Announcement

Collapse
No announcement yet.

E83 X3 tiputtaa öljyä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HelterSkelter
    Newbiemmer
    • Jun 2015
    • 3
    • -

    E83 X3 tiputtaa öljyä

    Mistä mahtaa johtua X3:n öljyvuoto? Auto siis X3 3.0D LCI, moottori M57N2. Imusarjan läpät on poistettu ja samalla vaihdettu imusarjan tiivisteet. Lisäksi öljynvaihdon yhteydessä vaihdettiin öljynsuodattimen jalan tiiviste. Edelleen auto tiputtaa öljyä alleen erityisesti sillon kun moottori on ajettu normaaliin käyttölämpötilaan. Huolto, jossa tiivisteet vaihdettiin ei pystynyt paikantamaan vuotoa, mutta he epäilivät että vuoto johtuisi kannentiivisteestä
    En kuitenkaan haluaisi uskoa, että vuoto tulisi kannen välistä, sillä mitään muita kannentiivisteen vuotoon viittaavia oireita ei ole.
    Osaisiko joku foorumilainen kertoa mistä vuoto voisi johtua tai mistä seuraavaksi lähteä vuotoa etsimään?
  • chevy55
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2013
    • 275
    • Vesilahti

    #2
    Jostain päinhän sen koneen täytyy olla öljystä märkä. Ottaisin moottorin suojakopan irti ja pohjapanssarin pois ja alkaisin etsiskelemään ylä- ja alakautta öljystä märkiä kohtia. Pakosti se vuotokohta jostain näkyy.

    Vuotiko se muuten ennen läppien poistoa ja tiivisteiden vaihtoa?

    Comment

    • skoponen
      Newbiemmer
      • Nov 2014
      • 2
      • Espoo

      #3
      Täällä samanlainen laitos ja sama ongelma. Laakkosella veikkailivat että öljypohjan tiiviste vuotaa. Ilmeisesti tuo on perin työläs vaihtaa - ymmärsin että paikat ovat sen verran ahtaat että apurungon joutuu tiputtamaan alta pois että pääsee tuonne käsiksi.

      Autossa vuosi öljyä myös turbo, jonka korjautin ja vaihdatin. Samalla otatin imusarjan läpät pois.

      Pari tippaa jää tallin lattialle päivän - parin aikana, mutta en sen takia rupea tuota öljypohjaa uusimaan.

      Comment

      • HelterSkelter
        Newbiemmer
        • Jun 2015
        • 3
        • -

        #4
        Päivitystä ongelmaan

        Auto vuoti jo ennen läppien poistoa. Nyt koneeseen on vaihdettu myös uusi venttiilikannentiiviste, mutta auto vuotaa edelleen öljyä. Varmuuden vuoksi myös huohotin vaihdettiin. Olen itsekin alkanut epäillä vuodon liittyvän jollain lailla turboon tai siihen liittyviin letkuihin ja liitoksiin. Olisiko tästä kellään lisätietoa tai kokemusta jaettavaksi?
        Last edited by HelterSkelter; 25-07-2015, 08:34.

        Comment

        • Jeans
          Newbiemmer
          • Jul 2015
          • 12
          • häme

          #5
          Jos öljyvuoto on paha tai muuten kohtuudella korjattavissa, niin perinteinen tiivisteen vaihto on tietenkin aina paras vaihtoehto.
          Parissa hankalassa tapauksessa olen itse turvautunnut Red line seal saver lisäaineeseen ja molemmissa tapauksissa vuoto loppui täysin.
          Toinen oli Hyndai santa fe automaattilaatikon jakovaihteiston puoleinen akseli stefa joka tihkui öljyä pari tippaa vuorokaudessa.
          Kaadoin tuon Red line seal saver aineen mittatikunreiästä vaihteistoon. Vuoto loppui parissa päivässä. Auto oli meillä noin kolmevuotta tuon lisäämisen jälkeen ja mitään ongelmia aineesta ei ollut ja vuoto pysyi pois.
          Toinen tapaus oli juuri m57 koneen öljypohjan tiivisteen tihkuminen (maahan tuli pari tippaa vuorokaudessa) Tihkuminen loppui vuorokauden kuluessa.

          Itse suhtaudun näihin "ihme lisäaineisiin" vähän epäillen, mutta tuo Red linen aina tuntuu kyllä toimivan. Ja jos se ei auttaisikaan, niin ei tuon nyt mitään pitäisi haitatakkaan.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎