Lievää ongelmaa bemarin kanssa...
Laturi vaihdettu uuteen 2 vuotta sitten, ajettu sen jälkeen 9tkm. Laitettu uusi vartan agm 95ah akku. Melkein vuosi noista niin kesken ajon syttyi laturinvalo palamaan, sen jälkeen käynnistäessä tyhjäkäynnillä ei palanut, mutta syttyi palamaan hieman kaasua poljettaessa. Nyt alkanut palamaan jatkuvasti.
Akun navoista kun jännitettä mittaa yleismittarilla niin siinä 14,1-14,2V auton käynnissä ollessa kevyellä kaasulla. Sitten toinen mitä mittailtu niin kahdesta naruusesta johdosta mitkä siitä laturilta lähtee niin molemmissa noin 1v vähemmän mitä akun navoista mitattuna. Näyttää siis molemmat runkoa vasten mitattuna 12,8-13,1
Toisessa johdossa oli diodi laturin suuntaan päästävänä, toisessa ei ollut diodia. Mutta molemmissa sama jännite, virtaa ei viittiny mittailla kun ei viittinyt johtoja poikkasta.
Mikäs funktio näillä kahdella johdolla tuossa laturissa ylipäätään on?
Laturi vaihdettu uuteen 2 vuotta sitten, ajettu sen jälkeen 9tkm. Laitettu uusi vartan agm 95ah akku. Melkein vuosi noista niin kesken ajon syttyi laturinvalo palamaan, sen jälkeen käynnistäessä tyhjäkäynnillä ei palanut, mutta syttyi palamaan hieman kaasua poljettaessa. Nyt alkanut palamaan jatkuvasti.
Akun navoista kun jännitettä mittaa yleismittarilla niin siinä 14,1-14,2V auton käynnissä ollessa kevyellä kaasulla. Sitten toinen mitä mittailtu niin kahdesta naruusesta johdosta mitkä siitä laturilta lähtee niin molemmissa noin 1v vähemmän mitä akun navoista mitattuna. Näyttää siis molemmat runkoa vasten mitattuna 12,8-13,1
Toisessa johdossa oli diodi laturin suuntaan päästävänä, toisessa ei ollut diodia. Mutta molemmissa sama jännite, virtaa ei viittiny mittailla kun ei viittinyt johtoja poikkasta.
Mikäs funktio näillä kahdella johdolla tuossa laturissa ylipäätään on?