Announcement

Collapse
No announcement yet.

Akun kesto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • X07
    Bimmer Rookie
    • Apr 2012
    • 107
    • Finland

    Akun kesto

    E83 3.0 Si n.130tkm ajettu.

    Pakkaskausi alkoi ja taas akkuongelmat, nyt on menossa jo kolmas akku 4-vuoden ja 60tkm aikana. Ajomatkat pääosin +30km suuntaansa kerralla.

    Edelliset oli BMW:n omia akkuja, viimeisin tarvike, sama homma. Hyvä, että lämmityksestä jaksaa startata, kun pakkasta reilummin. Onkohan vika vai ominaisuus, akkuhan on kylmässä tilassa jota sisätilan lämmitinkään ei lämmitä.
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 9987
    • KVLA

    #2
    Ei tuo normaalille kuullosta.Minkä kokoinen (kapasiteetin) akku autoon on laitettu?Onko lataus kunnossa?Eli "tankkaa" akun varmasti täyteen tuolla ajomatkalla?Entä onko autossa virrankuluttajia päällä?Eli meneekö auto nukkumaan ja sammuttaa varmasti kaikki sähkönkuluttajat?

    Comment

    • X07
      Bimmer Rookie
      • Apr 2012
      • 107
      • Finland

      #3
      Originally posted by Heguli 31 View Post
      Ei tuo normaalille kuullosta.Minkä kokoinen (kapasiteetin) akku autoon on laitettu?Onko lataus kunnossa?Eli "tankkaa" akun varmasti täyteen tuolla ajomatkalla?Entä onko autossa virrankuluttajia päällä?Eli meneekö auto nukkumaan ja sammuttaa varmasti kaikki sähkönkuluttajat?
      Viimeksi kun mittasin latausjännitten se oli ok ja akku on oikean kokoinen. Syyksi olen miettinyt tuota "nukkumaan" menoa, mistäköhän tietää että se toimii? 15tkm/akku on kova tahti.

      Comment

      • X07
        Bimmer Rookie
        • Apr 2012
        • 107
        • Finland

        #4
        Siihen hyytyi bimmeri, seisoi eilisen päivän niin tänään ei inahtanutkaan ...kele. On nyt nukkumassa tosissaan. Tuli luotettua bimmeriin, eikä tullut käytettyä kakkosautoa pakkasilla, jossa vebasto ei nyt inahdakaan.

        Osaisiko joku tosissaan neuvoa, miten vois tarkastaa sen nukkumismoodin?

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 9987
          • KVLA

          #5
          Foorumilta hakua käyttäen varmaan löytyy ohjeet.Pyöreästi kuitenkin näin: Virtamittari kytketään miinus akkukaapeliin ja mitataan vuotovirta.Sitten mitataan vuotovirta nukahtamisajan jälkeen.

          Mikäli kulutusta on liikaa,eli auto ei nukahda,niin sulakkeita yksi kerrallaan irroittelemalla virtamittaria seuraamalla nähdään minkä sulakkeen poistamisen jälkeen auto nukahtaa oikeasti.Siitä voi tutkia ja päätellä mikä laite tai boksi sen sulakkeen takana on syyllinen.Aikaahan tuossa kuluu,kun pitää odotella se nukahtamisaika siinä mittauksien välissä.

          Suuntaa-antavasti siis näin.Tarkennetut ohjeet löytynee haulla tai joku Bemarin bittiguru ne tänne rustaa.Ja joku foorumilainen voisi vaikka ensin mahdolliset vikakoodit tarkistaa.
          Last edited by Heguli 31; 07-01-2016, 11:12.

          Comment

          • Sami_R
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2007
            • 276
            • Kurikka

            #6
            Voisiko syypää olla se kuuluisa lämmityslaitteen "siili"?
            BMW F11 520d -11
            MINI Cooper D -11
            BMW E90 318i -11
            BMW E90 318i -06

            Ex:
            BMW E46 316i -04
            E70 X5 3.0sd M-Sport -08
            E46 325iA -03
            E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

            Comment

            • Munanjatke
              BTCF Member
              • May 2014
              • 170
              • Keski-Suomi

              #7
              Omassa kolmosessa on

              Varta F6 90Ah 720
              590 122 072

              Täytyy sanoa että aika onneton on akku, Vartan sivuilta kun kahtelee, niin akun tehon pitäis olla 90Ah 850, ja bosch tarjoaa saman tehoista akkua . Ja tuo nykyinen on akku on asennettu myyjäliikkeen toimesta 2014, viime talvena joutu hommaamaan defan 1204 laturin lohkolämmittimen kaveriks, tänäänkin pakkasta -24, lämmityksessä ja lautauksessa 3 tuntia, ja oli aika nihkeä käyntiin lähtö

              Ihmettelen vaan että miks on noin pien akku laitettu, vai onko tässä 3.0SD:ssä alkuperäinenkin akku tuon 720
              BMW X3 3.0SD 2007

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 9987
                • KVLA

                #8
                Originally posted by Munanjatke View Post
                Omassa kolmosessa on

                Varta F6 90Ah 720
                590 122 072

                Täytyy sanoa että aika onneton on akku, Vartan sivuilta kun kahtelee, niin akun tehon pitäis olla 90Ah 850, ja bosch tarjoaa saman tehoista akkua . Ja tuo nykyinen on akku on asennettu myyjäliikkeen toimesta 2014, viime talvena joutu hommaamaan defan 1204 laturin lohkolämmittimen kaveriks, tänäänkin pakkasta -24, lämmityksessä ja lautauksessa 3 tuntia, ja oli aika nihkeä käyntiin lähtö

                Ihmettelen vaan että miks on noin pien akku laitettu, vai onko tässä 3.0SD:ssä alkuperäinenkin akku tuon 720
                Itse katselin ihan samaa.Emännän sigun bensaversiossa on myös Vartan joku 80Ah perus akku.Ja kun Webaa pyöräyttää näillä pakkasilla puoli tuntia,niin nippa nappa jaksaa enää käynnistyä.Tänään tilasin omaan E60:iin uuden agm akun ja samanlaisen myös tuohon X3:een.Pitäisi mahtua kontin poteroon.Eikä enää tarvi olla ihan niin pelko persiissä koska jättää käynnistymättä.8A:n ylläpitolaturikin on hankittu kaveriksi uudelle akulle.

                Comment

                • X07
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2012
                  • 107
                  • Finland

                  #9
                  Laturilla 1,5h lataus ja liikenteeseen, oli "muutama" muukin kohtalotoveri akun ostossa. Nyt on 100A tehoja käytössä, mutta vika edelleen. Täytyy mittailla lepovirtoja, ilmeisesti ei muuta keinoa ole?

                  Comment

                  • X07
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2012
                    • 107
                    • Finland

                    #10
                    Originally posted by Sami_R View Post
                    Voisiko syypää olla se kuuluisa lämmityslaitteen "siili"?

                    Meneekö esivastukseen jossain tapauksessa jännite lepotilassa, auttaako sulakkeen pois ottaminen?

                    Comment

                    • Peasant
                      Newbiemmer
                      • Feb 2014
                      • 19
                      • F1nland

                      #11
                      80Ah oli 2.0 D:ssäkin ja pikkasen alakanttiin webaston kanssa, ellei akkua oltu äskettäin ladattu. Kuukaus sitten vaihdoin 100Ah ja pikkasen paremmin pyöräyttää.

                      Vaikkei oliskaan ongelmia, on tapana ladata akkuja satunnaisesti ja talvella vähän useammin.

                      Comment

                      • BMWE39
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2004
                        • 134

                        #12
                        Originally posted by Peasant View Post
                        Vaikkei oliskaan ongelmia, on tapana ladata akkuja satunnaisesti ja talvella vähän useammin.
                        Aamuisin roikkaan, jolloin Defan kiinteä laturi lataa samalla akkua ja iltapäivällä töistä lähtiessä Weballa lämpimäksi. Näin ei ole ollut ongelmia, vaikkei ajoaika olekaan pitkä, ts auton oma laturi ei ennätä paljoa ladata, etenkään kylmää akkua.

                        Aloittaja ei muuten tainnut mainita, olivatko kyseessä Mätänetin "hapotin-itse-ja-säästin" akut, vai ihan jotkut oikeat?

                        Comment

                        • Esal
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2009
                          • 1344
                          • Lempäälä

                          #13
                          Tuo akun sijainti on kanssa olennainen syy akun nuukahtamiseen talvella. Molemmissa autoissani e46 330xd touring ja e53 x5 3.0d,akku on takana ulkolämpötilassa olevassa kolossa johon ei sisätilan lämpö ikinä yletä. e46 tein itse akunlämmittimen 50w itsesäätyvästä lämpökaapelista akun pohjaan. Se nostaa lämpöä 15-20 astetta ulkolämpötilasta, eli -30 asteessa akku n. -10 asteinen, jolloin akku toimii huomattavasti paremmin. Tämä vaan hankala käyttää kun saa olla aina roikassa auto.
                          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 9987
                            • KVLA

                            #14
                            Originally posted by BMWE39 View Post
                            Aloittaja ei muuten tainnut mainita, olivatko kyseessä Mätänetin "hapotin-itse-ja-säästin" akut, vai ihan jotkut oikeat?
                            Tuskin nuo aloittajan kaksi ensimmäistä BMW:n "omaa akkua" on mitään itsehapotettuja.

                            Comment

                            • X07
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2012
                              • 107
                              • Finland

                              #15
                              Nyt siellä on virtaa antamassa Exide Premium Carbon Boost 100A. Ne Bemun omat akut ei kestäneet yhtään sen paremmin kuin edellinen tarvike.

                              Kun lukee kylmän akun virranottokyvystä, niin akun paikka on huonoin mahdollinen talviolosuhteissa käynnistyksen kannalta, takakontissa pohjan verhoilun alla. Pitää jossain vaiheessa vielä hankkia kiinteä ylläpitolaturi kaiken varalta.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎