Announcement

Collapse
No announcement yet.

X1 E84 kokemuksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kaivo
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 866
    • Helsinki/Nurmijärvi

    #16
    Itseänikin kiinnostaisi X1. Onko näissä vielä dieselkoneiden kanssa se ketjunvenymisjuttu ongelmana? Bensana ei ole paljon myyty suomen, saati silllä 3.0 bensalla

    Tai onko mitään muita isompia kalliita tyyppivikoja löytynyt näistä?

    nykyautoni on 125 cabi, mutta perhe kasvaa piakkoin..
    E39 530iA 2001

    Comment

    • racing02
      BTCF Member
      • Nov 2004
      • 2044
      • Riihimäki

      #17
      N47 koneen ongelmat koskee näitä siinä missä muitakin malleja. Mitä myöhäisempi versio myllystä sitä pienempi riski ongelmille. Sitten on tuo hiljan esiin tullut EGR:n tulipaloriski mitä ei myöskään ole poissuljettu.

      Nelivedoissa on mennyt etuperiä ja kai joitain ongelmia on ollut myös jakolaatikoissa mutta nämä on enemmän yksittäistapauksia kuin tyyppivikoja. Eihän se tekniikaltaa eroa mitenkään merkittävästi muista saman ajan BMW-malleista joten viat on samoja.

      Tavaratila ei ole perhekäyttöön mitenkään tilava, kannattaa tutustua ja arvioida tilantarvetta. Jos vaunut menee konttiin niin ei varmasti juuri muuta.

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 5022
        • Paimio

        #18
        Täällä ei vissiin ihan hirveästi X1:siä ole mutta tiedustellaan nyt kuitenkin kun hieman on alkanut kyseinen malli kiinnostamaan.

        Eli katseet kannattanee suunnata jokatapauksessa 2013 vuosimalliin + paremman vaihteiston takia.

        Onkohan näissä muuten mitään erityisiä ongelmakohtia mihin kannattaisi kiinnittää huomiota?

        Siis tuon susimoottorin lisäksi tietysti.

        Onko jakolaatikoissa samalla määrin ongelmia kuin esim F1x sarjassa?
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • espi70
          Bimmer Rookie
          • Nov 2007
          • 78

          #19
          Onko kellään kokemuksia tällaisesta 3.0 bensakoneella varustettuna?

          Olen miettinyt X1:stä seuraavaksi talviautoksi ja kun sillä tulee niin vähän kilometrejä niin dieselit ei kannata eikä bensaneloset oikein kiinnosta vaan katse kääntyy vapaasti hengittävään rivikuutoseen. Niitä on vain kovin niukasti tarjolla.

          Comment

          • TheRipper
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 5022
            • Paimio

            #20
            Itsellekin tuo 28i olisi mieluisin vaihtoehto jo ihan tekniikan luotettavuuden puolesta kun tuo N47 on mitä on mutta noita on todella vähän tarjolla ja hintakin on sitten sen mukainen...vähintään 2500€ saa laittaa lisää verrattuna dieseliin...ja kyllä sillä erolla diesel veroa jo maksaa...ja vähän korjauksiakin.

            Tässä yksi saksassa olevista harvinaisista yksilöistä:



            Tonnia halvemmalla saa jo LCI:n 25d:n samoilla varusteilla...jopa paremmilla.
            F10 523iA 2010

            Ex: E39 528iA 1997
            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
            Ex: E65 745iA 2003
            Ex: E46 318i 1998
            Ex: E34 525iA 1989

            Comment

            • espi70
              Bimmer Rookie
              • Nov 2007
              • 78

              #21
              Ihan hyvän oloinen tuo linkin yksilö. Eipä noita Saksassakaan ole kovin paljoa tarjolla, on tullut kyllä seurattua sitäkin markkinaa.

              Noista menee vaan vielä aika paljon veroja maahan tuotaessa kun päästöt ovat dieseleihin verrattuna sen verran kovemmat. Tuostakin näyttäisi menevän jonkun matkaa yli kuusi tonnia veroja eli se on karkeasti laskettuna noin 23 tonnin auto täällä kilvissä.

              Eihän tuota bensakuutosta voi mitenkään järjellä perustella mutta harvoinhan näissä asioissa järjellä on mitään tekemistä asian kanssa. Jonkun omia kokemuksia tällaisesta olisi mukava kuulla mutta taitaa jäädä haaveeksi, ei taida täällä olla käyttäjiä linjoilla.

              Comment

              • TheRipper
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 5022
                • Paimio

                #22
                Joo taitaa pikku X olla hieman liian "pappamobiili" tälle foorumille!
                F10 523iA 2010

                Ex: E39 528iA 1997
                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                Ex: E65 745iA 2003
                Ex: E46 318i 1998
                Ex: E34 525iA 1989

                Comment

                • racing02
                  BTCF Member
                  • Nov 2004
                  • 2044
                  • Riihimäki

                  #23
                  Originally posted by TheRipper View Post
                  Joo taitaa pikku X olla hieman liian "pappamobiili" tälle foorumille!
                  Onhan niitä täälläkin muutamia, mutta kun maassaolevista käytännössä melkein kaikki on dieseleitä ja loput bensanelosia niin tähän kohtaan on harvalla sanottavaa. Mullakin olis 2.8i jos niitä vaan olisi ollut järkevästi saatavilla mutta joutui tyytymään dieseliin.

                  Comment

                  • Juhi
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2009
                    • 147
                    • Espoo

                    #24
                    Originally posted by espi70 View Post
                    Ihan hyvän oloinen tuo linkin yksilö. Eipä noita Saksassakaan ole kovin paljoa tarjolla, on tullut kyllä seurattua sitäkin markkinaa.

                    Noista menee vaan vielä aika paljon veroja maahan tuotaessa kun päästöt ovat dieseleihin verrattuna sen verran kovemmat. Tuostakin näyttäisi menevän jonkun matkaa yli kuusi tonnia veroja eli se on karkeasti laskettuna noin 23 tonnin auto täällä kilvissä.

                    Eihän tuota bensakuutosta voi mitenkään järjellä perustella mutta harvoinhan näissä asioissa järjellä on mitään tekemistä asian kanssa. Jonkun omia kokemuksia tällaisesta olisi mukava kuulla mutta taitaa jäädä haaveeksi, ei taida täällä olla käyttäjiä linjoilla.
                    Mulla oli n. 6 kk xDrive28i N52-moottorilla/automaatilla, kilsoja mittarissa n. 115 tkm.
                    Kävin auton hakemassa Saksasta, veroja tosiaan kyseiseen malliin joutuu maksamaan n. 6000 eur, joten väkisin menee yli 20 ke rekisteröitynä Suomeen.

                    Korjattavaa oli mm. huohotin (osa venttiilikoppaa), etuvetarien sisäpäät, pari parkkianturia, ohjaustehostimen pumppu. Hyvänä puolena useat osat sopii E9X-sarjasta.

                    Plussat:
                    - Ajettavuus
                    - Näkyvyys eteen
                    - OK-kulutus
                    - Ulkonäkö(?)

                    Miinukset:
                    - Sisustan laatu - nitisee, kolahtelee ja rutisee lämpimällä säällä
                    - Muovinen sisusta
                    - Tuulen suhinat ja korkea ajomelu
                    - Näkyvyys sivuille ja taakse
                    - GM:n automaattivaihteiston toiminta. Manuaaliasento ja ratin vaihdeläpyskät korjaa tilannetta hieman.
                    - Ahtaat takaistuintilat
                    - Lyhyt ja matala takakontti

                    En itse ollut tyytyväinen, yli 20 ke autoksi yleinen laatutaso heikkoa. Tein sen virheen, että en käynyt vastaavalla moottorilla/automaatilla olevaa autoa koeajamassa - vaan luotin, että kyllä se BMW osaa auton tehdä. Suosittelen koeajoa todella lämpimästi, ennenkuin harkitset kyseistä mallia.

                    LCI:ssä on parannettu mm. sisustan laatua, mutta joutuu tyytymään N47-koneeseen.

                    Kuvat jos kiinnostaa:
                    Last edited by Juhi; 29-04-2020, 13:35.
                    Harraste: E30 325i M-Tech II -90
                    Käyttis: G31 540i xDrive -18

                    Comment

                    • espi70
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2007
                      • 78

                      #25
                      Kiitokset kokemuksista ja kuvista.

                      Tuo sinun autosi on ollut varsin hyvän oloisilla varusteilla eli aika lailla niillä mitä itsekin kaipaisin. Olen nyt käynyt ajamassa kahta yksilöä joissa ei kummassakaan ole omaan makuuni sopivia varusteita joten taitaa jäädä niistä kaupat tekemättä vaikka varsinkin toinen niistä olisi ollut kunnoltaan erittäin houkutteleva.

                      Noiden lyhyiden koeajojeni perusteella allekirjoitan kyllä monet noista sinun kommenteistasi. Ei ole mikään tilaihme mutta kun pääsosin ajelee yksin niin eipä se suuremmin haittaa. Ja tuo laatuvaikutelma ei ole kyllä mitenkään erityisen hyvä.

                      Pitänee ruveta katsastamaan tuota Saksan tarjontaa vähän tarkemmin.

                      Comment

                      • make777
                        Newbiemmer
                        • Sep 2020
                        • 1
                        • helsinki

                        #26
                        Originally posted by jonijapa View Post
                        Itsellä oli X1 noin vuoden. Kooltaan jo hieman isompi auto, mutta sisätilat olivat naurettavan pienet. Aika jäykkää oli pakin saaminen päälle. Liian pieni kone oli itsellä, joten melkoinen nuhapumppu oli...
                        Vaimolla oli X1 muutaman vuoden ajan ja itsekin sillä tuli ajettua jonkin verran.

                        Vähän se oli "nuhainen" mutta muuten erittäin hyvä auto.

                        Nyt pihassa X5 joka tuntuu X1 verrattuna todella isolta
                        Varmalaina & Vertaalainaa

                        Comment

                        • peltone
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 8092
                          • Willähde

                          #27
                          Vaimo tuossa haluaisi "päivittää" sigun hieman ongelmaisen E91 325iA:n tilalle X1 E84, myyntisivun mukaan 2011 E84 sDrive18i A Business, 110kw.
                          Kattelin tuossa että moottorina toimii N46b20. N46 itsessään kuulostaa kirosanalta mutta foorumilta luin
                          että "ongelmat" eivät olisi niin akuutteja 2007 vuoden jälkeen. Onko näin?
                          Näyttäs olevan E91 alustalle rakennettu että montaa lasta ja vauvaa muutamaa enempää ei kyytiin mahdu toki.

                          Tuntuis siltä että E91 ois parempi pikkuhiljaa siirtää projektipuolelle ja rakentaa siitä ajan kanssa itselle käyttöauto.

                          Onko jotain kommenttia tästä X1?

                          Perhekäytössä ei tarvi olla isoa kuutiotilavuutta seittemällä turbolla kun vuoteen tulee ehkä 5000km jos sitäkään.
                          E30 316 -87
                          E91 325i -06
                          E61 530d -06
                          F10 520d -14
                          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                          Comment

                          • bittivirhe
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2012
                            • 516
                            • Pohjois-Savo

                            #28
                            Jonkun vuoden ajelin vuoden 2013 X1:llä (25d xDrive xLine (160 kW)) ja ihan kiva peli se on, aika jäykkä alusta tosin, samoin ohjaus. Joitakin räminöitä kuului sieltä täältä ja yksi parkkitutka-anturi piti vaihtaa, mutta muuten ei valittamista. Tavaratila ei ole kauhean suuri, mutta penkit kaatamalla laajenee tietysti huomattavasti.

                            Saksasta tuotu yksilö hyvin varustein, laitettiin vielä nokalle kunnon lisäkaukovalo niin näki ajella talvellakin. On nyt pojan ajokkina. Melkein tulee ikävä, kun muistelee ;-)

                            EDIT: Ai niin, pitihän tuohon uusia iskarit joka nurkalle alle sadan tonnin, kun kolisi kuopissa ja oli levoton tuulisella säällä.
                            Last edited by bittivirhe; 11-04-2021, 11:01. Reason: lisätty tietoa
                            G05 45e
                            ex: F11 530d xDrive
                            ex: E84 X1 xDrive 25d

                            Comment

                            • 0yxxy0
                              Newbiemmer
                              • May 2021
                              • 1
                              • Tyrnävä

                              #29
                              Minkälainen kestävyys koneessa

                              Vähän katellut X1 E84 2,0 Diesel koneella 130kW+ ja nelikko vaatimus. Asuntovaunun vetoa tulisi (1500kg) ja siihen paukut pitäs riittää, nyt s80 noilla tehoilla ja on riittänyt. Vetomassa näyttää olevan jarrulliselle 2tkg. Minkälaisia kokemuksia nyt noista 2010 seudun autoista koneen osalta onko tyyppivikoja mitä ja tuo koneen ketjuongelma missä kilometreissä tulee vaihto ajan kohtaiseksi ja onko hinta tietoutta vaihdolle. Pysytäänkö edelleen volvossa vai vaihdetaanko välillä merkkiä.

                              Comment

                              • zakspeed
                                BTCF Member
                                • Nov 2003
                                • 1996
                                • Tampere/kainuu

                                #30
                                E84 jonkinlainen tyyppivika tuntuu olevan etuperä. Niitä paukkuu tasaisesti.
                                -M5- '00
                                -i3 94 rex '19
                                -Ascona B 4.0 '80
                                Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                                -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                                -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎