Announcement

Collapse
No announcement yet.

X3 F25 ohjauksen "klappi" (vasen puoli)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jengstro
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 380
    • 02-alue

    X3 F25 ohjauksen "klappi" (vasen puoli)

    Hmmm... pientä klappia kun vääntelin tossa vasenta rengasta edestakaisin. Pystysuunnta on ok. Noh, sisempi raidetangon pää vaihtoon. 200tkm takana.

    Ja, vika ei ollut siinä. Ääni/Väljyys tuntuu tulevan ohjauksen (steering rack, mikä tuo osa on muuten virallisesti suomeksi? :-)) sisältä.

    Mikä kummallisinta, klappia/ääntä ei saa aikaiseksi oikealta puolelta rengasta heiluttaessa. Ainoastaan vasemmalta puolelta.

    Internjetin ihmeellisestä maailmasta löytyi tämä. Mutta puhutaankohan tässä samasta asiasta: "knocking". Mulla ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä rattia käännettäessä.
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4049
    • Turku

    #2
    Hammastankoja noista on mennyt aika paljonkin..
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • Retze
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 422
      • Keski-Suomi

      #3
      Testasithan auto käynnissä tämän?
      nyk. jalkapelillä
      ex BMW 320i

      Comment

      • jengstro
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2006
        • 380
        • 02-alue

        #4
        En muuten testannut auton käydessä... olisi pitänyt joo :think

        Anyways, tosta aiemmasta internjetin linkista. Kiristin puolikierrosta sitä pulttia (20 hylsy sopii siihen). Räjäytyskuvasta näkyy että siellä on jousi ja puolikaaripala joka painaa sitä tankoa -> Eli se on säädettävissä.

        Niin, klappi hävisi, ja renkaat kääntyy edelleen käsin :-) Seurataan tilannetta tuleeko klappi ajan myötä takaisin.

        Comment

        • jengstro
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2006
          • 380
          • 02-alue

          #5
          Noniin, ei mennyt kuin reilu puoli vuotta ja toi ohjaustehostin+tanko on tullut tiensä päähän. Koko fakin akseli heiluu kuskin puolelta, katso video. En ihan ymmärrä miten mahdollista. Realoemstä katsottuna joku iso design fuck up tässä on, kun osanumeroa päivitetään puolen vuoden välein. Eikä oo halpa

          Comment

          • jengstro
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 380
            • 02-alue

            #6
            BMW:n "reilu" tarjous oli 2650euroa vaihdettuna
            Tuota hetken mietittyä, päädyin ebay:n Liettuan poikaan. 600€ (2012 x3 purkuautosta)

            Juttua löytyi netistä ettei tuo toimisi ilman "paritus"ohjelmointia. Homma toimi kuitenkin ilman auton herjaa ja hylkimistä
            wanha (2011) osanro oli: 3210 6854535
            "uus" (2012) on: 3210 6864030
            Tuossa "uudessa" ei ollut enää säädettävää (torx) kiristystä pinionille. Muutenkin pultit oli pikkasen eri mallia.

            En millään halunnut pudottaa ripustuksen alakelkkaa, että tuon ohjausyksikön sais pois.
            Mutta ei, parista sentistä kiinni ettei se tule päädystä ulos

            Noh, onneks vaimon x3 on vajaasylinterinen. Mahtui tulemaan syylärin ja koneen välistä ulos. Piti irroittaa yks jäähdytysletku tieltä pois.


            Täytyy vielä käydä kääntymässä "suppari":lla. Ratin asennon nollaus. Ja ehkä muutenkin ihmetellä mitä tuo auton tietokone sanoo tästä uudesta ohjausyksiköstä.

            Wanha hammastanko odottaa ruuminavausta. Täytyy tutkia mikä sieltä oli hajonnut (hammastanko pääsee liikkumaan ylös ja alas pesässä, vasemmalla puolella)
            Last edited by jengstro; 08-01-2018, 20:00.

            Comment

            • Convertible
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 2638
              • Turku

              #7
              Jostakin kuulin, että nyt uusin versio on toimiva ja kestää, kannattaa katsoa se varaosa kuunnolla, kun kaikki ne vanhat on samanlaisia.
              F25 X3 35d
              E87 118i
              E46 330ti
              E46 M3
              E30 M3
              E30 M3 Convertible
              Z3 Roadster

              Comment

              • Mixzu
                Newbiemmer
                • Mar 2010
                • 7
                • Uusimaa

                #8
                Onko kukaan testannut tätä 32106891974 korjausarjaa ja mahdollisesti tehnyt duunin itse? Onko tuo loppussa oleva kiristyksen hienosäätö ihan noin justiinsa? :think

                Comment

                • zakspeed
                  BTCF Member
                  • Nov 2003
                  • 1996
                  • Tampere/kainuu

                  #9
                  Originally posted by Mixzu View Post
                  Onko kukaan testannut tätä 32106891974 korjausarjaa ja mahdollisesti tehnyt duunin itse? Onko tuo loppussa oleva kiristyksen hienosäätö ihan noin justiinsa? :think

                  https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f...nit/1Vnc3X9PQZ
                  Se on enemmänkin kuin noin justiinsa. Voit unohtaa ilman työkalua tuon suorituksen. Mutta tuolla korjaussarjalla yleensä kuntoon tulee.
                  -M5- '00
                  -i3 94 rex '19
                  -Ascona B 4.0 '80
                  Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                  -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                  -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                  Comment

                  • XV70D
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2013
                    • 197
                    • Oulu

                    #10
                    Minulla on tuo sama vika omassa -11 mallisessa. Ja ohjauslaite on vanhempaa mallia, eli on mutteri siellä alapään kannessa. Löytyykö Oulusta osaavaa korjaajaa joka korjaussatsin tuohon asentaisi. Wetteriltä eivät hommaa halunneet tehdä vaan oisivat laittaneet uuden reilulla 3400e hinnalla.
                    EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

                    Comment

                    • zakspeed
                      BTCF Member
                      • Nov 2003
                      • 1996
                      • Tampere/kainuu

                      #11
                      Originally posted by XV70D View Post
                      Minulla on tuo sama vika omassa -11 mallisessa. Ja ohjauslaite on vanhempaa mallia, eli on mutteri siellä alapään kannessa. Löytyykö Oulusta osaavaa korjaajaa joka korjaussatsin tuohon asentaisi. Wetteriltä eivät hommaa halunneet tehdä vaan oisivat laittaneet uuden reilulla 3400e hinnalla.
                      Työkalua tuskin löytyy siellä suunnalla kellään muulla, kuin wetteriltä. Maksaa ~1000€ luokkaa se välysmittaus/säätötyökalu tänäpäivänä.
                      -M5- '00
                      -i3 94 rex '19
                      -Ascona B 4.0 '80
                      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                      Comment

                      • XV70D
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2013
                        • 197
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by zakspeed View Post
                        Työkalua tuskin löytyy siellä suunnalla kellään muulla, kuin wetteriltä. Maksaa ~1000€ luokkaa se välysmittaus/säätötyökalu tänäpäivänä.
                        Täytyy sitten nöyrtyä ja laittaa puku päälle kun menen uudestaan anelemaan josko tuon voisi edes kokeilla korjata. Välys tuntuu ohjauspylvään suuntaisesti, eli vasemman renkaan tekiessä ylösalas liikettä käännettäessä kuuluu KLONK. Muuten ei kuulu mitään. Vähäisellä järjellä ajateltuna kupin vaihto ja kiristys poistaa tuon välyksen.
                        EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

                        Comment

                        • henka
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2011
                          • 251
                          • inkoo

                          #13
                          minulla on F30 mikä nyt on ohjausvaihden vaihdossa ja siinäkin mietittiin sitä korjaussarjan laittamista mutta se toimii vain jos on ylösalas klappia mikä nyt ei omassa sitten ollut mutta tähän olis mennyt samalla varaosanumerolla ollutta korjaussarja ja sain siitä tarjouksen vaihdettuna 430€, oli 3tunnin homma F30:ssä ja osa maksoi 25€. itse kävin auton näyttämässä 3kertaa koska ensimmäisellä ei ollut kokemusta siitä korjaussarjasta ja toisella kerralla oli mekaanikko mikä ei edes tiennyt siitä sarjasta eli vasta kolmannella käynnillä oli mekaanikko mikä oli niitä vaihdellut ja osasi sanoa korjaako vai ei se minun auton kolinan
                          F30 LCI 330d M-sport -16

                          Comment

                          • XV70D
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2013
                            • 197
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by XV70D View Post
                            Täytyy sitten nöyrtyä ja laittaa puku päälle kun menen uudestaan anelemaan josko tuon voisi edes kokeilla korjata. Välys tuntuu ohjauspylvään suuntaisesti, eli vasemman renkaan tekiessä ylösalas liikettä käännettäessä kuuluu KLONK. Muuten ei kuulu mitään. Vähäisellä järjellä ajateltuna kupin vaihto ja kiristys poistaa tuon välyksen.

                            Tähän päivitystä. Ohjausvaihde korjattiin vaihtamalla mäntä tai kuppi, kummalla nimellä sitä haluaa nimitellä, ja kas välys ja kolina on poissa. Hintaa tuli koko hommalle 3280,00€ vähemmän kuin mitä sain tarjouksen marmoritiskillä. Eli kannatti siis.
                            EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

                            Comment

                            • henka
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2011
                              • 251
                              • inkoo

                              #15
                              Originally posted by XV70D View Post
                              Tähän päivitystä. Ohjausvaihde korjattiin vaihtamalla mäntä tai kuppi, kummalla nimellä sitä haluaa nimitellä, ja kas välys ja kolina on poissa. Hintaa tuli koko hommalle 3280,00€ vähemmän kuin mitä sain tarjouksen marmoritiskillä. Eli kannatti siis.
                              onnistuiko muualla kuin marmorilla?
                              F30 LCI 330d M-sport -16

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎