Announcement

Collapse
No announcement yet.

e70 vikakoodi 3f77

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TTu
    Newbiemmer
    • Feb 2010
    • 16
    • Kuusankoski

    e70 vikakoodi 3f77

    Eilen ihmetykseni huomasin kun ajelin motarilta pois että ihankun olisi tehoja hukassa. Kulki kyllä ns normaalisti mutta laiskasti. Sitten kun lähti vedettämään nii jalka lattiassa ja auto kiihtyi tasaisesti mutta ihankun turbo olisi ollut poissa pelistä.

    No tiensivuun ja virrat pois ja uudelleen käyntii ja toimi normaalisti.
    tämä toistui uudelleen ja poistui taas virrat katkomalla.
    tänään oli pakkorako mennä töihin autolla ja kokomatkalla ei mitään.
    toimi kuten pitikin.
    menin sitten paikalliseen motonetpisteen vikakoodilukuun kun vieressä oli, niin lapussa luki
    3F77 Ahtopaineventtiili.

    Eli kyssärinä koska meiksi ei oo terävinkynä näittenkaa ni onko toi ahtopaineventtili siis ahtopainetunnistin vai ahtopaineen säätöventtiili vai mikä..?

    Ja jos joku viel tietää missä on ja onko paha vaihtaa ite ni ois mahtavaa.

    Ja auto oli siis x5 e70 2007 3.0d
    Last edited by TTu; 02-12-2015, 17:08.
    F11 520d 2012

    Ex. X5 E70 3.0d 2007
    Ex. 320d e91 2006
    ja hitoksee kaikkii muita
  • ekko
    Newbiemmer
    • Sep 2006
    • 18
    • Kempele

    #2
    Nostetaas tätä topiikkia...

    Itellä tuli juuri alla kuvattu tilanne eteen e70 3.0d vm.2007. Eli pirssi toimii muutamia minuutteja normaalisti, sitten häviää turbo pelistä (kierrokset nousee ok mutta kulkee laiskasti). Kun käyttää sammuksissa (~2sekuntia riittää), taas pelaa normaalisti jonkin aikaa (2-10min / 1-20km) ja taas häviää turbo pois pelistä.

    Carlyllä vikakoodi "Booster pressure control" 3f777.

    Onko kokemusta mikä aiheuttaa tämän? Anturi? Säädin/venttiili ? :think

    Vanhassa 530D (2001) taisi olla vielä alipaineella toimiva turbon kontrolointi, tän e70 säädin taitaa perustua elektroniseen säätöön?


    t. ekko
    Originally posted by TTu View Post
    Eilen ihmetykseni huomasin kun ajelin motarilta pois että ihankun olisi tehoja hukassa. Kulki kyllä ns normaalisti mutta laiskasti. Sitten kun lähti vedettämään nii jalka lattiassa ja auto kiihtyi tasaisesti mutta ihankun turbo olisi ollut poissa pelistä.

    No tiensivuun ja virrat pois ja uudelleen käyntii ja toimi normaalisti.
    tämä toistui uudelleen ja poistui taas virrat katkomalla.
    tänään oli pakkorako mennä töihin autolla ja kokomatkalla ei mitään.
    toimi kuten pitikin.
    menin sitten paikalliseen motonetpisteen vikakoodilukuun kun vieressä oli, niin lapussa luki
    3F77 Ahtopaineventtiili.

    Eli kyssärinä koska meiksi ei oo terävinkynä näittenkaa ni onko toi ahtopaineventtili siis ahtopainetunnistin vai ahtopaineen säätöventtiili vai mikä..?

    Ja jos joku viel tietää missä on ja onko paha vaihtaa ite ni ois mahtavaa.

    Ja auto oli siis x5 e70 2007 3.0d
    X5 E70 3.0d
    ex-530 DAT

    Comment

    • ekko
      Newbiemmer
      • Sep 2006
      • 18
      • Kempele

      #3
      Sen verta löysin palastalta aiheeseen liittyvää jotta 3F77 ja samat oireet olisi mahdollisesti viallisest MAF anturista johtuvaa.



      Toinen mahdollinen syy voisi olla viallienn pressure converter



      Osa numero 1 http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...36#11747796634

      ***

      Muita vika-analyysejä voi postata jos on sattunut eteen vastaavaa..


      Taidan lähteä kokeilemaan tuota MAF anturin irroitusta ensin.
      X5 E70 3.0d
      ex-530 DAT

      Comment

      • ekko
        Newbiemmer
        • Sep 2006
        • 18
        • Kempele

        #4
        MAF pois pelistä ja turbo pysyy mukana "normaalisti". Tosin kone käynee oletus (ei mitatulla) tuloillaan arvoilla.. eli ei optimaalisesti.

        Lyhyen matikan perusteella vika voisi olla tämä MAF anturi. Tai sitten vika ei tule päälle koska kone käy hieman vajaa tehoilla..

        Millainen homma tuo MAF mötikkä on vaihtaa, onko kokemuksia näistä M57 koneista?
        X5 E70 3.0d
        ex-530 DAT

        Comment

        • t-o-m-i
          BTCF Member
          • Sep 2009
          • 308
          • Tornio

          #5
          Itselläni oli juuri vastaavat koodit ja tehottomuutta ajoittain. Viaksi paljastui huonosti kiinni oleva coolerilta lähtevä ahtoletku.
          Tällähetkellä:
          - F15 30D M-Sport
          - F31 316D vaimon säästöpossu
          - E32 750 ial
          Ennen:
          -4xE39, 6xE46, 2xE34, 2xE36, 2xE60, 2xE61, E63, E53, E70,E91,F11

          Comment

          • ekko
            Newbiemmer
            • Sep 2006
            • 18
            • Kempele

            #6
            Sen verran lisätietoja että EGR säätö (pulse width modulation) on koko ajan 5%, myös silloin kun Turbo on pelissä normaalisti eli vikakoodi 3F77 ei ole päällä, ja silloin kun vika on päällä...

            Ohessa käppyrät logattu Carlyllä kaverin ehjästä X5/E70 3.0d ja tästä mun viallisesta X5/E70 3.0d. Ehjässä EGR säätyy koko ajaan 5..60% välillä.

            huom. tuo "set" ja "actual" boost pressure arvojen yksiköt ei ole suoraan verrannollisia. "Set" on hPa ja "actual" on mV (millivoltteja)...

            Tietääkö kukaan mistä tuo EGR venttiilin säätötieto lasketaan/mitataan ? Voisi kuvitella että sieltä päästä onkhelmaa kannattaisi metsästellä...

            Ideoita, kommentteja ?
            Attached Files
            X5 E70 3.0d
            ex-530 DAT

            Comment

            • ekko
              Newbiemmer
              • Sep 2006
              • 18
              • Kempele

              #7
              - ongelma ratkaistu -

              Vaihdettu kaasuläppäpaketti (SAH / Oulu) ja auto on sen jälkeen toiminut normaalisti.

              Analyysi oli että kaasuläpänakselin välistä on päässyt vuotamaan nestettä (jonkin sortin öljysekoitusta..) elektroonikkaan kaasuläppäpaketissa joka ohjaa läppää, ja elektroniikka on tästä ottanut itseensä sen verta että läpän säätö ei toiminut normaalisti ja tästä syystä tuli virheilmoitus 3F77 (ahtopaineanturi)
              X5 E70 3.0d
              ex-530 DAT

              Comment

              • -kalevi-
                BTCF Member
                • Aug 2012
                • 499
                • Tuusula

                #8
                X5 e70 meni tehottomaksi ja antoi vikakoodia 3f77. Vaihdoin ilmamassamittarin talouden toisen kulkineen kanssa ristiin ja nollasin ilmamassamittarin opetukset, mutta tällä ei ollut vaikutusta. Turbon säätö liikkuu testerillä nätisti. Vaihdoin autoon käytetyn kaasuläpän ja tehot palasivat takaisin. Vikakoodit jäivät tässä välissä nollaamatta. Pari viikkoa myöhemmin syttyi hiukkassuodattimen vikavalot. Kaasuläpästä oli tullut oma vikakoodi ja hiukkassuodattimen poltto ei toiminut. No hiukkassuodatin saatiin poltettua auki ja vikakoodit nollattua. Muutama päivä tämän jälkeen kiinnitin huomiota, että moottori pätkäsee sillon tällön. Tarkastin vikamuistin ja taas siellä on tuo 3f77 vikakoodi muistissa. Kaasuläpän testipolkua kävin vielä läpi ja hyvin tuntuisi kaasuläppä liikkuvan. Onko jollain ollut vastaavaa tapausta, tai onko hyviä arvauksia viasta, tai vinkkejä mitä tutkia seuraavaksi?

                Edit: Vikaa ajettu pihalle ja hetken päästä kaasuläppä meni mykäksi. Eli myös tuo vaihdettu kaasuläppä oli viallinen. Uudella kaasuläpällä saatiin vika korjattua ja nyt auto pelaa
                Last edited by -kalevi-; 15-10-2023, 19:35.
                E87 118d
                E70 3.0d
                Ex: E36 M3
                Ex: E36 cabriolet m60b40
                Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎