E83 3.0D heittää aika ajoin herjaa TDS varoitusvalon muodossa kojelautaa. Inpa kertoo yhdeksi syyksi löytyvän vikakoodin P2620: Throttle position output circuit/open. (Drossenklappensteller, ansteuerung)
Eli tuo kaasuläppäkotelo, jonka tarkoituksena on ilmeisesti koneen sammuessa laittaa läppä kiinni, jotta se vähentää ravistamista ja toisaalta DPF polton yhteydessä vissiin säädellä sisäänmenevän ilman seosta? Koska samalla Inpa heittää toisen vikakoodin 481A Partikelfiltersystem, joka ilmeisesti kertoo hiukkassuodattimen olevan jo aika tukossa, kun pakokaasupaine menee hieman yli raja-arvojen.
Kuinkas tuon Drossenklappenstellerin voisi testata, että toimiiko se? Vaihdoin juuri toissa viikolla kaverin TDI octaviaan tuollaisen uuden kaasuläppäkotelon, vanhan elektroniikkakotelo oli täyttynyt öljystä ilmeisesti kuluneen läppäakselin kautta. Ei lähtenyt puhdistamalla toimimaan enää.
Eli tuo kaasuläppäkotelo, jonka tarkoituksena on ilmeisesti koneen sammuessa laittaa läppä kiinni, jotta se vähentää ravistamista ja toisaalta DPF polton yhteydessä vissiin säädellä sisäänmenevän ilman seosta? Koska samalla Inpa heittää toisen vikakoodin 481A Partikelfiltersystem, joka ilmeisesti kertoo hiukkassuodattimen olevan jo aika tukossa, kun pakokaasupaine menee hieman yli raja-arvojen.
Kuinkas tuon Drossenklappenstellerin voisi testata, että toimiiko se? Vaihdoin juuri toissa viikolla kaverin TDI octaviaan tuollaisen uuden kaasuläppäkotelon, vanhan elektroniikkakotelo oli täyttynyt öljystä ilmeisesti kuluneen läppäakselin kautta. Ei lähtenyt puhdistamalla toimimaan enää.
Comment