Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarrut X5.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MASSA
    Newbiemmer
    • Feb 2014
    • 22
    • Sweden

Jarrut X5.

Hei oliskoos kellään lähettää ohjeita takajarrukilpien vaihtoon??.
    Käsijarrukengät otti ja loppu ja niitä vaihtaessa kävi ilmi että myös jarrukilvet on vaihtokunnossa.
    Neuvoista kiitollinen MS
  • pasianssi71
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2014
    • 219
    • Uusikaupunki

Omasta entisestä e46:sesta vaihdettiin joskus jarrukilvet ja vaati vetoakselien irrotuksen ja samalla uusittiin myös pyöränlaakerit kun joku tiesi sanoa että eivät välttämättä irtoa ehjänä.
    Saahan vanhat irti osina ja uudetkin paikoilleen halkaisemalla ne jostain kohtaa, näin muistan kuulleeni että joku olisi tehnyt.
    Itse jos tekisin niin menisin tuon pidemmän kaavan kautta, tulis samalla sitten vaihdettua laakeritkin.
    Tosin en ole tutustunut tuon äxän jarruihin vielä paremmin, itsellä myös edessä käsijarrukenkien vaihto joten saa nähdä meneekö itsellä jarrukilvet vaihtoon myös.
    Korjatkaa jos olen väärässä itse en ko.remonttia tehnyt vaan korjaamolla tekivät.

Comment

• MASSA
      Newbiemmer
      • Feb 2014
      • 22
      • Sweden

Jarrut X5.

Kiitos vihjeestä,taitaa olla tarpeettoman vaikeaa pihassa tehtäväksi.Se levyn halkaisuvaihtoehto voi olla halvin tapa.Katsastus on ens kuun lopulla,ihan vielä ei ole paniikkia.

Comment

• MASSA
        Newbiemmer
        • Feb 2014
        • 22
        • Sweden

Jarrut X5.

Nyt on jarrukilvet vaihdettu,leikkasin kilven takareunasta noin puolivälistä, niin tekevät täkäläisessä merkkiliikkeessäkin kun laakerissa ei ole vikaa.
        Ihmeellistä oli että toisen puolen (vasen) jarrurummussa kulumisjälki oli n.20mm ja jouduin uusista jarrukengistä hiomaan kolmisen milliä että sain rummun sopimaan naukumatta paikalleen.Vanhat jarrukengät oli n.25mm vasemmalla ja 30mm oikealla.
        Uudet Mekonomilta oli 30mm leveät ja niin se on myös BMW;n osissa.
        Kaikkee sitä näkeekin ennenkuin silmät päästä putoo
        M.

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎