Announcement

Collapse
No announcement yet.

E70 4.8is / E70 30sd Hankinnassa huomioitavaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reekoon
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 3426
    • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

    E70 4.8is / E70 30sd Hankinnassa huomioitavaa

    Eli jos on tiedossa mitä tulisi huomioida kyseistä autoa hankittaessa, olisin kiitollinen vinkeistä. Toisena vaihtoehtona 08-09 30sd, mutta hieman epäilyttää dieselin hankkiminen, koska kilometrejä tulee niin tuhottoman vähän vuodessa.

    Kummastakin kuuntelen mielellään hyviä/huonoja puolia.

    Aikaisemmin ollut tuo 4.4 V8 M62 ja 5.0 V8 S62, niin sen takia 4.8is tuntuu tutulta ja turvalliselta vaihtoehdolta.
    75
    E70 4.8is
    0%
    43
    E70 30sd
    0%
    32
    E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
    JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


    E36 316i Compact Hellrot

    Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
    Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
  • humala
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 739
    • Kemi

    #2
    Ostaako kukaan järkiperusteilla X5:sta yleensäkään?
    E70 X5 3.0d -07
    E39 530da touring -99
    ex: E36 325i sedan -93

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      #3
      Jos ostohinnalla ja jälleenmynntihinnalla ei ole merkitystä ja kilometrejä tulee vähän, niin ilman muuta bensakoneinen. E70 oli mulla diesel, mutta taas E53 oli bensakoneella. Olihan se 4,4i hieno moottori myös X5:een. Saksassa koeajoin ennen ostoa myös E53 dieselin, niin olihan se aika laimea raksuttaja V8:iin verrattuna...

      Varmasti joku puolustelee hurjaa vääntöä minkä saa dieseliin lastuttamalla, mutta V8 bensakoneen fiilistä ja ääniä siihen ei saa edes rahalla.
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • EPDM
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2005
        • 4623
        • Lahti.

        #4
        Originally posted by bemu2000 View Post
        Jos ostohinnalla ja jälleenmynntihinnalla ei ole merkitystä ja kilometrejä tulee vähän, niin ilman muuta bensakoneinen. E70 oli mulla diesel, mutta taas E53 oli bensakoneella. Olihan se 4,4i hieno moottori myös X5:een. Saksassa koeajoin ennen ostoa myös E53 dieselin, niin olihan se aika laimea raksuttaja V8:iin verrattuna...

        Varmasti joku puolustelee hurjaa vääntöä minkä saa dieseliin lastuttamalla, mutta V8 bensakoneen fiilistä ja ääniä siihen ei saa edes rahalla.
        Amen.
        Viviendo en Lahiti
        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
        Vw Corrado vr6

        Comment

        • mikkod
          BTCF Member
          • Aug 2007
          • 5202
          • Stadi

          #5
          4.8is tottakai. Sellaisen mäkin olisin halunnut. Mutta ei ollut kuin dieseleitä myynnissä silloin kun toi meidän hankittiin.
          Helkama S3000
          Myydään kutosen alustaosia
          This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

          Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

          Comment

          • reekoon
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 3426
            • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

            #6
            Samoilla linjoilla olen. Ihan käyttöautoa olen hankkimassa, joten tuo eteenpäin myymisen huoli ei ole aiheellinen vähään aikaan. Ainoa mikä dieselissä kiinnostaa, on juurikin tuo ohjelmoinnin helppous, siinä se sitten melkein olikin.
            E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
            JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


            E36 316i Compact Hellrot

            Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
            Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

            Comment

            • väiski525
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2010
              • 2572
              • Vantaa

              #7
              E53 korimallista olen 4.8is koneella ajellut jonkun verran, ja kyllä se vaan oli hauska laitos! Kulkee hyvin kokoon nähden ja ne äänet

              Mutta onneksi en itse maksanut sen käyttö- ja huoltokuluja

              En tiedä oliko maanantaikappale vai ollut aiemmin huonolla pidolla tms, mutta pajalla se viihtyi paljon ja ne rempat ei ollu halpoja siihen. Tekniikkapuolella siis

              Ja bensahan sille maistuu.

              Mutta nämä varmaan tiesitkin jo

              Bensa ehottomasti noilla kriteereillä.

              Ei se 3.0sd varmaa silti huono ole, 3,0d (-10 malli) kulki myös hyvin ja taloudellinen bensaan verrattuna. Ja saa sitä tehoa lissöö..
              - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

              - MB s205 220cdi -15
              - Volvo s80 2.5t -07
              - mb s211 280cdi -08
              - e46 320i -03
              - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
              - e46 320d Individual "m-sport" -04
              - e39 525i -01

              Comment

              • reekoon
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 3426
                • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                #8
                M5 oli ennen kone remonttia keskikulutus siinä 14.5-14.7l/100km ja nyt koneen rakentamisen jälkeen noin 3000km 12.6l/100km eli ei siinä kovin kummoista muutosta tule kulutuksen suhteen. X5 voisin kuvitella että ajaminenkin on hieman erillaista kuin M5:lla. Tuollaiseen 30sd käyttövoimavero on aikalailla 1000€ vuosi ilmeisesti, joten silläkin ostaa toki bensaa jo jonkin verran.
                E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                E36 316i Compact Hellrot

                Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                Comment

                • Ale-ksi
                  BTCF Member
                  • Dec 2011
                  • 275
                  • Finland

                  #9
                  Kaikkia E70-korisen vuosien vaihdossa muuttuneita diesel-mallimerkintöjä ja 4.8i:tä melko reilusti ajaneena ykkösvalinta on ehdottomasti tuo bensakone.

                  Bensakone toimii tuossa korissa huomattavasti dieseliä loogisemmin, ja saa massan paremmin liikkeelle vääntöerosta huolimatta. Kulutuserokaan ei yleisistä harhaluuloista huolimatta ole mielestäni niin huomattava dieselin ja bensan välillä, että sen vuoksi kannattaisi jättää V8 pois laskuista. Lisäksi kun otetaan huomioon ketjun aloittajan vähäiset ajot vuosittain, voi ero rahallisestikin olla jopa bensakoneen eduksi. :think

                  Comment

                  • 530xdTouring
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2016
                    • 58
                    • Siikajoki

                    #10
                    Originally posted by reekoon View Post
                    M5 oli ennen kone remonttia keskikulutus siinä 14.5-14.7l/100km ja nyt koneen rakentamisen jälkeen noin 3000km 12.6l/100km eli ei siinä kovin kummoista muutosta tule kulutuksen suhteen. X5 voisin kuvitella että ajaminenkin on hieman erillaista kuin M5:lla. Tuollaiseen 30sd käyttövoimavero on aikalailla 1000€ vuosi ilmeisesti, joten silläkin ostaa toki bensaa jo jonkin verran.
                    Tosin bensakoneisellakin nykyään käyttömaksu vajaa 500...mutta eihän sillä näissä peleissä ole mitään merkitystä

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7527
                      • Jyväshyvä

                      #11
                      Sd. Kestävämpää tekniikkaa, käyttömukavuus on ihan samalla tasolla tai jopa parempi kuin is:ssä mutta kulutus is:ssä on n. puolet isompi.

                      Bensamiehet yleensä unohtaa sen asian että jos autolla ajetaan kohtuullisen vähän, bensamallin hinta tippuu ihan normaalisti ku niillä ei ylipäätänsä ajeta kovin paljon mutta dieselissä vähäinen ajomäärä tarkoittaa parempaa arvon säilymistä...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • *PexU*
                        BTCF Member
                        • Aug 2002
                        • 1989
                        • Vantaa

                        #12
                        +1



                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        Sd. Kestävämpää tekniikkaa, käyttömukavuus on ihan samalla tasolla tai jopa parempi kuin is:ssä mutta kulutus is:ssä on n. puolet isompi.

                        Bensamiehet yleensä unohtaa sen asian että jos autolla ajetaan kohtuullisen vähän, bensamallin hinta tippuu ihan normaalisti ku niillä ei ylipäätänsä ajeta kovin paljon mutta dieselissä vähäinen ajomäärä tarkoittaa parempaa arvon säilymistä...
                        AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                        E61 530xd M-Sport Touring -07
                        Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                        Duunissa: F11 520d x-drive -17

                        Comment

                        • Jaristr
                          Newbiemmer
                          • May 2014
                          • 21
                          • Muurame

                          #13
                          [QUOTE=*PexU*;3701069]+1


                          Omassa 4.8 bensassa nyt talvella keskikulutus tietokoneen mukaan 15.5 en sitä pahana pidä kun kuitenkin pääsääntöisesti kaupunkiajoa. Aikasemassa nissanissakin yli 12. Ja kuitenkin puhutaan hieman eriluokan autosta.

                          Comment

                          • Rey
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2016
                            • 73
                            • Moon

                            #14
                            e53 4.8is alkanut vähän itseäkin houkuttelemaan. Tuntuu ettei mistään "normaalista" autosta saa enää kiksejä, vaan ainoastaan se isoin, tehokkain ja mahtavin aiheuttaa jotain tuntemuksia.

                            Käyttökuluthan noissa on tietenkin isot, mutta jos miettii että vaihtoehtona olisi esim uutena ostettu X3 f25 niin tuleehan siinä rahan menetystä arvonalennuksena vielä paljon enemmän.

                            Comment

                            • Kissvesala
                              Moderator
                              • Jun 2010
                              • 3110
                              • Liminka

                              #15
                              topikkiin sen enempää ottamatta kantaa, mutta ainaki se e53 is on täys susi, alpinan tilaamat ja epäluotettavana hylätyt moottorit keksittiin laittaa äxään että niistä päästään jotenkikaan eroon
                              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                              Kissvesala.fi
                              Priva tai o443424479

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎