X3 F25 20d xDrive -11

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Joni_R
    replied
    Originally posted by vitosmopo View Post
    Kokemusta E61 vs F25. Aika vastaavat tilat. F25 ehkä autoon meno ja poistuminen mukavampaa, koska jakarat on vähän korkeammalla. Takapenkillä ehkä paremmat tilat, kuin E61, mutta itse penkillä istutaan alempana. Takakontti aika lailla samaa kokoa, mutta F25 kontti on hieman lyhyempi, mutta suojapeitteen alainen tila on korkeampi, mielestäni käytännöllisempi kuin farkussa.

    Jos on aikomus ajaa paljon moottoritietä jne, F11 lienee parempi, mutta F25 on kaupunkipyörityksessä kätevämpi, näkyvyys joka suuntaan on farkkua parempi. Maantieajossa F25 ei ole yhtä hiljainen, lisäksi maantieajossa keskikulutus taitaa olla vähän suurempi.

    f25 vielä sen verran, noita on rekisteröitynä sekä 2000 että 2400 kg perävaunupainoilla. Eli jos aikomus vedellä jotakin, kannattaa etsiä yksilö, missä on sähkö koukku jo tehtaalta.
    Kiitos. Lähinnä kaupungissa ja lyhyttä maantiepätkää (20km) ajelu enimmäkseen on, eli ei se äänekkyys niinkään merkittävä tekijä ole. Nykyautossa kuitenkin kohtuullisella tasolla vähintäänkin.

    Lähinnä juuri tuo takapenkin tila (tai etupenkin, silloin kun lastenistuin paikallaan takana) sekä pieni konttitila tässä nykyisessä ahdistaa. Juuri muuta kuin lastenvaunut ei mahdu konttiin. Lisäksi lapsen laittaminen takapenkille yllättävän haastavaa E91 voimakkaasti takaa laskeutuvan oviaukon takia.

    Leave a comment:


  • vitosmopo
    replied
    Originally posted by Joni_R View Post
    Autokuumetta pukkaa, ja F25 sekä F11 vaihtoehtoina, ensisijaišesti F25. Itseä lähinnä mietityttää miten sisätilojen tilat eroaa F25 vs F11 vs nykyinen E91?
    Kokemusta E61 vs F25. Aika vastaavat tilat. F25 ehkä autoon meno ja poistuminen mukavampaa, koska jakarat on vähän korkeammalla. Takapenkillä ehkä paremmat tilat, kuin E61, mutta itse penkillä istutaan alempana. Takakontti aika lailla samaa kokoa, mutta F25 kontti on hieman lyhyempi, mutta suojapeitteen alainen tila on korkeampi, mielestäni käytännöllisempi kuin farkussa.

    Jos on aikomus ajaa paljon moottoritietä jne, F11 lienee parempi, mutta F25 on kaupunkipyörityksessä kätevämpi, näkyvyys joka suuntaan on farkkua parempi. Maantieajossa F25 ei ole yhtä hiljainen, lisäksi maantieajossa keskikulutus taitaa olla vähän suurempi.

    f25 vielä sen verran, noita on rekisteröitynä sekä 2000 että 2400 kg perävaunupainoilla. Eli jos aikomus vedellä jotakin, kannattaa etsiä yksilö, missä on sähkö koukku jo tehtaalta.

    Leave a comment:


  • vitosmopo
    replied
    Originally posted by Smistik View Post
    Ainut mitä jäin kaipaamaan oli teho maantiellä (ja 8-vaiht. tomaattiloota) sekä sporttipenkkejä. Jos meinaa ottaa tavaraa ja ihmisiä kyytiin ja kärry vielä perään niin äitiä tulee ikävä
    Njoo, mulla löytyy nuo ZF 8HP sekä sport jakkarat. Tehoa tietysti kaipaa aina lisää, mutta täytyy sanoa, että 3 hengen + 1600 kg kärryn kanssa meno on kyllä ollut todella vaivatonta. Eli itseäni siis tuo tehon puute vaivaa ennemminkin yksin tyhjällä autolla, muttei vielä tähän mennessä perävaunun kanssa...

    Leave a comment:


  • Joni_R
    replied
    Autokuumetta pukkaa, ja F25 sekä F11 vaihtoehtoina, ensisijaišesti F25. Itseä lähinnä mietityttää miten sisätilojen tilat eroaa F25 vs F11 vs nykyinen E91?

    E91 jää pieneksi tavaratilaltaan ja lastenistumen ollessa takapenkillä etuistun pitää olla aika edessä, mikä vähentää matkustusmukavuutta edessä. Miten nämä tilat vertautuu ko. malleissa? Jollain on varmasti omakohtaisia kokemuksia?

    Vaikeaa verrata, kun noita ei ole vielä saanut kaikkia samaan pihaan verrattavaksi. Tuota X3 kun ei täälläpäin hirveästi liikkeissä ole myynnissä.

    Leave a comment:


  • Smistik
    replied
    Kävin koeajamassa F25 2.0d xdrive manuaalivaihteisen mallin. Olin skeptinen kylmien tyyppien jälkeen, mutta sehän oli ihan ok auto ajella ja ajomelu oli 17" hakka R kitkoilla suht matala. Sen kummemmin en tutkinut ominaisuuksia, kuin että koitin mäkilähtöä jyrkkään pyörätien nousuun, niin lähti kitkoilla hyvin kiipeämään. En tiedä mitkä sterkat tuossa oli, mutta soi paremmin kuin omassa E91 perushifit vahvistimella ja penkinaluskaiuttimet vaihdettuina jöötimpiin.

    Ainut mitä jäin kaipaamaan oli teho maantiellä (ja 8-vaiht. tomaattiloota) sekä sporttipenkkejä. Jos meinaa ottaa tavaraa ja ihmisiä kyytiin ja kärry vielä perään niin äitiä tulee ikävä

    Leave a comment:


  • Iltsu
    replied
    Performance control ei ole vakiona, voi olla että tulee m-sportin mukana. Omassa tuo on ruksattu erikseen.

    Leave a comment:


  • Convertible
    replied
    Minä vaihdoin omasta 3.5dstä kaikki laatikkojen öljyt ja nollautin arvot. Toimi ennen ja jälkeen öljyjen vaihdon. Öljyt oli kyllä ihan mustat ja muistaakseni 150tkm olisi vaihtoväli.

    Onko tämä varuste vakiona, vai tuleeko M sportin mukana?

    S2VG Performance Control

    Leave a comment:


  • Iltsu
    replied
    Europlussasta en tiedä, mutta BMW Premium selection takuu ei korvaa iskareita. Omassa on tuo takuu vielä päällä, mulla korvattiin koska tolpat vuotivat jo ostaessa.
    Sain puhuttua kuitenkin takuuseen nuo, koska eihän liike voi epäkunnossa olevaa autoa myydä

    Leave a comment:


  • miccou
    replied
    Originally posted by Iltsu View Post
    Kyllä pystyn vahvistaa, F25 on erittäinkin "kiva" juuri tuohon käyttöön, ja nimenomaan talvella.

    Jakolaatikosta sen verran, että tänään tuli erään harrastajan kanssa näistä puhuttua ja ilmeisesti on niin, että jakolaatikot paukkuu herkemmin F10/F11 sarjasta, eli laatikko on noissa mallia ATC350. F25 löytyy vahvempi ATC450 jota käytetään myös X5/X6 mm. 50i V8-koneiden kanssa. Ohjausvaihde taas kuluu ja alkaa klappaamaan jos hakkaa rattia¨usein "rajoittimelle" eli äärilaitaan.

    Osta 3.0 jos vaan pystyy venyttää budjettia, eipä sitten harmita myöhemmin. Toki muista varusteistakaan ei kannata tinkiä jos päädyt pikkukoneiseen - mikään ei vituta niin paljoa kun karvalakkimalli autosta kuin autosta. F25 suomiautoja näkee paljon ilman navia ja kangaspenkeillä, sama ostaa skooda sitten?

    Itse päädyin kaksilitraiseen koska autossa on muuten melkein kaikki varusteet, ja vieläpä suomiauto jossa varusteet on maksanu sen ~27k€.

    Ei pysty säätää korkeutta, tämä säätää vain alustan jäykkyyttä. Toki siinä tulee samalla ohjausvaste jäykemmäksi. Ja iskarit on tosiaan sen tonnin per nurkka töineen, omasta vaihdettu molemmat etutolpat takuuseen öljyvuotojen takia...
    Kiitos hyvistä kommenteista. Olen tässä nyt seuraillut Saksan/Ruotsin tarjontaa kun noita 3-litraisia ei ole "järkihintaan" Suomessa myytävänä, ja ei kovin montaakaan löydy.

    Ja itselläkin on ehtona että pitäisi olla hyvillä varusteilla Aika karvalakkejahan nuo Suomi-autot yleensä tahtoo olla, varsinkin 2-litraiset.

    Hyvä tietää tuo alustahomma, luulin että se Sport asento pudottaisi myös alustaa hieman alemmas Ja hyvä tietää tuo kustannus, koska käytettyyn tuskin noita saa takuuseen, ellei osta Saksasta Europlus takuulla (jos se edes korvaa noita iskareita?). Aika monessa 3-litraisessa tuo adaptiivinen alusta näyttää olevan.
    Last edited by miccou; 11-01-2017, 09:00.

    Leave a comment:


  • Iltsu
    replied
    Originally posted by miccou View Post
    Onkos tähän jakoketjuongelmaan mitään uutta tietoa? Onko tuota jostain vuosimalli/kk erästä eteenpäin korjattu?

    Pitäisi nimittäin tässä kevään aikana palata taas BMW leiriin ja emännälle olen tässä etsimässä tuollaista F25:sta... Auto tulisi sellaiseen 160km/päivä työmatka-ajoon ja pitäisi saada neliveto kun muutettiin sellaiseen korpeen ettei teitä ole aina varmuudella aurattu Multivanin korkeaan istuma-asentoon tottuneena olen päissäni päätynyt tuohon F25:een että sellainen varmaan olis "kiva".
    Kyllä pystyn vahvistaa, F25 on erittäinkin "kiva" juuri tuohon käyttöön, ja nimenomaan talvella.

    Originally posted by miccou View Post
    En ole vielä oikein päässyt käytettyjä koeajamaan, X3:sta on kyllä tullut ajettua X-drive kiertueilla, mutta mihin noissa nyt kannattaisi kiinnittää tarkemmin huomiota? Jakoketjusta nyt oli jo tässä ketjussa puhetta ja jakolaatikosta, mutta onko mitään muita kohtia? Olin ensin ajatellut tuota 20d konetta, mutta tuo jakoketju ongelma kyllä pistää miettimään tuota 30d myllyä. Kilometrejä tulee aika paljon ja budjettikin jo sanoo että käytetyssä tulee olemaan se 150 - 200tkm jo valmiiksi. Olisihan siinä 3-litraisessa 6-kone ja niistä on kokemuksia edellisistä autoista. Törmäsin myös googlaillessa tätä 20d konettava vaivaamaan peruutusongelmaan (http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?t=4848) mutta onko tuohon muut törmänneet tällä foorumilla?
    Jakolaatikosta sen verran, että tänään tuli erään harrastajan kanssa näistä puhuttua ja ilmeisesti on niin, että jakolaatikot paukkuu herkemmin F10/F11 sarjasta, eli laatikko on noissa mallia ATC350. F25 löytyy vahvempi ATC450 jota käytetään myös X5/X6 mm. 50i V8-koneiden kanssa. Ohjausvaihde taas kuluu ja alkaa klappaamaan jos hakkaa rattia¨usein "rajoittimelle" eli äärilaitaan.

    Osta 3.0 jos vaan pystyy venyttää budjettia, eipä sitten harmita myöhemmin. Toki muista varusteistakaan ei kannata tinkiä jos päädyt pikkukoneiseen - mikään ei vituta niin paljoa kun karvalakkimalli autosta kuin autosta. F25 suomiautoja näkee paljon ilman navia ja kangaspenkeillä, sama ostaa skooda sitten?

    Itse päädyin kaksilitraiseen koska autossa on muuten melkein kaikki varusteet, ja vieläpä suomiauto jossa varusteet on maksanu sen ~27k€.
    Originally posted by miccou View Post

    EDIT: mitenkäs noissa jos on tuo "adaptiivinen alusta", vai mikä sen nimi nyt on (eli pystyy alusta korkeutta säätämään), eli miten kallis on iskareita/alusta osia vaihdella? Jossain googlaillessa huomasin jonkun mainitsevan että iskarit olisi 1000 kappale tuolla alustalla. Tiedä sitten oliko tuota marmorin hinta vaihtoineen vai pelkän iskarin hinta... Eli kannattaisiko etsiä normaalilla alustalla olevaan.
    Ei pysty säätää korkeutta, tämä säätää vain alustan jäykkyyttä. Toki siinä tulee samalla ohjausvaste jäykemmäksi. Ja iskarit on tosiaan sen tonnin per nurkka töineen, omasta vaihdettu molemmat etutolpat takuuseen öljyvuotojen takia...
    Last edited by Iltsu; 10-01-2017, 19:45.

    Leave a comment:


  • miccou
    replied
    Originally posted by Macke View Post
    Ohjausvaihteita näistä on käsittääkseni kanssa leiponut, ja ihan tuttavapiiristäkin löytyy yksi maltillisilla kilsoilla tapahtunut insidentti.

    Jos mamma on T5 multivanilla tottunu laskemaan, niin uskoisin olevan tyytyväinen ihan normialustaiseenkin X3:seen. Itse koeajelin (yllättäen muijalle kanssa =) tollaista 2-litraista ja mun mielestä se liikkui yllättävän pirteästi maantienopeuksilla. Mitään moottoritien huumaa en käynyt testailemassa, mutta tuskin sielläkään suurempaa hätää ole vaikkei nyt sitten ihan kuuhun asti pääsisikään

    Jos löytyisi rallattamaton 2-litranen järkikilsoilla ja varusteilla niin hommaa sellasen, ja sitten pitää ne öljynvaihtovälit jonain muuna kuin 30tkm. Josko se jakopääkin sitten jaksais vähän paremmin. Niin ja paukkuu niitä jakopäitä noista 3-litrasistakin, ei yhtä usein mutta paukkuu silti...
    Joo, ihan hyviä pointteja, kiitos 2-litraisissa kyllä riittää ainakin tarjontaa. Pitää tässä nyt rauhassa katsella kun tarvetta autolle on huhtikuusta alkaen.

    Leave a comment:


  • Macke
    replied
    Ohjausvaihteita näistä on käsittääkseni kanssa leiponut, ja ihan tuttavapiiristäkin löytyy yksi maltillisilla kilsoilla tapahtunut insidentti.

    Jos mamma on T5 multivanilla tottunu laskemaan, niin uskoisin olevan tyytyväinen ihan normialustaiseenkin X3:seen. Itse koeajelin (yllättäen muijalle kanssa =) tollaista 2-litraista ja mun mielestä se liikkui yllättävän pirteästi maantienopeuksilla. Mitään moottoritien huumaa en käynyt testailemassa, mutta tuskin sielläkään suurempaa hätää ole vaikkei nyt sitten ihan kuuhun asti pääsisikään

    Jos löytyisi rallattamaton 2-litranen järkikilsoilla ja varusteilla niin hommaa sellasen, ja sitten pitää ne öljynvaihtovälit jonain muuna kuin 30tkm. Josko se jakopääkin sitten jaksais vähän paremmin. Niin ja paukkuu niitä jakopäitä noista 3-litrasistakin, ei yhtä usein mutta paukkuu silti...

    Leave a comment:


  • miccou
    replied
    Onkos tähän jakoketjuongelmaan mitään uutta tietoa? Onko tuota jostain vuosimalli/kk erästä eteenpäin korjattu?

    Pitäisi nimittäin tässä kevään aikana palata taas BMW leiriin ja emännälle olen tässä etsimässä tuollaista F25:sta... Auto tulisi sellaiseen 160km/päivä työmatka-ajoon ja pitäisi saada neliveto kun muutettiin sellaiseen korpeen ettei teitä ole aina varmuudella aurattu Multivanin korkeaan istuma-asentoon tottuneena olen päissäni päätynyt tuohon F25:een että sellainen varmaan olis "kiva".

    En ole vielä oikein päässyt käytettyjä koeajamaan, X3:sta on kyllä tullut ajettua X-drive kiertueilla, mutta mihin noissa nyt kannattaisi kiinnittää tarkemmin huomiota? Jakoketjusta nyt oli jo tässä ketjussa puhetta ja jakolaatikosta, mutta onko mitään muita kohtia? Olin ensin ajatellut tuota 20d konetta, mutta tuo jakoketju ongelma kyllä pistää miettimään tuota 30d myllyä. Kilometrejä tulee aika paljon ja budjettikin jo sanoo että käytetyssä tulee olemaan se 150 - 200tkm jo valmiiksi. Olisihan siinä 3-litraisessa 6-kone ja niistä on kokemuksia edellisistä autoista. Törmäsin myös googlaillessa tätä 20d konettava vaivaamaan peruutusongelmaan (http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?t=4848) mutta onko tuohon muut törmänneet tällä foorumilla?

    Olen tässä katsonut Suomen tarjontaa, mutta todennäköisesti tulee tuollainen hommattua Saksasta/Ruotsista, ellei nyt sitten tule vastaan sopivan hintaista Suomen markkinoilla. Budgetti on sellainen max. 30t€... Tuohon budjettiin on varmaan vähän hankalaa saada sovitettua 30d koneella ja hyvillä varusteilla olevaa, mutta ainahan se budjetti hieman joustaa kuten Suomen talous

    EDIT: mitenkäs noissa jos on tuo "adaptiivinen alusta", vai mikä sen nimi nyt on (eli pystyy alusta korkeutta säätämään), eli miten kallis on iskareita/alusta osia vaihdella? Jossain googlaillessa huomasin jonkun mainitsevan että iskarit olisi 1000 kappale tuolla alustalla. Tiedä sitten oliko tuota marmorin hinta vaihtoineen vai pelkän iskarin hinta... Eli kannattaisiko etsiä normaalilla alustalla olevaan.
    Last edited by miccou; 02-01-2017, 09:17.

    Leave a comment:


  • Iltsu
    replied
    Niin tosiaan, jakolaatikon oireilua kannattaa seurata. Kääntyessä hiljaisessa vauhdissa nykii tai kolisee.

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Minulla oli jossain vaiheessa pihassa 3 kpl N47 koneisia,
    yhteen (2011) oli ketju jo vaihdettu 127 tkm kohdalla,
    yksi selvisi pelkällä kamppanjalla (2008) eli kiristimen vaihdolla,
    200 ajettu,
    viimeisessä ketju äänsi eikä kamppanja koskenus sitä (2009, 210 tkm).

    Lisäksi on välilä ollut muutamia joissa on selvästi ketju ääntänyt.
    Sellaiset missä ei mitään ääntä on 200 tkm ajettuna aika harvassa jos ei ole jo korjattu...
    Tulee väkisin ensimmäisenä mieleen, että sulle on "ymmärrettävistä" syistä ajautunut korostuneesti sellaisia autoja, joista ketku entinen omistaja on halunnut päästä eroon orastavan ketjuongelman vuoksi. Tiedät varmasti itsekin alan miehenä, miksi moni työntää orastavan ongelmatapauksen vaihtoautona autoliikkeen murheeksi. Ja tästä syystä nämä ongelmatapaukset putoaa autokauppiaiden huoleksi. Ja sittenhän on myös niitäkin, jotka korjaavat tuhansilla euroilla vaihtoauton jakopään (ja koko polttoainejärjestelmän) uudenveroiseksi ennen kuin laittavat vaihtoon. Sellaisestakin sulla pitäisi olla kokemus

    Mutta mun tuttava- ja lähipiirissä nämä N47-koneet on olleet hyvin murheettomia, kuten myös omani on. Ja tämä 380tkm ajettu kaverini tapaus on vm.2010 120d, jolla on ajettu yli 60.000km vuodessa, huollettu aina merkkihuollossa ja ensimmäinen konehuoneen puolella esiintynyt ongelma tuli viimeviikolla, kun laturi tuli tiensä päähän. Olen aika varma itsekin että jakopään kestolla on vahva korrelaatio vuotuisiin kilometreihin ja kylmäkäynnistysten määrään.

    Leave a comment:

Working...
X