Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 E53 3.0 Bensa 2002 - Miksi ei kannattaisi ostaa ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vilppi132
    Bimmer Rookie
    • Jun 2016
    • 156
    • finland

    #16
    Aloin tuossa pohtimaan, että noita 4.4 v8 on kyllä myynnissä kanssa hyvin, kaikki automaattilootalla, onkos se sitten siinäkin surkea ? Ja jos tuo kulutus on melkein sama 3L ja V8 välillä niin miksipä ei sitten isompi samalla.

    Myös Diesel vero VS bensa moottori, niin tulee varmaan silti halvemmaksi bensalla ajaa kun 3l dieselillä, vaikka moottori on noin julmetun kokonen

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14426
      • Oulu

      #17
      Parempi zf:n laatikko niissä. M62 moottorissa jakopää heikko kohta, se toki yleensö jo tehty, mutta kannattaa ainakin katsells sellainen yksilö että on tehty. Muuten saa usiamman touhutonnin varata, jos ei itse tee.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • icecold
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2009
        • 2341
        • 🌍

        #18
        En tiedä paljonko ajat, mutta ehdottomasti bensakoneinen jos kulut olisivat lähellekkään samat.

        Kulutusero 3.0i man. vs 4.4 aut. on kyllä väkisinkin useampia litroja sekalaisessa ajossa.

        Comment

        • juho-85
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 753
          • Pirkkala

          #19
          Originally posted by buksin-1 View Post
          Manuaalina yksi miljoonasta.
          Menee nyt vähän OT:ksi, mutta tällä hetkellä 14kpl 3.0l bensakoneella olevia e53 nettiautossa, joista 5kpl on manuaaleja, joten ei ne nyt mitään superharvinaisia ole.

          Kyllä tuo X5 kasikoneella ehdottomasti on hienoin, mutta myös suosittelen katsomaan sellaisen missä on jakopää tehty.
          Yhden m62 jakopäärempan aikoja sitten jouduin tekemään ja kyllä siihen mukavasti rahaa sai palamaan. Todennäköisesti osahinnat vielä nousseet tässä vuosien varrella.
          Last edited by juho-85; 25-02-2017, 23:03.
          F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
          Tilattu i4 M50

          Exät:
          e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

          Comment

          • Bullitt
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 2786
            • Turku

            #20
            Jos pari tippaa öljyä parkkipaikalla tai tallin lattialla on iso asia, niin vanhat V8:t vuotaa öljyä joka saumasta ja V8:ssa niiden korjailu on iso homma. M54 voi myös vuotaa öljyä, mutta vuotojen korjaaminen helpompaa. Manuaalivaihteisto on omasta mielestäni täysin sopimaton tällaiseen autoon, samoin M54 vähän liian pieni näin ison tankin kuljettamiseen.


            Comment

            • vaviah
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 632
              • Turku

              #21
              Monessa aiheessa näistä asioista jo keskusteltu, mutta laitetaan nyt tähänkin topicciin: Minusta M54 on oikein passeli kone E53:een. Lähtee tarvittaessa auton olemus huomioiden vähintäänkin riittävän ripeästi taajamanopeuksissa. Eikä sillä motarillakaan jalkoihin jää. Luotettavuudeltaan tuo kone on omaa luokkaansa. Itselläni E53 M54:lla on ollut kaikista yli 20:stä omistamastani autosta ehdottomasti luotettavin. Ja myös yksi mukavimmista ajaa. Bensaa menee kyllä. Pre-FL neliveto on tosi looginen ajettava, mutta enemmänkin etuvetoavusteinen takaveto. Auto käyttäytyy lähinnä kuten takavetoinen, mutta sillä pääsee pahemmista paikoista. Lisäksi tuossa tekniikka on hyvin yksinkertaista ja hyvin huollettavissa.
              X1 18d sDrive -18
              320i GT xDrive -13
              i3 BEV -13
              X1 18dA xDrive -16
              X5 3.0iA -00
              320d Touring -00
              528iA Touring -97
              325 CiA -93
              316i -94
              316 -88

              Comment

              • racing02
                BTCF Member
                • Nov 2004
                • 2035
                • Riihimäki

                #22
                Originally posted by Bullitt View Post
                Manuaalivaihteisto on omasta mielestäni täysin sopimaton tällaiseen autoon, samoin M54 vähän liian pieni näin ison tankin kuljettamiseen.
                Nää nyt on näitä makuasioita. Itse yrittänyt puoli vuotta opetella ajamaan tolla automaatilla. Vaihtaisin heti päittäin jos joku toisi muuten samanlaisen manuaalin viereen. M54:een olen ihan tyytyväinen.

                Comment

                • suppari
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4049
                  • Turku

                  #23
                  Facelift, automaatti ja M54 on kyllä ainoa oikea yhdistelmä moiseen autoon. Facelift lähinnä tuon Xdriven takia. Kulku ihan samaa tasoa 3.0d kanssa, kierroksia ja polttoainetta toki tarvitaan enemmän, mutta eipä ole myöskään murheita.
                  sigpic
                  P:0409699000

                  JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                  tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                  huollot/korjaukset!

                  BMW E&F sarjaan.
                  Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                  8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                  AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎