Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 E53 2005 3.0d lataus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Pete-
    Newbiemmer
    • Apr 2011
    • 10
    • Vihti

    X5 E53 2005 3.0d lataus?

    Auton vaatimaton latausjännite ihmetyttää. Yleensä 13,9V.
    Laturi ja akku(Bosch S5) vaihdettu uusiin.
    Inpalla en "resetoinut" akun vaihdossa, koska akku oli saman kokoinen. Vaikuttaako resetointi latausjännitteeseen tai voiko sitä ohjelmallisesti nostaa?

    Nyt pitää ladata akkulaturilla viikon-parin välein, jos on yhtään lyhyempää ajoa... -myöskään webastoa ei kärsi käyttää, kun starttaus on heti vaikeampi, jos se on ollut päällä. Sama ongelma oli vuoden vanhalla Yuasan akulla ja nyt uudella boschilla. Liitoksia liikuteltu ja kiristelty.

    Millaiset latausjännitteet muilla on?
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9156
    • Oulu

    #2
    Tuo on ihan normaali latausjännite. Näissä ei ole IBS:ää, eikä siten mitään nollattavaa akunvaihtoon liittyen.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • -Pete-
      Newbiemmer
      • Apr 2011
      • 10
      • Vihti

      #3
      Ok. Kiitoksia.
      Pitänee siirtää vaimon työpaikka sitten kauemmaksi, että ehtii lataantua..

      Comment

      • e46touring
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1327
        • Tornio

        #4
        Originally posted by -Pete- View Post
        Auton vaatimaton latausjännite ihmetyttää. Yleensä 13,9V.
        Laturi ja akku(Bosch S5) vaihdettu uusiin.
        Inpalla en "resetoinut" akun vaihdossa, koska akku oli saman kokoinen. Vaikuttaako resetointi latausjännitteeseen tai voiko sitä ohjelmallisesti nostaa?

        Nyt pitää ladata akkulaturilla viikon-parin välein, jos on yhtään lyhyempää ajoa... -myöskään webastoa ei kärsi käyttää, kun starttaus on heti vaikeampi, jos se on ollut päällä. Sama ongelma oli vuoden vanhalla Yuasan akulla ja nyt uudella boschilla. Liitoksia liikuteltu ja kiristelty.

        Millaiset latausjännitteet muilla on?
        Kenenkä "tehdaskunnostettu" laturi siellä on paikoillaan?
        näiden "tehdaskunnostusten" laatu vaihtelee todella rajusti.

        Latausjännite 13.8-14.5v riippuu kuinka tyhjä akku ja paljonko pakkasta.

        Paljonko on ajettu startti moottorilla?
        noiden kesto on 230-280tKm luokkaa. Varsinkin startin päätyä syytä käyttää auki ja puhdistaa sinne kertynyt hiilipöly pois. ts. tekee sille startille kokonaisvaltaisen huollon.
        JOS siinä on vielä DENSO:n valmistama startti niin sillä selviää seuraavat sadat tuhannet kunhan välillä puhdistaa hiilipölyt pois.
        Väittäisin laiskan starttauksen johtuvan tuosta kertyneestä hiilipölystä.
        __________________________________________________ ____________
        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

        Comment

        • -Pete-
          Newbiemmer
          • Apr 2011
          • 10
          • Vihti

          #5
          Nämä on vaihdettu vuoden sisään järjestyksessä: akku, startti, laturi. Merkkejä en nyt muista, mutta näitä "parempia" olen käyttänyt: Denso, Bosch, Lucas ym. tarvikekaupan suosituksen mukaan.
          Akun vaihdoin turhaan, koska silloin startti oli silloin tiensä päässä.
          Laturi vaihdettiin matalan latausjännitten vuoksi, vanha oli ihan kypsä jo. Uusi ei tunnu antavan nyt tämän korkeampaa jännitettä.

          Monessa muussa kulkineessa lataus on ollut 14,3-14,7 välillä kunnossa ollessaan.

          Ennen (2v sitten) Kaikki toimi ja webastoa voi välillä käyttää ilman ihmettelyä.

          Lepojännitteet oli ennen yleensä 12,4 ja yli, nyt maksimissaan 12,3, usein 12,2-12,1.
          Tämä yhdistettynä lyhyehköön ajoon aiheuttaa tylsää c-tec jumppaa.

          Ehkä uuden laturin jännitteet on vähän alemmat ja se aiheuttaa näin lyhyillä ajoilla lisäohjelmaa..

          Ajettu alle 10 tkm näillä osilla, koko autolla noin 230 tkm.
          Last edited by -Pete-; 06-04-2017, 15:43. Reason: Lukemat:

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10031
            • KVLA

            #6
            Jos varaosa/vaihto-osa esim. Bosch,niin siinä "vaihtostartissa" ei ole Boschia välttämättä muuta kuin se tarra päällä. Ja laite voi olla joku vinkuintiassa kasattu kyhäelmä. Eli se "laadusta"...

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎