X3 F25 20d xDrive -11

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Tuo on aika raaka yleistys Ketjuja menee poikki, mutta kokonaisotannalla kaikista valmistetuista N47-koneista ennenaikaisesti hajonneita on ollut 1-2% (merkkiliikkeestä kuultu arvio).

    Tuttavapiirissä on yksi 380.000km ajettu 120d uudemmalla alkuperäisellä N47-koneella, joka käy kuin olisi uusi.
    Niin... Em. auto olisi kyllä minun tietooni ensimmäinen jossa ei 300 tkm mennessä ole ketjua uusittu. Harvasta se ketku katkeaa mutta valtaosaan se pitää vaihtaa ennen 300 tkm...

    Minulla oli jossain vaiheessa pihassa 3 kpl N47 koneisia,
    yhteen (2011) oli ketju jo vaihdettu 127 tkm kohdalla,
    yksi selvisi pelkällä kamppanjalla (2008) eli kiristimen vaihdolla,
    200 ajettu,
    viimeisessä ketju äänsi eikä kamppanja koskenus sitä (2009, 210 tkm).

    Lisäksi on välilä ollut muutamia joissa on selvästi ketju ääntänyt.
    Sellaiset missä ei mitään ääntä on 200 tkm ajettuna aika harvassa jos ei ole jo korjattu...

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Originally posted by pomo View Post
    ...Eikö se ketju yleensä kestä sen 120-180tkm? En tiedä tarinaansa kun ite ajan bensalla, mutta kannattaa huomioida!
    Tuo on aika raaka yleistys Ketjuja menee poikki, mutta kokonaisotannalla kaikista valmistetuista N47-koneista ennenaikaisesti hajonneita on ollut 1-2% (merkkiliikkeestä kuultu arvio).

    Itselläni on 100% "rallattamaton" 205.000km ajettu E61 N47C20-kone. Tuttavapiirissä on yksi 380.000km ajettu 120d uudemmalla alkuperäisellä N47-koneella, joka käy kuin olisi uusi. Sekä muutama muu 150-250.000 ajettu tapaus, joissa ei yhdessäkään ole ollut koskaan mitään ongelmaa. Ainoastaan yksi on tiedossa, ja sekin pasahti 60.000km ajettuna. Ja kuten Schmiedmannilta minulle kerrottiin, ei tällä hajoamisella tunnu heidän näkemyksen mukaan olevan mitään korrelaatiota ajettuihin kilometreihin. Heidän näkemys on, että ainoa yhdistävä tekijä on paljon lyhyitä ajosuoritteita yhdistettynä 30.000 öljynvaihtoväliin, joka aiheuttaa öljypohjan sihdin sakkautumisen --> joka taas aiheuttaa voitelun häiriintymisen. Nämä kommentit sain kun keskustelin kerran Schmidun tiskillä asiasta.

    Itse ainakin uskaltaisin heitämällä ostaa uudelleen tuon pienemmän koneen, koska todellisuudessa riski hajoamiselle on suhteellisen pieni. X3:ssa se vaan on vähän laiskan tuntuinen.
    Last edited by JKK; 26-09-2016, 19:07.

    Leave a comment:


  • Iltsu
    replied
    Originally posted by Kattila View Post
    Tuli haettua tuommoinen "uudehko" X3, .......

    Ihmettelyä:
    -Ajovalot, sisempi ajovalon linssi onkin tyhjä. Löytyykö jotain retrofittiä jolla saa sisempääkin esim. pitkän ajovalon?
    Katselin tuota varustelistausta, itselläni on about samanlainen ja -värinen suomiauto. HUD ja EDC-alusta taitaa olla erona. On nää huikeita autoja, verrattuna muiden merkkien saman hintaluokan autoihin käytettynä.

    Sisempi linssi taitaa olla aina tyhjä, pitkät tulee ajovalosta linssin avulla.
    Retrofittiä ei tietääkseni löydy, mutta kai siihen saa jonkin jälkiasennusxenonin puukotettua?

    Originally posted by pomo View Post
    Jakoketju ongelmiahan noissa bemarin nelos-dieseleissä on ollut... Eikö se ketju yleensä kestä sen 120-180tkm? En tiedä tarinaansa kun ite ajan bensalla, mutta kannattaa huomioida!
    Juurikin näin, ketjuja on mennyt vuodesta 2007? asti.
    Merkkiliike väittää, että rakenne on korjattu eikä koske enää F-sarjalaisia mutta tämä on paskapuhetta. 03/2011 tuli kyllä taas parannuksia, mutta silti ketju voi mennä.

    Omani on BMW premium selection auto, jonka käytin heti ostaessani marmorilla tutkittavana. Omasta mielestä kuuluu pieni rallatus, mutta kuulemma kuuluu asiaan? Tiedä häntä. En ajatellut katsoa loppuun asti kestääkö vai ei, vaihto siihen ainoaan oikeaan, eli 6-sylinteriseen tapahtunee jossain vaiheessa. Nyt kilsoja 136tkm.
    Lähestulkoon voll suomiauto siis voisi olla myynnissä, takuuta vielä 16kk jäljellä.

    Originally posted by JKK View Post
    Tällainen F25 on tällä hetkellä hyvin vahvoilla mun seuraavaksi autoksi, jonka lähden hakemaan saksasta kuukauden kuluttua. Vääntö käydään nyt ainoastaan F11:n (525dA x-drive) ja F25 välillä.

    Tässä kun pari ketjua olen lukenut kokemuksia autosta niin onhan niissä ilmeisesti ollut ongelmiakin monilla. Vaan uskaltaako tuollaista amerikanvalmistetta oikeasti ostaa jos hakusessa on luotettava käyttöbemu muutamaksi vuodeksi eteenpäin? Kilometrilukema tulisi hankittavassa autossa olemaan n.100-130tkm.

    Kävin kokeilemassa 2,0-litraisena tuollaista ja mielestäni auto tarvitsee 3,0-litraisen pannun. Ero omaan chipattuun E61:seen oli huomattava E61:n eduksi (177hp N47).

    Kuinka tyytyväisiä olette olleet ketkä omistatte F25 tai olette muuten vaan ajelleet moisella? Onko 2,0-litrainen diesel kuitenkaan lopulta laiska normikäytössä, eli tottuuko siihen F25 tapauksessa? Onko dynaaminen alusta pakollinen vai onko perusalustakin viritetty toimivaksi? Saksassa näitä "ajomoodiversioita" on tarjolla 50:50.

    Ja yksi (monille) hyvin epäolennainen kysymys: riittääkö "hifistelijälle" "HiFi lautsprecher system" vai kannattaako kerralla etsiä sellainen jossa on se paras ProHifi systeemi?
    Asia on kyllä niin, että pikkukone on melko laiska. Varsinkin jos on tottunut kutosiin ja softattuihin dieseleihin. Osta kolmelitrainen! käyntiääni jo palkitsee joka käynnistyksellä

    Alustasta sen verran, että omassa tosiaan tuo EDC-alusta, ja onhan se ihan kiva. Ilmankin pystyisi elämään, muutama muu varuste menee itsellä tärkeysjärjestyksessä edelle. Omasta vaihdettiin molemmat etutolpat (vajaa tonni töineen/kpl) takuuseen 120tkm kohdalla, kun olivat vuotaneet :think
    Eli paljon rahanmenoa tiedossa, jos sattuu omalle kohdalle.

    Yksi selkeä vika on LED-takavalot. Nytkin oikeanpuolimmainen parkki on pimeänä, netistä löytyy kyllä korjausohjeet jos kolvi pysyy kädessä. Yritän saada tuon vielä takuuseen.. Siellä on joku kylmäjuotos joka katkaisee virran. Sama tapahtui edellisessä E91 LCI:ssä...



    Originally posted by bemu2000 View Post
    F25:n hifi kaiutinpaketti soi todella hyvin. 2 litrainen ei ole laiska, mutta 3 litraisia saa Saksasta jo niin edullisesti, että en miettisi hetkeäkään ostaako yli 100tkm ajetun murheellisen 2 litraisen vai tasaisemmin käyvän ja alhaalta vääntävän 3 litraisen. Säädettävä alusta on kyllä mukava.
    Word. Hifi-paketti ainakin omaan korvaan ihan riittävä, parempia ei tosin ole tullut edes kuunneltua joten ei tiedä verrata.
    Last edited by Iltsu; 26-09-2016, 20:03.

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    F25:n hifi kaiutinpaketti soi todella hyvin. 2 litrainen ei ole laiska, mutta 3 litraisia saa Saksasta jo niin edullisesti, että en miettisi hetkeäkään ostaako yli 100tkm ajetun murheellisen 2 litraisen vai tasaisemmin käyvän ja alhaalta vääntävän 3 litraisen. Säädettävä alusta on kyllä mukava.
    Jeps, tänään kävin kokeilemassa 3,0-litraista F25 X3:sta (M-Sport) säädettävällä alustalla. Ensimetreillä tuntui (alustan osalta) melkein urheiluautolta jo "NORMAL"-asetuksella. Voimaa oli kuten oletinkin ja varsinkin alavääntö tietysti ihan eri planeetalta kuin pienemmässä koneessa. Softalla terästettynä varmaan juuri sopivan ripeä? Sport-asennossa kaasun vaste oli hieno. Uskomatonta miten tällainen tappiin asti varusteltu isokoneinen X3 tuntuu kaikipuolin aivan eri autolta, kuin 2,0-litrainen business-varusteltu suomi-auto. Täysin eri maailmasta. Ainoa mikä jäi kaivertamaan että olikohan vähän turhankin sporttinen mun makuun, kun kyseessä on kuitenkin katumaasturi? Tän kokemuksen perusteella ei ole ainakaan pakko olla M-Sport muuten kuin ulkonäön osalta... Pitäisiköhän vertailun vuoksi käydä kokeilemassa Volvon XC60:stä?

    HiFi-vehkeet tuossa taisi olla se kakkosversio, eli HiFi-system. Periaatteessa ihan joo, mutta soundin puhtaudessa valovuoden päässä takana verrattuna oman E61:seni Individual-Hifeihin. Liekö Individual-tasoista soundia saa enää mihinkään nykybemariin tehdaslähtöisenä? Siihen olen jo henkisesti asennoitunut.

    Tässä koeajetussa yksilössä tuli selvä matala jurina voimansiirrosta 120km/h nopeudessa. Ei ollut mielestäni terve, eikä halpa sivuääni. Tuntui ajoittain jopa ratissa saakka. Ei varmaankaan kuulunut asiaan?

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Tällainen F25 on tällä hetkellä hyvin vahvoilla mun seuraavaksi autoksi, jonka lähden hakemaan saksasta kuukauden kuluttua. Vääntö käydään nyt ainoastaan F11:n (525dA x-drive) ja F25 välillä.

    Tässä kun pari ketjua olen lukenut kokemuksia autosta niin onhan niissä ilmeisesti ollut ongelmiakin monilla. Vaan uskaltaako tuollaista amerikanvalmistetta oikeasti ostaa jos hakusessa on luotettava käyttöbemu muutamaksi vuodeksi eteenpäin? Kilometrilukema tulisi hankittavassa autossa olemaan n.100-130tkm.

    Kävin kokeilemassa 2,0-litraisena tuollaista ja mielestäni auto tarvitsee 3,0-litraisen pannun. Ero omaan chipattuun E61:seen oli huomattava E61:n eduksi (177hp N47).

    Kuinka tyytyväisiä olette olleet ketkä omistatte F25 tai olette muuten vaan ajelleet moisella? Onko 2,0-litrainen diesel kuitenkaan lopulta laiska normikäytössä, eli tottuuko siihen F25 tapauksessa? Onko dynaaminen alusta pakollinen vai onko perusalustakin viritetty toimivaksi? Saksassa näitä "ajomoodiversioita" on tarjolla 50:50.

    Ja yksi (monille) hyvin epäolennainen kysymys: riittääkö "hifistelijälle" "HiFi lautsprecher system" vai kannattaako kerralla etsiä sellainen jossa on se paras ProHifi systeemi?


    F25:n hifi kaiutinpaketti soi todella hyvin. 2 litrainen ei ole laiska, mutta 3 litraisia saa Saksasta jo niin edullisesti, että en miettisi hetkeäkään ostaako yli 100tkm ajetun murheellisen 2 litraisen vai tasaisemmin käyvän ja alhaalta vääntävän 3 litraisen. Säädettävä alusta on kyllä mukava.

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Tällainen F25 on tällä hetkellä hyvin vahvoilla mun seuraavaksi autoksi, jonka lähden hakemaan saksasta kuukauden kuluttua. Vääntö käydään nyt ainoastaan F11:n (525dA x-drive) ja F25 välillä.

    Tässä kun pari ketjua olen lukenut kokemuksia autosta niin onhan niissä ilmeisesti ollut ongelmiakin monilla. Vaan uskaltaako tuollaista amerikanvalmistetta oikeasti ostaa jos hakusessa on luotettava käyttöbemu muutamaksi vuodeksi eteenpäin? Kilometrilukema tulisi hankittavassa autossa olemaan n.100-130tkm.

    Kävin kokeilemassa 2,0-litraisena tuollaista ja mielestäni auto tarvitsee 3,0-litraisen pannun. Ero omaan chipattuun E61:seen oli huomattava E61:n eduksi (177hp N47).

    Kuinka tyytyväisiä olette olleet ketkä omistatte F25 tai olette muuten vaan ajelleet moisella? Onko 2,0-litrainen diesel kuitenkaan lopulta laiska normikäytössä, eli tottuuko siihen F25 tapauksessa? Onko dynaaminen alusta pakollinen vai onko perusalustakin viritetty toimivaksi? Saksassa näitä "ajomoodiversioita" on tarjolla 50:50.

    Ja yksi (monille) hyvin epäolennainen kysymys: riittääkö "hifistelijälle" "HiFi lautsprecher system" vai kannattaako kerralla etsiä sellainen jossa on se paras ProHifi systeemi?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Kattila View Post
    -VAG-konsernin VCDS:ää ~15-vuotta käyttäneenä diaknostiikan ja adaptaatioiden tekoon VCSD:ää tulee kyllä ikävä.
    En usko että pitemmän päälle tulee ikävä jos Istaan (D & P) tutustut kunnolla...

    VCDS on jo iänikuinen vehje käytettävyydeltään...

    Leave a comment:


  • pomo
    replied
    Jakoketju ongelmiahan noissa bemarin nelos-dieseleissä on ollut... Eikö se ketju yleensä kestä sen 120-180tkm? En tiedä tarinaansa kun ite ajan bensalla, mutta kannattaa huomioida!

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Ensimmäisenä vinkkinä sitten, että älä Vaihda laatikkoöljyjä.
    Vag konsernilla niitä vaihdellaan bemarileirissä ei.
    Siis älä korjaa jos se ei ole rikki!

    Leave a comment:


  • Kattila
    started a topic X3 F25 20d xDrive -11

    X3 F25 20d xDrive -11

    Audimiehenä piti laittaa vanha isäukko koekaniiniksi jos sitä itsekin siirtyisi Bemari leiriin. En toki vielä tiedä mitä itselle Audin jälkeen ostaisi, noh, ei ainakaan uudempia Audeja :think

    Tuli haettua tuommoinen "uudehko" X3, kun toiveena oli neliveto automaatti ja se, että autoon pitää saada "kävellä sisälle". Pienen seurannan, ja vähän sattumalta löytyi erittäin hyväkuntoinen, ja kohtuu hyvin varusteltu yksilö, johon oli vielä kattavan lisävarustelistan päälle asennettu kaukossädettävä webasto, isompi akku ja toisilla alkuperäisillä Y Spoke 305 vanteilla uudehkot hakkapeliitta 7 nastat. Kesärenkaatikin alkuperäisillä vanteilla V Spoke 304 sattui vielä olemaan aivan uudet. Msport ulkopaketti tuosta puuttuu, mutta paremmin menee soratieosuudella tuo musta helma. Lisäksi jotain hifistelyjä, etäisyystutkaa, HUD:ia ja mustaa sisäkattoa saisi aina olla, muutenhan tuossa on jo kaikki tarpeellinen ja tarpeeton.

    Noh, jotakin ihmeellisyyksiä tämä "leirin" vaihto on kyllä tuonut eteen. Kaikki huoltohommat, diagnostiikat ja muut auton nosturilla ihmetelyt on vielä opettelua. Mikään ei mene ns. lonkalta, kun voimansiirrossakin on laatikoita, jakolaatikoita ja periä Bemarissa joka lähtöön. quattrossa pääsee öljynvaihtojen kanssa tältä osin paljon helpommalla.

    Ja tuntemuksiltaan tuo X3 on ehkä vielä semmoinen kinneriluokan auto. Jotenkin siinä on semmoisia köykäisiä ratkaisuja, kun sitä on tallissa purkanut ja ihmettellyt. Uusi X1 tuli koeajettua, mutta se vasta olikin rengasääniltään varsin meluisa koppi.

    Tähän mennessä X3:een tehtyä:
    -Vikakoodien luku Carlyllä
    -Laajan suodatinpakettin tilaus Saksasta
    -Moottoriöljyn ja suodattimen vaihto
    -Polttoainesuodattimen vaihto
    -Ilmansuodattimen vaihto, (erikoinen muovihärpätin)
    -Raitisilmasuodattimien vaihto
    -Peräöljyn vaihto, ei poistoroppua joka heti ihmetytti ja muuttui pumpaushommiksi.
    -Etuperäöljyn vaihto
    -Eturoiskeläppien tilaus
    -Led-sisävalopaketin päivitys

    Vielä edessä:
    -8HP45 öljypohjan/suodattimen ja öljyjen tilaus
    -8HP45 vaihdelaatikkoöljyjen vaihto
    -Huoltovälin koodaus 15tkm/12kk jos onnistuu?
    -Jakolaatikon ATC450 öljyn vaihto TF 0870 öljyllä
    -Tuplaulostulon hitsailu
    -Inpa, Ista... mitä lie tilailu ja koodailujen ihmettely.

    Ihmettelyä:
    -Ajovalot, sisempi ajovalon linssi onkin tyhjä. Löytyykö jotain retrofittiä jolla saa sisempääkin esim. pitkän ajovalon?
    -Hallintalaitteet ja iDrive aiheuttaa vielä pientä hakuammuntaa.
    -VAG-konsernin VCDS:ää ~15-vuotta käyttäneenä diaknostiikan ja adaptaatioiden tekoon VCSD:ää tulee kyllä ikävä.
    -DPF:n, imusarjan läppien, Egr:n ja softauksen aikakin ehkä koittaa... niistä sitten myöhemmin jos ja kun semmoiseen tulee tarvetta.

    Se täytyy manuaalimiehenä todeta, että onhan tuo 8-pykäläinen laatikko aika mukava tuommoiseen eläkeläisen korkeaan siirtymävälineeseen.

    Alla auton tyyppi varustekoodit.

    Type code WY31
    Type X3 20D (EUR)
    Dev. series F25
    Line X
    Body type GEFZG
    Steering LL
    Door count 5
    Engine N47T
    Cubical capacity 2.00
    Power 135
    Transmision ALLR
    Gearbox AUT
    Colour MINERALSILBER METALLIC (A14)
    Upholstery LEDER NEVADA/SCHWARZ (LUSW)

    Order options
    1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES
    1CC AUTOMATIC START/STOP FUNCTION
    1CD BRAKE ENERGY REGENERATION
    2PA LOCKING WHEEL BOLTS
    205 AUTOMATIC TRANSMISSION
    216 SERVOTRONIC
    230 EU SPECIFIC ADDITIONAL EQUIPMENT
    248 STEERING WHEEL HEATING
    249 MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL
    255 SPORTS LEATHER STEERING WHEEL
    258 RUNFLAT TYRES
    3AC TRAILER TOW HITCH
    3AH REAR VIEW CAMERA WITH TOP VIEW
    3AT ROOF RAILS ALUMINIUM SATINATED
    316 AUTOMATIC TAILGATE OPERATION
    322 COMFORT ACCESS SYSTEM
    4AD INTERIOR ALUM. LENGTHWISE FINE
    402 PANORAMA GLASS ROOF
    413 LUGGAGE COMPARTMENT NET
    420 SUN PROTECTION GLAZING
    428 WARNING TRIANGLE
    430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE
    431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D
    459 SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY
    465 THROUGH-LOAD SYSTEM
    481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER
    488 LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER
    493 STORAGE COMPARTMENT PACKAGE
    494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER
    496 SEAT HEATING FOR REAR SEATS
    5AC AUTOM. HIGH-BEAM HEADLIGHTS CONTROL
    5DA PASSENGER AIRBAG DEACTIVATE
    502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM
    508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)
    521 RAIN SENSOR
    522 XENON LIGHT
    534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING
    544 CRUISE CONTROL WITH BRAKING FUNCTION
    563 LIGHTS PACKAGE
    6NK CONNECTIVITY BLUETOOTH AND USB DEVI
    6UH TRAFFIC INFORMATION
    6VC CONTROL COMBOX
    609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL
    614 INTERNET PREPARATION
    615 EXTENDED BMW ONLINE INFORMATION
    676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM
    698 AREA-CODE 2
    8KA OELSERVICE INT. 30.000 KM/24 MONTHS
    8SM VIN, VISIBLE FROM OUTSIDE
    8TG ANTI-THEFT SYSTEM
    8TL DAYTIME LIGHTS FRONT AND REAR AKTIV
    8TN DAYTIME DRIVING LIGHTS SELECTABLE B
    842 COLD CLIMATE VERSION
    853 LANGUAGE VERSION ENGLISH
    863 EUROPE/DEALER DIRECTORY
    885 SWEDISH / ON-BOARD DOCUMENTATION
    925 SHIPPING PROTECTION PACKAGE

    Series options
    2K0 LIGHT ALLOY WHEELS V-SPOKE 304
    520 FOGLIGHTS
    548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING

    Last edited by Kattila; 17-09-2016, 20:21.
Working...
X