Auto on 2005 e53 ja lcm on 6961141 ja 4B mallia. Voiko III mallisen laittaa tilalle? Itse epäilen että facelift mallissa menee raja...
No, kerrotaanpa nyt miksi uutta tarvitaan. Oikea takavilkku renasi jo autoa ostaessani ja luulin normaaliksi polttimon kosketusviaksi kun paloi välillä normaalisti hetken, sitten himmeästi tai ei ollenkaan. Takavalon liitin oli sulanut ja pelkät pistokepuolen liittimet oli pinneissä kiinni. Osa oli korvattu apikolla. Pari päivää taisteltuani sen kanssa ja lopulta johdot suoraan polttimon pitimeen juotettuina uskoin että vika ei enään voi olla siinä, varsinkin kun yhdistettynä takavalo/jarruvaloon vilkku ei toiminut yhtään paremmin.
Seuraavaksi etsin LCM sijainnin ja sieltäpä löytyi takavilkun johdot kertaalleen katkaistuina ja takaisin liitettyinä. Joku oli jo ehtinyt tutkia sietä vikaa ja ilmeisesti vaihtanut kokeeksi johtoja päittäin tjms. Valomoduuli oli ollut irti ja avattuna, mutta tässä 4 versiossa ei mitään fettejä enään ole tutkittavana eikä vaihdettavana. Koko kortti on pintaliitos komponenteilla tehty, myös nuo suoraan valoja ohjaavat piirit. Vikaa en silmämääräisesti havainnut, ei kuumenemisjälkiä. Tuon takavilkun johdin menee kortin toiselle puolelle 4 kpl sellaisen kuparoidun tinaläpiviennin (mikä sen oikea nimi on?) kautta ja sen koitin vahvistaa poraamalla reijän ja kuparilanka juottaen molemmille puolille, ei auttanut.
Autosähkökorjaamon jäljiltä tuo ei ole, koska on osattu koodata palaneen lampun hälyt pois. :think Edellinen alkuperäisomistaja on käyttänyt merkkihuoltoja yms Oulun seudulla, joten sieltä asti tämä sotku ei ole peräisin.
No, kerrotaanpa nyt miksi uutta tarvitaan. Oikea takavilkku renasi jo autoa ostaessani ja luulin normaaliksi polttimon kosketusviaksi kun paloi välillä normaalisti hetken, sitten himmeästi tai ei ollenkaan. Takavalon liitin oli sulanut ja pelkät pistokepuolen liittimet oli pinneissä kiinni. Osa oli korvattu apikolla. Pari päivää taisteltuani sen kanssa ja lopulta johdot suoraan polttimon pitimeen juotettuina uskoin että vika ei enään voi olla siinä, varsinkin kun yhdistettynä takavalo/jarruvaloon vilkku ei toiminut yhtään paremmin.
Seuraavaksi etsin LCM sijainnin ja sieltäpä löytyi takavilkun johdot kertaalleen katkaistuina ja takaisin liitettyinä. Joku oli jo ehtinyt tutkia sietä vikaa ja ilmeisesti vaihtanut kokeeksi johtoja päittäin tjms. Valomoduuli oli ollut irti ja avattuna, mutta tässä 4 versiossa ei mitään fettejä enään ole tutkittavana eikä vaihdettavana. Koko kortti on pintaliitos komponenteilla tehty, myös nuo suoraan valoja ohjaavat piirit. Vikaa en silmämääräisesti havainnut, ei kuumenemisjälkiä. Tuon takavilkun johdin menee kortin toiselle puolelle 4 kpl sellaisen kuparoidun tinaläpiviennin (mikä sen oikea nimi on?) kautta ja sen koitin vahvistaa poraamalla reijän ja kuparilanka juottaen molemmille puolille, ei auttanut.
Autosähkökorjaamon jäljiltä tuo ei ole, koska on osattu koodata palaneen lampun hälyt pois. :think Edellinen alkuperäisomistaja on käyttänyt merkkihuoltoja yms Oulun seudulla, joten sieltä asti tämä sotku ei ole peräisin.
Comment