Announcement

Collapse
No announcement yet.

Adaptive Drive e70

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • uusauto
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2016
    • 224
    • Espoo

    Adaptive Drive e70

    Ohjekirja ei anna vastausta asiaan. Vaikuttaako tuo sport asento vaihteiden vaihtamiseen. Kirja kertoo napin säätävän kallistuksen ja ohjauskulmaa. Ajelin tänään sport asennolla ja minusta vaihtoi isompaa myöhempään, sekä pienempää meni hanakammin silmään. Vaikuttiko sport valo omaa nuppia, vai kuinka on ?
  • 325tds
    BTCF Member
    • Aug 2004
    • 293

    #2
    Originally posted by uusauto View Post
    Ohjekirja ei anna vastausta asiaan. Vaikuttaako tuo sport asento vaihteiden vaihtamiseen. Kirja kertoo napin säätävän kallistuksen ja ohjauskulmaa. Ajelin tänään sport asennolla ja minusta vaihtoi isompaa myöhempään, sekä pienempää meni hanakammin silmään. Vaikuttiko sport valo omaa nuppia, vai kuinka on ?
    Käsittääkseni ei vaikuta kun alustan kallisteluun.

    Itse en kyllä ole huomannut että vaikuttais latikkoon.

    Tai mistäpä sen tietää
    E93 vaimon
    ex
    E70 3.0 SD
    E46x2
    M5 E39
    325tds E36
    M535i E28
    323i E30
    323 E21




    BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa

    Comment

    • E39touring
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 203
      • Janakkala

      #3


      ja

      Last edited by E39touring; 30-12-2017, 07:56.

      Comment

      • uusauto
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2016
        • 224
        • Espoo

        #4
        Videoiden mukaan ei vaikuttaisi laatikon toimintaan mitenkään, ainakaan sitä ei mainita. Katsoin nuo videot ennen kuin kysyin täällä. Kummalla asennolla porukka ajelee, sport vs normal ?

        Comment

        • TFV
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 3080
          • Nurmijärvi

          #5
          Normaalilla mennään. Mun plaseboperseeni mielestä jousitus on sportilla jäykempi muutenkin kuin kallistelun suhteen.
          E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

          Comment

          • 325tds
            BTCF Member
            • Aug 2004
            • 293

            #6
            Originally posted by uusauto View Post
            Videoiden mukaan ei vaikuttaisi laatikon toimintaan mitenkään, ainakaan sitä ei mainita. Katsoin nuo videot ennen kuin kysyin täällä. Kummalla asennolla porukka ajelee, sport vs normal ?
            Sitte sportilla kun mennään mutkapätkää isoakovaa

            Tietysti rajoitusten mukaan
            E93 vaimon
            ex
            E70 3.0 SD
            E46x2
            M5 E39
            325tds E36
            M535i E28
            323i E30
            323 E21




            BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa

            Comment

            • uusauto
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2016
              • 224
              • Espoo

              #7
              Originally posted by TFV View Post
              Normaalilla mennään. Mun plaseboperseeni mielestä jousitus on sportilla jäykempi muutenkin kuin kallistelun suhteen.
              Tuota mietin itsekkin että koveneeko jousitus, vai tuntuuko se vaan kun ei enää kallistele. Ompa vaikeaa saada yksiselitteistä vastausta mihin kaikkin napin painallus vaikuttaa. :think

              Comment

              • 325tds
                BTCF Member
                • Aug 2004
                • 293

                #8
                Originally posted by uusauto View Post
                Tuota mietin itsekkin että koveneeko jousitus, vai tuntuuko se vaan kun ei enää kallistele. Ompa vaikeaa saada yksiselitteistä vastausta mihin kaikkin napin painallus vaikuttaa. :think
                Ei vaikuta muuhun kuin hydraulisiin kallistuksen vakaimiin ja sähköisiin iskunvaimentimiin.
                E93 vaimon
                ex
                E70 3.0 SD
                E46x2
                M5 E39
                325tds E36
                M535i E28
                323i E30
                323 E21




                BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7527
                  • Jyväshyvä

                  #9
                  Normaali modilla tulee rouvan autolla ajeltua.
                  Parastahan tuossa Adaptive drivessä on että se tekee autosta ajoltaan paljon henkilöautomaisemman kuin vakioalusta, sporttialusta taas on liian pintakova kuten myös adaptive drive sportti asennossa. Perusalusta taas on liian löysä mutkissa, Dynamic Drive on korkeassa autossa ehdoton varuste!

                  Yllättävän paljon auto heiluu kun ajelin joskus Dynamic Driven testin läpi X5:ssa...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • E39touring
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2004
                    • 203
                    • Janakkala

                    #10
                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Normaali modilla tulee rouvan autolla ajeltua.
                    Parastahan tuossa Adaptive drivessä on että se tekee autosta ajoltaan paljon henkilöautomaisemman kuin vakioalusta, sporttialusta taas on liian pintakova kuten myös adaptive drive sportti asennossa. Perusalusta taas on liian löysä mutkissa, Dynamic Drive on korkeassa autossa ehdoton varuste!

                    Yllättävän paljon auto heiluu kun ajelin joskus Dynamic Driven testin läpi X5:ssa...


                    ja

                    Comment

                    • uusauto
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2016
                      • 224
                      • Espoo

                      #11
                      3:men kuskin mielipide. Sport nappi päällä on selkeesti pintakovempi ja ohjaustehostin jäykempi. Vaihteistosta 1 kuskin mielipide, että antaisi kiertää ylemmäs eikä vaihtaisi niin herkästi isompaa...:think

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7527
                        • Jyväshyvä

                        #12
                        Originally posted by uusauto View Post
                        3:men kuskin mielipide. Sport nappi päällä on selkeesti pintakovempi ja ohjaustehostin jäykempi. Vaihteistosta 1 kuskin mielipide, että antaisi kiertää ylemmäs eikä vaihtaisi niin herkästi isompaa...:think
                        Onhan se, Adaptive drivessä siis tulee sähkösäätöiset iskarit joka nurkkaan ja lisäksi hydrauliset kallistuksen vakaajat etu- ja taka-akselille.
                        Ts. mutkassa vedetään sisäpuolta alaspäin jotta auto kallistelisi vähemmän.
                        Lisäksi adaptive drive tuo ajettavuuteen pajon muutakin,
                        suosittelen tutustumaan tähän videoon!
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • bem035
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2017
                          • 91
                          • P-Pohjanmaa

                          #13
                          Osaako joku sanoa/onko kokemusta adaptive driven iskareista/järjestelmästä kuinka luotettava on kun alkaa olla kilometrejä? Onko joku kilometrihaitari jossa ovat ruennu porsimaan. Harkinassa 260tkm ajettu jossa tuo alusta niin uskaltaako ostaa, toki rahalla selviää kaikesta mutta laittaako kätensä pskaan?

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            #14
                            Originally posted by bem035 View Post
                            Osaako joku sanoa/onko kokemusta adaptive driven iskareista/järjestelmästä kuinka luotettava on kun alkaa olla kilometrejä? Onko joku kilometrihaitari jossa ovat ruennu porsimaan. Harkinassa 260tkm ajettu jossa tuo alusta niin uskaltaako ostaa, toki rahalla selviää kaikesta mutta laittaako kätensä pskaan?
                            Kyllä noilla kilometreillä saa varautua jo iskarien vaihtoon, tuohon ne iskarit sitten maksaa ihan reilusti. Etuiskarit taisi olla ~650€/kpl ja takaiskarit ~450€/kpl.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • bem035
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2017
                              • 91
                              • P-Pohjanmaa

                              #15
                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Kyllä noilla kilometreillä saa varautua jo iskarien vaihtoon, tuohon ne iskarit sitten maksaa ihan reilusti. Etuiskarit taisi olla ~650€/kpl ja takaiskarit ~450€/kpl.
                              Joo tätä just ajoin takaa kun ei ihan satasella per nurkka selviä

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎