Announcement

Collapse
No announcement yet.

X3 e83 3.0sd twinturbo 2007 facelift LCI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • raiq
    Bimmer Rookie
    • Nov 2014
    • 26
    • Helsinki

    X3 e83 3.0sd twinturbo 2007 facelift LCI

    Hei kaikille. Päivitin kalustoa kotipuolessa ja vanha e90 jäi vaimokkeelle, ja itselleni työautoksi tuli tämä kyseinen laitos. Mainio ajaa, ja voimaa löytyy vielä 120km/h jälkeen jos pitää antaa. Lähinnä kyselen että onko hengenheimolaisilla moittimista tosta kyseisestä koneesta/laatikosta. Autolla ajettu 170tkm ja kaikki toimii moitteettomasti (ainaki vielä) ainut pieni mutta. Automaattiaski vaihtaa välillä muistaakseni kakkoselta kolmoselle n. 30-50km vauhdissa vähän töksäyttäen, tosin ei läheskään aina, ja muut vaihteet kyllä ajaa läpi moitteettomasti ja pehmeästi. Tiedä mistä sitten johtuu. Suomi auto kyseessä. Ja käynyt vain laakkosella huollossa. Ei se sinänsä häiritse mutta jos jollain on samanlaisia kokemuksia ja korjausvinkkejä niin mielellään otan vastaan. kiitos ja kumarrus. EDIT E90 lähtikin vaihtoon tän uuden myötä. Ei ollut järkeä pitää.
    Attached Files
    Last edited by raiq; 30-04-2015, 10:54. Reason: Tietojen päivitys
    X3 F25 30d M-Sport
  • 30Puimurisd
    Bimmer Rookie
    • Jan 2013
    • 54
    • Vantaa

    #2
    Takajousista katkeaa alinkierre ajan myötä. Termareiksi ei kannata laittaa tarvike termareita, yksi huoltoliike harjoitteli asian kanssa aikoinaan. Moottori söi hehkut yllättävän nopeasti ja hajotti ohjausyksikön samalla. Imusarjan läppä asiaan kannattaa tutustua. Vaihteisto ei kyllä minulla temppuillut missään vaiheessa, laitoin auton vaihtoon 271 tkm ajettuna. Vaihteiston ja perien öljyt vaihdatin n. 170 tkm ajettuna. Transfer casen öljyt vaihdatin n.220 tkm kohdalla kiihdytyksissä tuntuneen pienen nypytyksen vuoksi. Actuatorin rattaan käänsin jossain + 200 tkm jälkeen. Lasinpesurien pumput alkoivat vuotaa jossain + 200 tkm, helpot vaihtaa. Alustan niveliä ei mennyt ollenkaan 271 tkm mennessä. Muista pestä kuskin puolen etupyörän edessä oleva vaihteiston jäähdytinkenno ajoittain puhtaaksi molemmin puolin, kerää kuraa kiitettävästi.

    Comment

    • Munanjatke
      BTCF Member
      • May 2014
      • 170
      • Keski-Suomi

      #3
      Automaatti töksäyttelee välillä omassa 251 tkm ajetussa sd:ssä
      BMW X3 3.0SD 2007

      Comment

      • Convertible
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 2638
        • Turku

        #4
        Mulla oli vanha 3.0 (2006/218hv), joka töksäytteli ja uudempi 2008 sd, joka ei taas töksäytellyt, mahtoiko vaihtua jossakin silloin?
        F25 X3 35d
        E87 118i
        E46 330ti
        E46 M3
        E30 M3
        E30 M3 Convertible
        Z3 Roadster

        Comment

        • raiq
          Bimmer Rookie
          • Nov 2014
          • 26
          • Helsinki

          #5
          Kiitos paljon vinkeistä ja kokemuksista. Kävin vaihdattaa uudet öljyt myyjäliikkeen laskuun ja johan loppu tökkiminen. Ja putsasin myös tuon jäähdyttimen eturenkaan edestä niin oli aika rapainen. Sekin jeesAs jo vaihtamiseen. Makee laite täytyy sanoa. Moni 3.0tdi Audi ym t5volvo jääny ihmettelee kun toi mörkö alkaa ahtamaan
          X3 F25 30d M-Sport

          Comment

          • raiq
            Bimmer Rookie
            • Nov 2014
            • 26
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by Munanjatke View Post
            Automaatti töksäyttelee välillä omassa 251 tkm ajetussa sd:ssä
            Itsellä ajettu 170tkm loppu se tökkiminen kun laittoivat uudet öljyt.
            X3 F25 30d M-Sport

            Comment

            • RistiKolmonen
              Newbiemmer
              • Mar 2014
              • 29
              • Oulu

              #7
              Ristikolmonen ÄsdeeLci
              (syntynyt itävallassa joulukuussa 2007, kasvanut saksassa kuusivuotiaaksi ja tullut ala-aste ikäisenä suomeen kevät-talvella -14.)

              Suorituksia suomessa:
              -etuperä, jakovaiheisto ja automaattiloodan liukasteet
              -läpät veks
              -termarit kuntoon
              -hiukkari tyhjäks
              -ohjelmointi
              -webasto + Remuc
              -xenonit pitkiin
              -etuvakaajan pusla
              -jarrupalaa, rengasta, vannetta yms sälää
              -ja vetokoukku

              + lussat 60tkm ajon jälkeen
              1.teho, sekä vakiona, että lastutettuna - (seuraavaksi vaihtuu ahtimet...)
              2.kulutus kohtuullista omaan ajotapaan, auton massaan, koneen kokoon ja automaattiin nähden - vähän ysin molemmin puolin
              3.se "jokin" minkä BMW osaa, ajonautinto joka oikeastaan alkaa tälläkin norsulla vasta 130kmh jälkeen. Saakelin hyvä reissukumppani, jolla pääsee tarpeen vaatiessa sekä lujaa baanalla tai niin syvälle metsään, että ainakin toisessa tapauksessa on hyvä tuntea joku jolla on traktori.
              4.HELKKARIN LÄMMIN, jos vertaa aiempaan kolmeen vaggineeseen.
              5.hyvä veturi jos ei omista oikeaa junaa

              - ikävät ajatukset
              1.teho!?!?! - voiko tällaisen jälkeen pokkana ostaa jonkun, MINKÄ TAHANSA MUUN tehokkaaksi kehutun ja vilpittömästi sanoa että se on tehokas
              2.rengasherkkä suorittaja = kesä per renkaat. Talvigummit menee vielä toisenkin talven...

              Loppujen lopuksi samanlaisia paskojahan nämä on kaikki, mutta toiset vaan haisee hieman vähemmän. Hyvä auto...
              Last edited by RistiKolmonen; 08-05-2015, 01:26.

              Comment

              • raiq
                Bimmer Rookie
                • Nov 2014
                • 26
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by RistiKolmonen View Post
                Ristikolmonen ÄsdeeLci
                (syntynyt itävallassa joulukuussa 2007, kasvanut saksassa kuusivuotiaaksi ja tullut ala-aste ikäisenä suomeen kevät-talvella -14.)

                Suorituksia suomessa:
                -etuperä, jakovaiheisto ja automaattiloodan liukasteet
                -läpät veks
                -termarit kuntoon
                -hiukkari tyhjäks
                -ohjelmointi
                -webasto + Remuc
                -xenonit pitkiin
                -etuvakaajan pusla
                -jarrupalaa, rengasta, vannetta yms sälää
                -ja vetokoukku

                + lussat 60tkm ajon jälkeen
                1.teho, sekä vakiona, että lastutettuna - (seuraavaksi vaihtuu ahtimet...)
                2.kulutus kohtuullista omaan ajotapaan, auton massaan, koneen kokoon ja automaattiin nähden - vähän ysin molemmin puolin
                3.se "jokin" minkä BMW osaa, ajonautinto joka oikeastaan alkaa tälläkin norsulla vasta 130kmh jälkeen. Saakelin hyvä reissukumppani, jolla pääsee tarpeen vaatiessa sekä lujaa baanalla tai niin syvälle metsään, että ainakin toisessa tapauksessa on hyvä tuntea joku jolla on traktori.
                4.HELKKARIN LÄMMIN, jos vertaa aiempaan kolmeen vaggineeseen.
                5.hyvä veturi jos ei omista oikeaa junaa

                - ikävät ajatukset
                1.teho!?!?! - voiko tällaisen jälkeen pokkana ostaa jonkun, MINKÄ TAHANSA MUUN tehokkaaksi kehutun ja vilpittömästi sanoa että se on tehokas
                2.rengasherkkä suorittaja = kesä per renkaat. Talvigummit menee vielä toisenkin talven...

                Loppujen lopuksi samanlaisia paskojahan nämä on kaikki, mutta toiset vaan haisee hieman vähemmän. Hyvä auto...
                Sä niinkuin sanoit kaiken tarvittavan ja vähän päälle tässä novellissa, hemmetin asiallista. Joo mietin joskus samaa. Et kun tähän alkaa tulee se 300tkm + jossain elämänvaiheessa mittariin, niin mitähän vittua sitten. Emmä osaa ajaa enää millään muulla. Pakko kai se on hakee sit joku asuntolaina ja pyytää mittatilaustyönä tekee tehtaalla prikuulleen sama.
                X3 F25 30d M-Sport

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎