X5 e53 tasonsäätö vika: versorgung balgventile

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Race Navigator FI
    Banned
    • Apr 2017
    • 4
    • Hyvinkää. http://www.soe.fi/race-navigator/

    X5 e53 tasonsäätö vika: versorgung balgventile

    X5 e53 (face lift 2004) tasonsäätö ilmoittaa multifunktionäytössä in-active.

    Inpalla tarkastettu liikeanturit, palkeet, kompura, jne. Kaikki ok. Tai oletettavasti ok, koska pakkoajolla voi autoa nostaa ja laskea ja anturit toimii.

    Inpassa vikakoodit:

    21 Versorgung Balgventile hinten
    118 Speicherdruck sinkt, wenn speicherfuellen angefordert wird

    Onko tietoa?

    Toinen kysymys: Onko tietoa miten tasonsäätö kalibroidaan tarkalleen suoraan, koska etuakselin ilmajousia ei voi manuaalisesti säätää erikseen, niin kuin takajousia.
  • Jii_Koo
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2013
    • 785
    • Jkl

    #2
    Inpalla ja rullamitalla saa kalibroitua kohdalleen.
    Onko kompuran tuotto ääriasennoissa huono? Itsellä antoi aiheesta vähän monenkirjavaa vikakoodia, vaikka todellisuudessa "inactive" -tilan aiheuttaja oli vaan väsynyt kompura. Toiminnoille on olemassa aikaikkuna, jota saa myös inpalla muutettua. Sitä tehdessä kannattaa pitää kuitenkin mielessä, että (muistaakseni äxässäkään) ei ole kompressorissa lämpötila-anturia, kuten Diudin Allroadejen wabco-kompuroissa. Liian suurella aikaikkunalla sulattanee kompressorin käyttökelvottomaksi.

    Jos vika oikeasti tuossa venttiilissä, saa niitä eräästä jenkkikaupasta ainakin erillisinä. Koetan kaivaa linkin jos et löydä itse googlesta.
    '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

    Comment

    • Clavurion
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 9159
      • Oulu

      #3
      Originally posted by jaykayarel View Post
      Sitä tehdessä kannattaa pitää kuitenkin mielessä, että (muistaakseni äxässäkään) ei ole kompressorissa lämpötila-anturia, kuten Diudin Allroadejen wabco-kompuroissa. Liian suurella aikaikkunalla sulattanee kompressorin käyttökelvottomaksi.
      Täysilmajousitetun kompurassa on kyllä lämpöanturi, jonka arvot näkee live-datalla ja systeemissä on lämpötilarajoitus.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Jii_Koo
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2013
        • 785
        • Jkl

        #4
        Originally posted by Clavurion View Post
        Täysilmajousitetun kompurassa on kyllä lämpöanturi, jonka arvot näkee live-datalla ja systeemissä on lämpötilarajoitus.
        My bad, 39:ssä ei ole.
        '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

        Comment

        • Race Navigator FI
          Banned
          • Apr 2017
          • 4
          • Hyvinkää. http://www.soe.fi/race-navigator/

          #5
          Kyllä kompura laskee ja nostaa mielestäni ihan hyvin, mutta vaikea on varmuudella arvioida kun ei ole muista kokemusta.

          Jep, kompuran lämmön näkee INPA:lla samalla kun ajelee ylös/alas ja seuraa liikeantureita.
          Täytyy kokeilla toi aikaikkunan muutos.

          Eräältä BMW korjaamolta (ei merkkiliike) tuli ohje että vaihda ohjainyksikkö. Mielestäni ohje ei oikein ole järkevä, kun kerran pääsen INPA:lla katsomaan kaikkia tietoja ja ohjaamaan laitetta...

          Onko kokemusta miten uusi ECU ohjelmelmoidaan?

          Tutkin kyllä ensin venttiilin vaihdon.

          Comment

          • Jii_Koo
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2013
            • 785
            • Jkl

            #6
            Originally posted by Race Navigator FI View Post
            Kyllä kompura laskee ja nostaa mielestäni ihan hyvin, mutta vaikea on varmuudella arvioida kun ei ole muista kokemusta.

            Jep, kompuran lämmön näkee INPA:lla samalla kun ajelee ylös/alas ja seuraa liikeantureita.
            Täytyy kokeilla toi aikaikkunan muutos.

            Eräältä BMW korjaamolta (ei merkkiliike) tuli ohje että vaihda ohjainyksikkö. Mielestäni ohje ei oikein ole järkevä, kun kerran pääsen INPA:lla katsomaan kaikkia tietoja ja ohjaamaan laitetta...

            Onko kokemusta miten uusi ECU ohjelmelmoidaan?

            Tutkin kyllä ensin venttiilin vaihdon.
            Itselläkin toimi e39:n kompressori siinä "normaalikuormilla" ihan reippaan oloisesti, mutta sitten kun lähestyttiin ylärajoja alkoi meno hiipua. Kokeilittehan kaikki nurkat muuten erikseen inpalla? Teoriassa jos tuo onnistui, pitäisi kaikki venttiilitkin toimia kyllä oikein.

            Mutta jos siellä tosiaan on pieniä heittoja noissa oletusarvoissa ja todellisessa korkeudessa, niin helpoin testihän on ensin kalibroida systeemi ja katsoa toistuuko vika.
            '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

            Comment

            Working...
            X