Tässä X:n tapauksessa hinta pompsahtaisi, kun vaihtoon menisivät myös jakolaatikko ja molemmat perät.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
On tosiaan tehty myös manuaalina. Jakolaatikossa erilainen pääakseli manuaali vs. automaatti. Perissä välityseroa 20% manuaali vs. automaatti.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Prologi:
Nostetaanpas vanha topikki, kun pähkäilyttää. Silmäilin tätä vähän tässä joutessa kun sain A5S 390R:n vaihteet sekoamaan jäädessäni kiinni metsätielle..
Kerkesinkin sillä jo ajamaan jotain 200km kun telakalta leimalle ajoin ja muuten... NV125 = prefaceliftin jakolaatikko tuli remontoitua sekä etukardaanin boorit korjattua.
Eli itse asiaan:
E46 nelivedossa on NV124 prefaceliftin osalta, joka ei ole sama kuin tuo E53:n NV125, tuossa on on ketjun sijaan hammasratasveto mm.
Ilmeisesti lootan ollessa "sama" 330xd:ssä ja X5 dieselissä on silti eri kiinnitys jakolaatikolle, koskien nyt ainakin X5 preface, koska itselläni moinen.
Hiukan haaveiluttaisi tuollainen manuaaliaski, joka sopisi NV125 ja M57:n väliin, onko foorumin guruilla tarjota lisää infoa tässä aihepiirissä?
GM 5L40E hiljolleen irroitellessa ja kuntoon laitellessa aihepiiri kiinnostaisi juuri nyt kovasti.
Negatiiviset kauppakokemukset:
Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus
Comment