Announcement

Collapse
No announcement yet.

E70 - Hehkuvalo ei pala

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kapsu
    Newbiemmer
    • Nov 2016
    • 2
    • Kirkkonummi

E70 - Hehkuvalo ei pala

Etsin ja etsin foorumista tietoa tuosta E70 hehkujärjestelmästä. "Vika" on se, että auton hehkuvaloa ei pala koskaan, siis ei myöskään pakkaskeleillä. Auto starttaa lähes heti, eikä tunnu tulevan mitään "hehkuviivettä". Olen myös kokeillut starttausta ilman esilämmitystä moottorinlämmittimellä, jolloin siis kaiken järjen mukaan hehkutuksen pitäisi mennä päälle.

Mitään ongelmia starttauksessa ei kuitenkaan ole, ei edes kylmänä. Auto pysyy nätisti käynnissä ja vastaa kaasuun normaalisti.

Foorumista luin, ettei hehkun toimimattomuus välttämättä anna vikakoodeja. Mutta mistäs kannattaisi x5 aloittelijan lähteä vikaa hakemaan ? hehkurele - missä sijaitsee ? vai voisiko vika olla ihan sulakkeissa ?
  • Fabsu
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1754

Eikös nää ala hehkuttamaan heti kun kuskinoven avaa? Jos hehkuvalo ei pala, se ei välttämättä siis kerro viasta.
    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
    e30 318i -88

Comment

• TorQuel
      BTCF Member
      • Jan 2012
      • 1927
      • HKI / JKL / KHM

Kuten Fabsu yllä kertoi, niin hehkuvaloa tuskin tulet näkemäänkään vaikka järjestelmä pelaa ihan oikein. Alkaa tosiaan hehkuttelemaan tietääkseni heti kun ovet avaa lukosta, mutta voi tosiaan olla myös kuskinoven avauksen yhteydessä.

Olen itse kerran tainnut onnistua olemaan talvikelillä sen verran nopealiikkeinen autoon mennessä ja startatessa, että starttinappia painaessa auto odotti muutaman sekunnin ja OBC:hen ilmestyi hehkun kuva, jonka jälkeen vasta starttasi. Muutoin ovat aina kyseisellä hehkujärjestelmällä varustetut autot kerenneet homman hoitaa ennen starttia.

Ei siis pitäisi olla syytä huoleen.
      Last edited by TorQuel; 01-11-2016, 11:43.
      Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

Comment

• mikkod
        BTCF Member
        • Aug 2007
        • 5202
        • Stadi

Kerran näin hehkuvalon meidän X5, ja silloin oli yli -25c...eli autosi toimii oikein.
        Helkama S3000
        Myydään kutosen alustaosia
        This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

Comment

• MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7531
          • Jyväshyvä

Hehkutus oven aukaisusta on urbaani legenda...

Hehkutusaika on vain niin lyhyt että vain kovemmilla pakkasilla valo ehtii vilkahtaa. Olikohan maksimi hehkutusaika 3.1 sekkaa tjsp...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

Comment

• kapsu
            Newbiemmer
            • Nov 2016
            • 2
            • Kirkkonummi

Ja mä kun olen koko ajan ajatellut löytäneeni vakavan vian ; )

Comment

• humala
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 739
              • Kemi

Originally posted by kapsu View Post
              Ja mä kun olen koko ajan ajatellut löytäneeni vakavan vian ; )
              Ei se ole vakava vika vaikka ei toimisi ollenkaan.. Nimimerkillä kohta 8vuotta katkenneen hehkutulpan kanssa ajellut kolmeysillä
              E70 X5 3.0d -07
              E39 530da touring -99
              ex: E36 325i sedan -93

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍