Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 kesärenkaiden valinta

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kim
    Bimmer Rookie
    • May 2003
    • 151
    • Uusimaa

X5 kesärenkaiden valinta

Avataan keskustelu rengasvalinnasta x5:een. Aihetta käsitellään yleisellä puolella laajastikin, mutta x5 on hieman oma lukunsa eri tyyppisen rengaskokonsa vuoksi.

E53 X5 alle pitäisi valita renkaat, jotka olisivat mahdollisimmat tunteettomat urille, hiljaiset ja mukavat. Haasteena kuitenkin on, että 19" kokoluokassa valikoima on hieman rajallinen erityisesti 285/45r19 takarenkaan osalta.

Tarjonta on enemmän tai vähemmän sporttista UHP-kategoriaa, kun omaan käyttööni taas soveltuisi parhaiten enemmän touring-tyypin rengas. Itse olen löytänyt järkvässä hintaluokassa lähinnä nämä
    - Hankook S1 EVO 2 (näistä kokemusta e46 alla. Hyvä kompromissi, mutta ehkä turhan sporttiset x5:een ja aavistus uraherkkyyttyä)
    - Nexen Roadian HP
    - Landsail LS588 UHP
    - Nexen nfera ru1 (nämä oli aiemmin 17" koossa ja olivat hieman äänekkäät, muuten ok)

Mistä renkaista foorumilaisilla löytyy kokemusta x5 alla ja mitä voisitte suositella?
    Last edited by Kim; 13-05-2017, 19:58.
    E53 X5 3.0d Sport Individual '07
  • blackline
    BTCF Member
    • Jan 2016
    • 82
    • petäjävesi/JKL

Itellä tän "kesän" takana yokohama advan s.t. Ja juurikin tuo 285/45/19 ja edessä 255/50/19 ja olen kyllä todella tyytyväinen niin soralla kuin melkoisen uraisella asvaltillakin, ei vetele yhtään minnekkään ja ihan suht hiljaisetkin. Oikein pääsi auto rengaskanavan facebook sivuillekkin ku se liikkeen myyjä pyysi. Siis ajelen julkkiksella!!!
    E46 M52-28 TANINROT E36 2hp-tohatsu
    E53 M57 E39 M57 ///M-sport Individual
    E39 M57 E30 M10-18
    E61 M57

Comment

• Macke
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2009
      • 1134
      • Porvoo

Voisi kuvitella että joku SUV-tyyppinen rengas olisi oikea ratkaisu jäykemmän rungon johdosta. Jäykempi runko -> vähemmän lämpenemistä -> vähemmän kulumista. UHP luokan kumi nyt yleensä tuppaa olemaan pehmeämpi ja siihen X5:sen +500kg massaa henkilöautoon verrattuna vielä kyytipojaksi, niin luulen että kuluu aikamoista kyytiä sellaset kumit.

Muijan autossa 20" koossa Misukan Latitude Tour HP:t alla edellisen omistajan jäljiltä. Suoraan kulkee mutta ei ne hiljaiset ole. Tuskin toki mikään on kun laitetaan noin 30cm kumia latuun per tohveli...

9500km suorituksella viime kaudella kului kyseisistä kesätohveleista 0,5-0,7mm renkaasta ja mittauspaikasta riippuen. Rengaspaineet 3,2-3,4 baria vähän nenän ja kuun asennosta riippuen.
      Last edited by Macke; 14-05-2017, 08:08.

Comment

• Tomtomr1
        Bimmer Rookie
        • Nov 2006
        • 42

Täällä alla Nokian zLine SUV kesärenkaat kokoa 255/50R19 ja 285/45R19 ja tyytyväinen olen ollut.

Comment

• uusauto
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2016
          • 224
          • Espoo

Mulla on 275/40-20" Eurooppakitka jolla mennään ympäri vuoden. Ei vedä yhtään ja kohtalaisen hiljainenkin. Samat tulee seuraavaksikin.

Comment

• KJ
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 695
            • Järvenpää

Originally posted by Tomtomr1 View Post
            Täällä alla Nokian zLine SUV kesärenkaat kokoa 255/50R19 ja 285/45R19 ja tyytyväinen olen ollut.
            Samat mulla. Menee kuin kiskoilla. Erittäin tyytyväinen!
            F30 330e -17 Alpinweiss 3
            E70 X5 3.0sd -08 Schwarz 2

Comment

• mikkod
              BTCF Member
              • Aug 2007
              • 5202
              • Stadi

Originally posted by Tomtomr1 View Post
              Mulla oli nämä kun ostettiin äksä. Oli hyvä ajaa. Mutta ei se oikeasti ollut huono ajaa noilla 285/325 kombollakaan.
              Helkama S3000
              Myydään kutosen alustaosia
              This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

Comment

• e46touring
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1327
                • Tornio

Originally posted by Kim View Post

Mistä renkaista foorumilaisilla löytyy kokemusta x5 alla ja mitä voisitte suositella?
                Dunlop 255/50 - 19 koossa lyhyen kokemuksen mukaan TODELLA suositeltava tuttavuus.
                Ekat DUNLOP renkaat alla ikinä ja erittäin tyytyväinen HILJAISET /ajo tuntuma ja hinta kohdallaan.
                __________________________________________________ ____________
                Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

Comment

• hoikkas
                  BTCF Member
                  • Oct 2005
                  • 1579
                  • TURKU

Mäkin voisin laittaa omat kokemukset, mulla 285/35/21 ja 325/30/21 Toyo Proxes T1 Sport SUV renkaat nyt muutaman tkm alla. Ei pahaa sanottavaa. Mutta eipä kyllä on ole mitään rengasmiehen kokemusta kyllä. Hinta mulle oli 950€, ulkomaisten nettikauppojen sivuilta olisi maksanut noin 1150-1200€.

Sadekelin ominaisuudet vielä kokematta, lähinnä kaarre, jarrutus ja kiihdytys näkövinkkelistä.

Ihan vertailuksi eri merkeistä tuossa omassa koossa. Ulkomaisten nettikauppojen sivuilta olisi ollut misukat tai dunlopit noin 1500-1600€ ja suomessa dunlopit 2200€ kun talvella kyselin.
                  BMW i4M50

Comment

• miko84
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2010
                    • 151
                    • Pelkosenniemi

Originally posted by hoikkas View Post
                    Mäkin voisin laittaa omat kokemukset, mulla 285/35/21 ja 325/30/21 Toyo Proxes T1 Sport SUV renkaat nyt muutaman tkm alla. Ei pahaa sanottavaa. Mutta eipä kyllä on ole mitään rengasmiehen kokemusta kyllä. Hinta mulle oli 950€, ulkomaisten nettikauppojen sivuilta olisi maksanut noin 1150-1200€.

Sadekelin ominaisuudet vielä kokematta, lähinnä kaarre, jarrutus ja kiihdytys näkövinkkelistä.

Ihan vertailuksi eri merkeistä tuossa omassa koossa. Ulkomaisten nettikauppojen sivuilta olisi ollut misukat tai dunlopit noin 1500-1600€ ja suomessa dunlopit 2200€ kun talvella kyselin.
                    En tiiä mistä katot, mutta Dunlopit N.1200€ kotiin tuotuna tuossa koossa.
                    Attached Files

Comment

• hoikkas
                      BTCF Member
                      • Oct 2005
                      • 1579
                      • TURKU

Originally posted by miko84 View Post
                      En tiiä mistä katot, mutta Dunlopit N.1200€ kotiin tuotuna tuossa koossa.
                      Mutta tuohan on hyvä sitten👍
                      BMW i4M50

Comment

• miko84
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2010
                        • 151
                        • Pelkosenniemi

Mutta tuohan on hyvä sitten👍
                        Ja Toyot näky olevan noin 700€/kerros, toki saatavuus vähän epävarmempi.

Comment

• hoikkas
                          BTCF Member
                          • Oct 2005
                          • 1579
                          • TURKU

Originally posted by miko84 View Post
                          Ja Toyot näky olevan noin 700€/kerros, toki saatavuus vähän epävarmempi.
                          Oli ihan eri hinnat maaliskuussa. Harmi tietty ku ois nyt saanu paljon halvemmalla. Katsoin silloin itse 1001rengas, Camskill ja rengasonline.

Miksiköhän hinnat silleen muuttuu?

Non-runflat on siis omat renkaat.
                          BMW i4M50

Comment

• Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10078
                            • KVLA

Miksiköhän hinnat silleen muuttuu?
                            Ainakin yksi syy on,kun pahin sesonki on ohi ja kysyntä laimenee. Silloin on pakko kilpailla hinnoilla.

Comment

• Renton
                              Newbiemmer
                              • Feb 2017
                              • 13
                              • 08

Pirelli P Zero Rosso Asimmetrico näyttäis irtoavan rengas-online.com aika sopivasti, 781,40€. Tämä siis 255/50 & 285/45/19 koossa. Itsellä hyvät kokemukset noista.

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎