Announcement

Collapse
No announcement yet.

Viallinen parkkitutka(?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarkM
    Bimmer Rookie
    • Oct 2010
    • 109
    • Kirkkonummi

    Viallinen parkkitutka(?)

    Auto (idrive) alkoi kevään aikana valittaa park distance control viasta ja tutkat lopettivat toimintansa. Carly OBD adapteri ei osannut paikallistaa vikaa, mutta huollossa tarkemmilla laitteilla vikakoodin antajaksi paikallistui takapuskurissa oleva yksittäinen anturi. Anturi vaihdettiin, mutta vikakoodi pysyi eivätkä tutkat edelleenkään toimi. Huollon pojat olivat johtosarjaa tutkineet sen verran mitä autoa purkamatta nyt pystyy ja kunnossa näytti olevan. Epäilivät, että vika saattaa olla ohjainboksissa. Onkohan se helppo itse vaihtaa ja vaatiiko koodailuja vaihdon jälkeen? Vai mistä vikaa lähtisi etsimään? :think

    edit: kyse siis tuosta sigun E70 X5:sta
    Tesla MY LR -22
    i3 94Ah -18
    ex: F15 X5 40d ///M-Sport -16
    ex: F15 X5 40e ///M-Sport -16
    ex: E70 X5 LCI 40d ///M-Sport -12
    ex: e61 535d LCI ///M-Sport -08
    ex: e87 116i -05
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    #2
    Ensimmäisenä mittaa, että sen parkkitutkan johdot on ehjät. Vaihdettiinko sinne halpis anturi vai tunnetun valmistajan anturi? Nuo halvimmat ei välttämättä aina toimi.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • MarkM
      Bimmer Rookie
      • Oct 2010
      • 109
      • Kirkkonummi

      #3
      Originally posted by HTK12 View Post
      Ensimmäisenä mittaa, että sen parkkitutkan johdot on ehjät. Vaihdettiinko sinne halpis anturi vai tunnetun valmistajan anturi? Nuo halvimmat ei välttämättä aina toimi.
      Tietääkseni alkuperäistä vastaava, noin 140e ne siitä ainakin veloittivat.
      Pitää mittailla ne johdot yleismittarilla.
      Tesla MY LR -22
      i3 94Ah -18
      ex: F15 X5 40d ///M-Sport -16
      ex: F15 X5 40e ///M-Sport -16
      ex: E70 X5 LCI 40d ///M-Sport -12
      ex: e61 535d LCI ///M-Sport -08
      ex: e87 116i -05

      Comment

      • jannes
        Bimmer Rookie
        • Jul 2005
        • 124
        • Koria

        #4
        Voisi yrittää myös kuunnella, toimiiko jokainen anturi varmasti. Anturin ollessa toiminnassa (PDC siis kytkettynä) sen pitäisi pitää pientä ääntä jonka kuulee, jos painaa korvan kiinni anturiin.

        Comment

        • Bemukka530
          Bimmer Rookie
          • Nov 2014
          • 92
          • Hollola

          #5
          Pdc anturi mistä?

          Elikkä e70.iin pitäs eteen vaihtaa parkkitutkan anturi, oletteko mistä hommanneet ja minkämerkkistä uskaltaa laittaa?

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎