Announcement

Collapse
No announcement yet.

E53 Ilmajousitus ja perän jäykkyys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rami82
    Newbiemmer
    • Nov 2016
    • 15
    • Oulu

    E53 Ilmajousitus ja perän jäykkyys

    Onkohan kyseessä vika vai ominaisuus kun perfacelift E53 X-femman perä on todella kova ja epämukava huonoilla teillä? Autossa on ilmapussit vain taka-akselille. Ei anna mitään vikakoodia. Aikaisemmin sytytti sen ilma-alustan merkkivalon kun ennen se vaan nosti perää eikä laskenut sitä ollenkaan kuin sitten kun sulake paloi jossain vaiheessa. Kompresson venttiilin kiinnitystä löysäämällä se alkoi toimimaan eikä ole enään sytyttänyt vikavaloa tai polttanut sulaketta. Testerillä käskyttäessä perse toimii kuten pitääkin. Onkohan tuo jäykkyys siis vika vai ominaisuus ja voiko sille tehdä jotain?
  • Rami82
    Newbiemmer
    • Nov 2016
    • 15
    • Oulu

    #2
    Katsastuksessa tuli korjattavaa iskarin välyksellisestä yläpäästä. Samalla tuli katsottua iskaria. Se kyllä palautuu ja liikku kuten pitää, mutta on ihan sikana normaalia jäykemmän tuntuinen. Kuuluuko näin ollakkin kun on raskas auto? Kun osat oli jo paikallaan ja auto takaisin ajossa tuli mieleen että onko tähän myyty jotain erikoisjäykkää iskari/jousisettiä aftermarket-tuotteena ja voisiko tässä olla sellaiset?

    Comment

    • subi
      Bimmer Rookie
      • Nov 2008
      • 101
      • tallinna/tampere

      #3
      ainakin omassa vanhassa x5 oli helvetin jäykät iskarit, koska vakiot oli jäykemmät kun kw3 alustasarjan säädettynä jäykimilleen. muistelin et oisko ollu kaasu iskarit eikä öljyt, kuten esim säädettävissä ja alkuperäiset usein on
      E38 740d

      ------------------------
      EX:ät
      X5 4,4 v8
      e39 528 canibeat
      X5 e53 3,0tdi
      e38 730
      e30 cabriolet m-tech1
      e30 325ix -92

      Comment

      • Takamisakari
        Bimmer Rookie
        • Jul 2010
        • 148
        • Espoo

        #4
        Täällä samanlaista ominaisuutta ilmoilla 06 fl:ssä. Aikaisempia kokemuksia on -02 4.6SiA M-sportista joka oli kokonaan ilma-alustalla ja se oli kyllä huomattavan mukava.

        Comment

        • Spainbmw
          Newbiemmer
          • Mar 2016
          • 14
          • Spain

          #5
          Morjesta. Itsellä huomasin sellaista ongelmaa et peräpään ilmajousitus jää alemmaksi kuin keulan. Aikaisemmin siis jäänyt hiukan ylemmäksi suhteessa keulaan. Ilmajousitus säätää kumminkin normaalisti perää ja keulaa mutta jää alemmaksi takaa kuin ennen. Oisko iskarit vai mikä tätä voi riepoa? Edessä kaikki uutta mut perään ei ole tarvinnut vielä kajota...Kiitos!

          Comment

          • Rami82
            Newbiemmer
            • Nov 2016
            • 15
            • Oulu

            #6
            Vaihdoin taakse iskarit ja iskareiden ylipäät kun ne sai tarvikkeena netistä tilaamalla puoli-ilmaiseksi. Monroen iskarit 45e/kpl ja vaihtaminen helppoa. Yläpäihinkään ei tarvikkeena montaa kybää menny. Joko parani aavistuksen tai sit on vaan placebovaikutus.

            Comment

            • Touring
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 1310
              • Järvenpää

              #7
              Keksikö kukaan tähän ratkaisua? 😅
              Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
              Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎