Announcement

Collapse
No announcement yet.

E53 Moottorin vikavalo ja koodi 4501 control of exhaust re-circulation, abnormality

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Okkim328touring
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 288
    • Porvoo

    E53 Moottorin vikavalo ja koodi 4501 control of exhaust re-circulation, abnormality

    Jees, ongelmaa pukkaa tuohon sigun X5seen. Mittaritaulussa noin 180tkm.

    Eli moottorin vikavalo syttyi tuossa lokakuun alkupuolella kun vaimo oli tulossa töistä kotiin ja luin sitten vikakoodit INPAlla. Tuollaisen koodin sieltä löysin:

    Variant: D60M57D0 1 Error in error memory
    Error registration 1 : 0x4501: 4501 control of exhaust re-circulation, abnormality <<<<!!!
    Error accurances:

    Error code: 45 01 F2


    Koitin googlettaa tuota ja hakea täältä foorumilta ja aattelin että liittyy jotenkin EGR:n toimintaan. No egr:n kaivettu pöydälle ja putsattu ja laitettu takaisin paikalleen. Nollasin vikakoodit, mutta tuo moottorin vikavalo syttyy uudelleen muutaman kymmenen kilometrin ajon jälkeen. Siis ongelma ei ainakaan ollut tuo likainen/tukkoinen egr.

    Hyvät neuvot olisi nyt tarpeen...
    Ideoita? Ajatuksia? Mitä kannattaisi alkaa kokeilemaan?
    at the moment: F15 X5 40e M-Sport -18 & I01 i3s 94Ah -20
    ex: F11 530xDA -13, F20 118i Sport -12, E70 X5 3.0DA Sport Individual -07, E81 130i M-Sport -07, E53 X5 3.0DA Sport Individual -06, E46 330i touring -01, E91 325i touring -10, E46 325ixA touring -02, E83 X3 3.0DA -06, E39 530DA touring M-Sport -03, E34 540i 6-gang -94, Z3M roadster -00, E30 325ix -87, E46 330D touring M-Sport -02, E36 328i touring M-Sport -96, E21 320 -81, E21 315 -82
  • Esal
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1344
    • Lempäälä

    #2
    Onko tuossa egr alipainesäätöinen vai servolla?
    *** E53 X5 3.0d 2005 ***

    Comment

    • Okkim328touring
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2005
      • 288
      • Porvoo

      #3
      Originally posted by Esal View Post
      Onko tuossa egr alipainesäätöinen vai servolla?
      Kyllä tuo minun mielestäni on alipainesäätöinen. En edes tiennyt että noita on tehty sähkötoimisina...
      at the moment: F15 X5 40e M-Sport -18 & I01 i3s 94Ah -20
      ex: F11 530xDA -13, F20 118i Sport -12, E70 X5 3.0DA Sport Individual -07, E81 130i M-Sport -07, E53 X5 3.0DA Sport Individual -06, E46 330i touring -01, E91 325i touring -10, E46 325ixA touring -02, E83 X3 3.0DA -06, E39 530DA touring M-Sport -03, E34 540i 6-gang -94, Z3M roadster -00, E30 325ix -87, E46 330D touring M-Sport -02, E36 328i touring M-Sport -96, E21 320 -81, E21 315 -82

      Comment

      • Esal
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1344
        • Lempäälä

        #4
        Originally posted by Okkim328touring View Post
        Kyllä tuo minun mielestäni on alipainesäätöinen. En edes tiennyt että noita on tehty sähkötoimisina...
        No en minäkään tiennyt, on vaan kirjoiteltu että M57N olisi joissain. Hiukkassuodattimen kanssa on mahdollisesti joku servoläppä vaikka egr onkin alipaineella.

        Alipaineletku ja se sähköventtiili kunnossa?, voisko nämä aiheuttaa?


        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

        Comment

        • e46touring
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1325
          • Tornio

          #5
          Originally posted by Okkim328touring View Post
          Jees, ongelmaa pukkaa tuohon sigun X5seen. Mittaritaulussa noin 180tkm.

          Eli moottorin vikavalo syttyi tuossa lokakuun alkupuolella kun vaimo oli tulossa töistä kotiin ja luin sitten vikakoodit INPAlla. Tuollaisen koodin sieltä löysin:

          Variant: D60M57D0 1 Error in error memory
          Error registration 1 : 0x4501: 4501 control of exhaust re-circulation, abnormality <<<<!!!
          Error accurances:

          Error code: 45 01 F2


          Koitin googlettaa tuota ja hakea täältä foorumilta ja aattelin että liittyy jotenkin EGR:n toimintaan. No egr:n kaivettu pöydälle ja putsattu ja laitettu takaisin paikalleen. Nollasin vikakoodit, mutta tuo moottorin vikavalo syttyy uudelleen muutaman kymmenen kilometrin ajon jälkeen. Siis ongelma ei ainakaan ollut tuo likainen/tukkoinen egr.

          Hyvät neuvot olisi nyt tarpeen...
          Ideoita? Ajatuksia? Mitä kannattaisi alkaa kokeilemaan?
          JOS EGR aukeaa alipaineelle testattuna niin vaihda ja/tai puhdista se servo venttiili joka tuota EGR:n alipainekelloa ohjaa. tuossa kuvaa osasta BMW nro>> 11 74 7 796 634
          __________________________________________________ ____________
          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎