Announcement

Collapse
No announcement yet.

E53 3,0i muutama kysymys **KORJATTU

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kemppainen8
    Bimmer Rookie
    • Mar 2008
    • 88
    • Oulu

    E53 3,0i muutama kysymys **KORJATTU

    Hoi,

    Otsikon auto lipui pihaan Ruotsista tuossa muutama kuukausi takaperin. "tyyppivikoja" korjattukin jo muutama kuten: DISA-venttiili, COP-puola ja venakopan tiiviste sekä tasonsäätöautomatiikka ja puhaltimen siili.

    Muutama vika/korjaus vielä askarruttaa:

    1. Auton ilmastointi ei toimi, vika paikannettu kompuran magneettikytkimeen. Onko täällä kukaan sitä vaihtanut? Onnistuuko kompuran ollessa paikoillaan, niin ettei kylmäaineita tarvitse päästää pois?

    2. Polttoainetankki vuotaa kun bensaa paljon tankissa/ylitäyttää. Vuotaa siis tankin yläosasta, jostain tiivisteestä taikka täyttöputken kiinnityksestä. Kellään vastaavaa ongelmaa? Helpoin reitti oikean sisälokasuojan irroittamalla?

    Lisäksi muutama vähemmällä prioriteetilla oleva vika, jotka korjataan kun nämä edellämainitut on kunnossa.
    Last edited by kemppainen8; 18-09-2015, 00:32.
  • Vetäjä
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 35
    • Espoo

    #2
    Omassa d mallissa on kanssa ilmastoinnin kompuran kytkin väsähtänyt. Ilmeisesti ei vain nappaa pintoihin kiinni. Kytkimen voi vaihtaa ilman mössöjen avaamista, mutta mistään ei ymmärtääkseni saa tuota komponenttia erikseen?

    Toinen "korjaus" on poistaa prikkoja pois akselin päästä ja näin saada kytkin taas pitämään. Luin jenkkipalstalta, että joku on noin tehnyt ja ilmastoinnin kompura on toiminut so far pari vuotta. Mikähän on tuon tempun riskit? Jos siis laakerit on ok, niin voiko jotain kamalaa tapahtua.

    Harvinaisen hyvä kesä ollut ilmastointivikaiselle autolle .

    Comment

    • kemppainen8
      Bimmer Rookie
      • Mar 2008
      • 88
      • Oulu

      #3
      Originally posted by Vetäjä View Post
      Omassa d mallissa on kanssa ilmastoinnin kompuran kytkin väsähtänyt. Ilmeisesti ei vain nappaa pintoihin kiinni. Kytkimen voi vaihtaa ilman mössöjen avaamista, mutta mistään ei ymmärtääkseni saa tuota komponenttia erikseen?

      Toinen "korjaus" on poistaa prikkoja pois akselin päästä ja näin saada kytkin taas pitämään. Luin jenkkipalstalta, että joku on noin tehnyt ja ilmastoinnin kompura on toiminut so far pari vuotta. Mikähän on tuon tempun riskit? Jos siis laakerit on ok, niin voiko jotain kamalaa tapahtua.

      Harvinaisen hyvä kesä ollut ilmastointivikaiselle autolle .
      Totta tuo viimeinen!

      Nuita keloja ja kytkimiä ainakin ebayssä myynnissä: linkki . Muilla foorumeilla uhkailtiin myös, että kytkimen saisi paikaltaan vaihdettua --> eli pakko ainakin kokeilla.

      Itsellä näyttäisi olevan mennyt tuo kytkimen vetävä kela sähköisesti rikki. Eli jomppi-sähkölläkään ei inahda(naksu tms).

      Pitää laittaa tilaukseen palikat ja raportoida asennuksesta

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 9988
        • KVLA

        #4
        Originally posted by kemppainen8 View Post
        Polttoainetankki vuotaa kun bensaa paljon tankissa/ylitäyttää. Vuotaa siis tankin yläosasta, jostain tiivisteestä taikka täyttöputken kiinnityksestä. Kellään vastaavaa ongelmaa? Helpoin reitti oikean sisälokasuojan irroittamalla?
        Olisiko bensapumppu joskus vaihdettu ja jotain jäänyt löysälle?Takapenkkiä irti ja sieltä "huoltoluukuista" tsekkailemaan tankin päälle...

        Comment

        • kemppainen8
          Bimmer Rookie
          • Mar 2008
          • 88
          • Oulu

          #5
          Homma etenee

          Jes elikkä ilmastointi korjattu.

          Vika oli tosiaan siinä kompuran magneettikytkimessä --> uusi kytkin ebaystä --> asennus --> Vola!

          Eli tämän koko jumpan pystyi tekemään kompuran ollessa kiinni autossa, joten kylmäaineita tms. ei tarvinut ottaa pois tms.

          Ainoastaan viskoflekti ja ilmanohjainmuovi täytyi irroittaa jotta sai hieman tilaa.

          1: Kompuran päästä TORX pois, ja päätykytkimen irroitus

          2. Rengassokka irti ja hihnapyörän irroitus

          3. Toinen rengassokka irti ja magneettikytkimen irroitus.


          Millään laillahan mukava tämä homma ei ollut, varsinkaan käsikopelolla ja huonoilla sokkapihdeillä. Aikaa meni n.3h kaikkine ongelmineen, mutta säästipähän äkkiä sen n. 600€.


          Seuraavana sen polttoainetankin ja parkkitutkien kimppuun
          Last edited by kemppainen8; 22-04-2021, 21:05.

          Comment

          • kemppainen8
            Bimmer Rookie
            • Mar 2008
            • 88
            • Oulu

            #6
            Originally posted by Heguli 31 View Post
            Olisiko bensapumppu joskus vaihdettu ja jotain jäänyt löysälle?Takapenkkiä irti ja sieltä "huoltoluukuista" tsekkailemaan tankin päälle...

            Jes,

            Nyt on polttoaineen vuoto korjattu. takapenkin alla vänkärin puoleinen tankin kansi oli irti!

            Comment

            • MNi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2008
              • 3143
              • Tampere

              #7
              Oho. Hyvä että löytyi!

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎