Juuri ostamaani vm 2000 3.0i X5:een ei ole ruksittu vakkaria uutena. Ratti on siis perinteinen nelipuolainen ilman mitään nappeja. Oliko niin, että vakkarin saisi asennettua vaihtamalla autoon 2-vaiheisella bägillä olevan ratin, jossa napit sekä asentamalla johtosarjan? Löytyisikö tähän ohjetta? Mitkä ratit tähän käyvät? Ilmeisesti ainakin E39 ja E46 (ja tietysti E53) vm 2000 alkaen, mutta onko vielä muita? Entä voiko nykyiseen rattiin vaihtaa pelkän keskiosan napilliseen (onko samaa puuta bagin kanssa?) + johto ratin sisälle?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vakkarin asennus E53
Collapse
X
-
Google löysi tällaisen ohjeen:
Vaikuttaisi olevan samalainen prosessi kuin E39:ssä.
Eli: Ostan MF ratin tai nykyiseen rattiin nappipaneelit, niiden johdot sekä kapeamman bagin. Ja lisäksi johtosarja 61 12 0 022 875. Ja sitten asennus oheisen ohjeen mukaan, ja cruisen sekä radion nappien pitäisi toimia?X1 18d sDrive -18
320i GT xDrive -13
i3 BEV -13
X1 18dA xDrive -16
X5 3.0iA -00
320d Touring -00
528iA Touring -97
325 CiA -93
316i -94
316 -88
-
-
Ja vielä yksi viesti. E39n ja E53n samannäköisten rattien osien numerot eivät ole samat (bagin torx-ruuveja lukuunottamatta kaikissa osissa on eri numero). Mikä näissä mahtaa olla erona? Voinko yhdistellä osia E39:n ratista E53:n rattirunkoon?X1 18d sDrive -18
320i GT xDrive -13
i3 BEV -13
X1 18dA xDrive -16
X5 3.0iA -00
320d Touring -00
528iA Touring -97
325 CiA -93
316i -94
316 -88
Comment
-
Comment