Announcement

Collapse
No announcement yet.

E53 etu-vetopyörästö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • toweri
    Newbiemmer
    • May 2013
    • 4
    • kylmäkoski

    E53 etu-vetopyörästö

    Eli auto on prefacelift diesel. 225tkm
    Jyristää n70km/h nopeudessa pintakaasulla. Epäilin alkuun että turbiinivika mutta kun otin pohjapanssarin auki niin etuperästä oli vuotanut öljyä stefa paskana ja varmaan jos stefa vuotaa niin laakerissakin on sanomista.

    Jyrinä voi tietysti silti tulla turbiinistakin.:think

    Öljyt tuonne + vaihteistoon vaihdoin 150tkm kohdalla ja nyt tietysti uudelleen tonne etuperään. mitään ylimääräistä ei ainakaan öljyroppuun ollut kertyny :think

    Onko noita vetopyörästöjä joku korjannut ja kuinka hankala se on vaihtaa. Joutuuko esim laatikon ottaan irti.
  • poteroa
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2010
    • 311
    • Tuusula

    #2
    Täällä oireilee samalla tavalla, pintakaasulta kun painaa kevyesti iso vaihde silmässä( matalat kierrokset ) niin jyrisee ihan kunnolla, ihan kuin luistais. Jo iso vaihde päällä ja kierroksia enemmän, niin ei jyrise.. :think
    Pohjan alle en oo vielä päässy kattomaan..

    Laita päivitystä jos selviää.

    Jakovaihteistoa ei taida saada pois ilman laatikon irrotusta..kaiketi
    E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
    E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

    Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
    Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
    Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
    Ex: E34 520i "winter wagen"
    Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
    Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
    Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

    Comment

    • Limit
      Bimmer Rookie
      • Aug 2004
      • 144
      • Tsuomi

      #3
      Originally posted by toweri View Post
      Eli auto on prefacelift diesel. 225tkm
      Jyristää n70km/h nopeudessa pintakaasulla. Epäilin alkuun että turbiinivika mutta kun otin pohjapanssarin auki niin etuperästä oli vuotanut öljyä stefa paskana ja varmaan jos stefa vuotaa niin laakerissakin on sanomista.

      Jyrinä voi tietysti silti tulla turbiinistakin.:think

      Öljyt tuonne + vaihteistoon vaihdoin 150tkm kohdalla ja nyt tietysti uudelleen tonne etuperään. mitään ylimääräistä ei ainakaan öljyroppuun ollut kertyny :think

      Onko noita vetopyörästöjä joku korjannut ja kuinka hankala se on vaihtaa. Joutuuko esim laatikon ottaan irti.
      - Etuperän remppa uudella etuperällä asennettuna taitaa olla 4000-5000€. Sitten taas kestää auton elämän loppuun tai auton elämä loppuu nyt ennen perän uusimista. Turbiini vika ei kyllä noin ilmene.
      Limits in life

      Comment

      • toweri
        Newbiemmer
        • May 2013
        • 4
        • kylmäkoski

        #4
        Jyristely jatkuu.
        En ole kerinnyt reissutöiden takia tuota tutkimaan mutta rupeen epäileen että se kuuluu vaihdelaatikosta.
        Lähinnä siksi että tuo ääni kuuluu vaan isolla vaihteella eikä muilla ollenkaan.

        Pitäis käyttää jollain asiantuntijalla kun tästä kerkiää.

        Comment

        • toweri
          Newbiemmer
          • May 2013
          • 4
          • kylmäkoski

          #5
          Turbiinin vaihdolla korjaantui.
          Meteli vähän paheni ja muutaman kerran kaasua painaessa päästi pahan rääkäsyn joten vein auton jokioisille.
          Vaihtoivat uuden turbiinin ja putsasivat vaihteiston.
          Nyt pelaa normaalisti.

          Pisteet autogearille todella nopeasta työstä auto ei ollut pajalla kuin kolme päivää ja tuli kuntoon.
          Last edited by toweri; 23-10-2015, 19:20.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎