenyt.
                      Uusi pusla oli pakastimessa hyvän aikaa ennen asennusta ja reaktiotankoa lämmittelin kuumailmapuhaltimella, vaan eipä tuo auttanut kuin noin 10 mm alkuun meni mutta sitten piti tehdä töitä.
                      Onko joku onnistuneesti asennellut noita tuolla kylmä kuuma menetelmällä ? vai toimiiko tässä tapauksessa ollenkaan?
                      Samoin tein uudet zimmerman jarrulevyt ja palat paikoilleen, lisäksi tuossa odottelee vielä Meylen HD koiranluut.

                      Comment

                      • pasianssi71
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2014
                        • 219
                        • Uusikaupunki

                        #12
                        Hienostihan tuo meni toisen puolen osalta, uusi pusla oli levännyt yön yli pakastimessa ja reaktiotangon nakkasin hetkeksi saunan pesään hiillokseen ja pusla meni paikoilleen kuin vanhaan ihmiseen ilman mitään työkaluja.
                        Ja ei tosiaan mitään punahehkua tarvinnut tuohon reaktiotankoon saada, ainostaan pieni lämmönnosto tasaisesti joka puolelta.
                        Loppu ravistaminen jarrutuksissa ja mukavasti nuo HD puslat toivat lisää tuntumaa ohjaukseen, tosin vanhat oli jo löysät kuin.. no jääköön sanomatta.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎