Announcement

Collapse
No announcement yet.

X3 e83 2.0i huoltovälit ja jakopää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NakkiMakki
    Bimmer Rookie
    • Nov 2015
    • 38
    • Seinäjoki

    X3 e83 2.0i huoltovälit ja jakopää

    Kävinpä koeajamassa -07 X3 kakslitraisella bensalla. Millaset huoötovälit tuossa on ja ilmoittaako auto niistä itse vai onko joku vuosi/kilometriraja.

    Auotoa oli huollettu siunnilleen 20tkm öljyt, 40tkm 1-huolto, 60tkm öljyt ja nyt mittarissa 88tkm eli onkos pian kakkoshuollon aika? Mitä tuo kakkoshuolto pitää sisällään ja mitähän mahtaa suunnilleen maksaa?

    Onkos koneessa ketju vai hihna, ja jos hihna niin millanen vaihtoväli?
  • Convertible
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2638
    • Turku

    #2
    Auto ilmoittaa käynnistettäessä, milloin huolto. Muutoin jos ajaa alle 10 000km vuodessa, niin öljyt joka vuosi muutoin huolto-ohjelman mukaan.

    Koneessa ketju, joka voi myös venyä, riippu käytöstä. Kakkoshuollon tiedot lukee huoltokirjassa, mutta tulpat menee varmaan vaihtoon ensikertaa.
    F25 X3 35d
    E87 118i
    E46 330ti
    E46 M3
    E30 M3
    E30 M3 Convertible
    Z3 Roadster

    Comment

    • NakkiMakki
      Bimmer Rookie
      • Nov 2015
      • 38
      • Seinäjoki

      #3
      Originally posted by Convertible View Post
      Auto ilmoittaa käynnistettäessä, milloin huolto. Muutoin jos ajaa alle 10 000km vuodessa, niin öljyt joka vuosi muutoin huolto-ohjelman mukaan.

      Koneessa ketju, joka voi myös venyä, riippu käytöstä. Kakkoshuollon tiedot lukee huoltokirjassa, mutta tulpat menee varmaan vaihtoon ensikertaa.
      Ok, kiitos tiedoista! Onko tuossa koneessa esiintynyt ketjun venymistä?

      Comment

      • Convertible
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 2638
        • Turku

        #4
        Juu, kyllä on. Kannttaa tarkistaa ketjun kunto ostaessa, ja tai vaihtaa ennakoivana huoltona.

        Osat töineen varmaan jossakin 800€ (paitsi merkkiliike).
        F25 X3 35d
        E87 118i
        E46 330ti
        E46 M3
        E30 M3
        E30 M3 Convertible
        Z3 Roadster

        Comment

        • NakkiMakki
          Bimmer Rookie
          • Nov 2015
          • 38
          • Seinäjoki

          #5
          Originally posted by Convertible View Post
          Juu, kyllä on. Kannttaa tarkistaa ketjun kunto ostaessa, ja tai vaihtaa ennakoivana huoltona.

          Osat töineen varmaan jossakin 800€ (paitsi merkkiliike).
          No perhana, olin sellasessa uskossa nuo muut koneet on ongelmattomia, kuhan vain sitä kahden litran diisseliä välttää.

          Mites nuo kutoskoneet, uskaltaako den 2.5 bensan ostaa? Kolmilitraisessa diisselissä on vissiin vaan ne imusarjan läpät ongelmana? Vai oliko turbotkin vähän heikkoja?

          Comment

          • Convertible
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 2638
            • Turku

            #6
            Originally posted by NakkiMakki View Post
            No perhana, olin sellasessa uskossa nuo muut koneet on ongelmattomia, kuhan vain sitä kahden litran diisseliä välttää.

            Mites nuo kutoskoneet, uskaltaako den 2.5 bensan ostaa? Kolmilitraisessa diisselissä on vissiin vaan ne imusarjan läpät ongelmana? Vai oliko turbotkin vähän heikkoja?
            Kuutoset on pomminvarmoja verratanuna noihin nelosiin, mutta kyllä tuollaisen nelosbensan voi huoletta ostaa, kunhan seuraa ketjun kireyttä. Varmaan orkkis ketju tuossa katsomassasi.

            Imusarjan läpät voi poistattaa, niin ei huolta. Kyllä turbot kestää helpolla yli 200tkm. Itse ostaisin suoralla kuutosella, se on kuitenkin BMWlle ominainen moottori.
            F25 X3 35d
            E87 118i
            E46 330ti
            E46 M3
            E30 M3
            E30 M3 Convertible
            Z3 Roadster

            Comment

            • NakkiMakki
              Bimmer Rookie
              • Nov 2015
              • 38
              • Seinäjoki

              #7
              Originally posted by Convertible View Post
              Kuutoset on pomminvarmoja verratanuna noihin nelosiin, mutta kyllä tuollaisen nelosbensan voi huoletta ostaa, kunhan seuraa ketjun kireyttä. Varmaan orkkis ketju tuossa katsomassasi.

              Imusarjan läpät voi poistattaa, niin ei huolta. Kyllä turbot kestää helpolla yli 200tkm. Itse ostaisin suoralla kuutosella, se on kuitenkin BMWlle ominainen moottori.

              Taidanpa kääntää katseeni sitten noihin kutoskoneellisiin. Auto oli kyllä miellyttävä ajaa, toki melkosen kova alusta.

              Onkos noissa nyt sitten muita vaaranpaikkoja? Kestääkö jako- ja vaihdelaatikot? Ilmeisesti automaatiksi pitää katsella ZF, mutta ei kait sitä GM:ää enää LCI malleissa olekkaan?

              Diisseleissä nyt tuo imuläppien poisto, mutta oliko muuta merkittävää?

              Comment

              • Convertible
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 2638
                • Turku

                #8
                Originally posted by NakkiMakki View Post
                Taidanpa kääntää katseeni sitten noihin kutoskoneellisiin. Auto oli kyllä miellyttävä ajaa, toki melkosen kova alusta.

                Onkos noissa nyt sitten muita vaaranpaikkoja? Kestääkö jako- ja vaihdelaatikot? Ilmeisesti automaatiksi pitää katsella ZF, mutta ei kait sitä GM:ää enää LCI malleissa olekkaan?

                Diisseleissä nyt tuo imuläppien poisto, mutta oliko muuta merkittävää?
                Ne ZF taisi tulla silloin, kun moottorit muuttuivat 2006 alkaen. 218/500Nm on jo mukava ja automaatti toimii. Jakolaatikon öljyt voi vaihtaa 150tkm kohdalla ja puhdistaa muistin.

                Takajouset näissä voi mennä poikki, mutta muutoin ei erikoisia mallinvikoja.
                F25 X3 35d
                E87 118i
                E46 330ti
                E46 M3
                E30 M3
                E30 M3 Convertible
                Z3 Roadster

                Comment

                • Jarger
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 3917
                  • Finnland

                  #9
                  Nostona menee, mutta menköön.

                  Itse pidän M47 näistä parhaana järkikoneena= polttoainepihi, pirteä ja halpa huoltaa ja dieselvero reilusti pienempi kuin 3-litraisessa. Lujin kone, faceliftissä sitten se jakopäävammainen tekele N47. Jos haluaa 3-litraisen, ottaisin sitten mielummin jo ympärille X5:n, enkä tinkisi.


                  vanhempi 2-litrainen yhteispaineruiskutuksella oleva diesel jakopää, eli M47:



                  3-litraisen: https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=11_3463

                  = sama ketju ja kaikki. Vähemmän se kuormittuu lyhyemmässä moottorissa.

                  8/07 on valmistettu viimeiset M47:lla noista LCI malleista, rinnalla tarjottu jo hyvän aikaa "loistavaa" N47:aa (eli tämä on se jakopäävammakki, jota itse en pellin alle tahtoisi)
                  Negatiiviset kauppakokemukset:
                  Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎