Announcement

Collapse
No announcement yet.

Etsinnässä X1 - neuvoja tarvitaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jacka
    Bimmer Rookie
    • Mar 2010
    • 43
    • Lapua

    Etsinnässä X1 - neuvoja tarvitaan

    Perheeseen etsinnässä BMW:ltä "katumaasturia" tai sellaista mallia, missä istutaan hiukan korkeammalla ja vanhemmankin ihmisen on helpompi nousta autoon ja autosta pois. Auto saa olla max 4 vuotta vanha (eli 2014 ja uudemmat). Ensisijaisesti tällä hetkellä kiinnostaa X1. Millaista mallia ehdottaisitte? Ja kannattaako nykyään ostaa bensa vai dieseli (kilometrejä tulee noin 20000 vuoteen). Mitkä ovat heikkoja kohtia missäkin mallissa? Ja koska on tullet tärkeät mallimuutokset ja faceliftaukset? Auton hinta saa olla maksimissaan 35-40 tuhatta ja ajomäärä ei mielellään yli 100000km. Kaikki mielipiteet puolesta ja vastaan kiinnostaa... Myös varustetasot kiinnostaa (saisi olla paljon lisävarusteita).

    ps. Vai onko järkevämpää ostaa esim Mersun GLA? =)
    Last edited by jacka; 01-02-2018, 12:03.
  • atte.o
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2009
    • 894
    • haukipudas

    #2
    Tiesithän ettei kaikki x1 ole nelivetoja. Sdrive on takavetoinen ja Xdrive sitten neliveto.
    E61 M-sport

    Comment

    • Paabo
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 4322
      • Lapinlahti City

      #3
      Jos tuolla rahalla etsit niin melkein kokeilisin x1 ja x3.sta ja tekisin sitten valinnan niiden väliltä. Tuohon rahaa saa jo valita x3.siakin.
      E39 M5

      Comment

      • racing02
        BTCF Member
        • Nov 2004
        • 2027
        • Riihimäki

        #4
        Originally posted by atte.o View Post
        Tiesithän ettei kaikki x1 ole nelivetoja. Sdrive on takavetoinen ja Xdrive sitten neliveto.
        2016 -> F48 koriset sdrivet etuvetoja.

        Comment

        • jacka
          Bimmer Rookie
          • Mar 2010
          • 43
          • Lapua

          #5
          Originally posted by racing02 View Post
          2016 -> F48 koriset sdrivet etuvetoja.
          Onko se hyvä vai huono kun on muttunut etuvedoksi? Välttämätöntä tarvetta ei ole nelivedolle.

          Comment

          • bittivirhe
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2012
            • 462
            • Pohjois-Savo

            #6
            Itsellä 2013 mallin X1. Mukana ei tullut bmw-laseja, joten ihmettelen, kuka hullu maksaisi tuollaisesta suomessa uutena yli 70ke (hinnan sain hinnastosta ynnäilemällä autoani vastaavat
            varusteet). Auto kolisee ja rämisee, talvella saa olla lämpimät vaatteet että tarkenee (jos ulkolämpötila -20...-30 luokkaa), jousitus pienellä kuormalla pintakova, 4-sylinterinen diesel äänekäs, kulutus huomattavasti tehtaan lupauksia korkeampi jne. No, ajaahan tuolla sateessa mieluummin kuin mönkijällä ja omaan silmään ihan asiallisen näköinen. Hankeen jää kiinni siinä missä 2-vedollakin, saa vain kaivaa enemmän. EDIT: Ai niin, X1:n tavaratila: Pienin koskaan omistamistani autoista. Kahden hengen viikonloppukamat eivät tahdo mahtua ilman, että ainakin osan takaistuimen selkänojasta kaataa.

            Mutta en minä nyt silti tuon hankintaa varsinaisesti kadu, kun hinta oli jotain aivan muuta kuin suomessa.
            Last edited by bittivirhe; 18-02-2018, 16:45.
            G05 45e
            ex: F11 530d xDrive
            ex: E84 X1 xDrive 25d

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7518
              • Jyväshyvä

              #7
              Ehdottomasti nelikko.
              X1 on varsin sopiva vanhemmalle väelle,
              miksei X3:nkin, mutta kysymys kuuluu kuinka ison auton pitää olla?

              Suomen tarjonta noiden suhteen ei ole kovin kattava...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • racing02
                BTCF Member
                • Nov 2004
                • 2027
                • Riihimäki

                #8
                Originally posted by bittivirhe View Post
                Itsellä 2013 mallin X1. Mukana ei tullut bmw-laseja, joten ihmettelen, kuka hullu maksaisi tuollaisesta suomessa uutena yli 70ke (hinnan sain hinnastosta ynnäilemällä autoani vastaavat
                varusteet).
                Laitetaan nyt muutama kommentti kun itsellä myöskin juuri 2013 X1, 2,0d xdrive. Veikkaan ettei kukaan olekaan maksanut. Ei ehkä tule Suomessa otettua pikkuautoon kaikkia varusteita mitä tuontiautossassi on.

                Originally posted by bittivirhe View Post
                Auto kolisee ja rämisee, jousitus pienellä kuormalla pintakova,
                Ei kolise eikä rämise, ajettu 117000km. Olisiko alustassa jotain vikaa? Voi olla pintakova jonkun mielestä, minusta ihan sopivan jämäkkä.

                Originally posted by bittivirhe View Post
                talvella saa olla lämpimät vaatteet että tarkenee (jos ulkolämpötila -20...-30 luokkaa),
                Ei ole ollut niin kylmä, eikä ihan joka talvi täällä olekaan. Totta että lämpiää melko hitaasti ja noilla lukemilla voi olla ettei lämpö riitä.

                Originally posted by bittivirhe View Post
                4-sylinterinen diesel äänekäs, kulutus huomattavasti tehtaan lupauksia korkeampi jne.
                On se bensakutosen jälkeen rumaääninen mutta ei niin paha kuin pelkäsin. Kuluttaa kyllä enemmän, en tiedä jos olisi pitempää ajoa. Itsellä nyt keskikulutus 7,2l satasella, pelkästään talven ajalta ja ajo 13km työmatkaa.

                Originally posted by bittivirhe View Post
                Hankeen jää kiinni siinä missä 2-vedollakin, saa vain kaivaa enemmän.
                En ole jäänyt kiinni 2-vetoisillakaan -88 transitin jälkeen mutta kyllä tuolla liikkeellelähdöt ja kiihdytykset sujuu varsin rivakasti talviaikaan.

                Originally posted by bittivirhe View Post
                EDIT: Ai niin, X1:n tavaratila: Pienin koskaan omistamistani autoista. Kahden hengen viikonloppukamat eivät tahdo mahtua ilman, että ainakin osan takaistuimen selkänojasta kaataa.
                On se pikkuauto. Tosin meillä täyttyy Transporterikin viikonloppumatkalle. Yleensä tavaraa tapaa lähteä mukaan sen verran kun mahtuu

                Originally posted by bittivirhe View Post
                Mutta en minä nyt silti tuon hankintaa varsinaisesti kadu, kun hinta oli jotain aivan muuta kuin suomessa.
                En minäkään ainakaan vielä. Aika näyttää kuinka paljon ja kuinka kalliita remppoja osuu kohdalle. Jossain vaiheessa voi kaduttaa.

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  #9
                  Kannattaa katsella joko 2015 tullut LCI F25 X3 tai F48 X1 2016 alkaen. Molempia alkaa löytyä alle neljän kympin.Tuolla ajomäärällä voi olla diesel vähän edullisempi mutta ero ei ole iso.
                  Last edited by bemu2000; 19-02-2018, 08:56.
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • miccou
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2005
                    • 488
                    • Iisalmi

                    #10
                    Originally posted by bittivirhe View Post
                    Itsellä 2013 mallin X1. Mukana ei tullut bmw-laseja, joten ihmettelen, kuka hullu maksaisi tuollaisesta suomessa uutena yli 70ke (hinnan sain hinnastosta ynnäilemällä autoani vastaavat
                    varusteet). Auto kolisee ja rämisee, talvella saa olla lämpimät vaatteet että tarkenee (jos ulkolämpötila -20...-30 luokkaa), jousitus pienellä kuormalla pintakova, 4-sylinterinen diesel äänekäs, kulutus huomattavasti tehtaan lupauksia korkeampi jne. No, ajaahan tuolla sateessa mieluummin kuin mönkijällä ja omaan silmään ihan asiallisen näköinen. Hankeen jää kiinni siinä missä 2-vedollakin, saa vain kaivaa enemmän. EDIT: Ai niin, X1:n tavaratila: Pienin koskaan omistamistani autoista. Kahden hengen viikonloppukamat eivät tahdo mahtua ilman, että ainakin osan takaistuimen selkänojasta kaataa.

                    Mutta en minä nyt silti tuon hankintaa varsinaisesti kadu, kun hinta oli jotain aivan muuta kuin suomessa.
                    Hmm, minulla saman vuosimallin X1 eikä kyllä kolise eikä rämise. Asumme vielä hiekkatien varressa jossa on sitä nimismiehen kiharaa vaikka muille tarjoilla, ehkä talvella sisusta pitää enemmän nitinää ja natinaa eikä kyllä mitään tuollaista kolinaa. Kesärenkaina on tällä hetkellä 18" runflat pirellit jotka on ihan paskat: auto vetelee urissa aivan tajuttomasti ja kovathan ne on. Talvipyörinä on 17" kitkat ja mieluummin niillä ajelee kuin noilla kesäpyörillä (niistä on kyllä tarkoitus päästä eroon).

                    Emäntä ajaa X1:stä enemmän (160km/päivä työmatka) ja mittariin tulee vuodessa noin 40tkm (ostettiin kun oli 104tkm ajettu ja nyt on menty jo reippaasti yli 140tkm). Ei ole kyllä tämän talven pakkasilla vielä valittanut että auto olisi kylmä vaikka on nahkasisusta, persegrillit kyllä löytyy. Eikä ole (vielä) jäänyt kiinni vaikka aamuisin tiet ovat täälläpäin auraamatta.

                    Luulisin että sulla on kyllä jotain vikaakin autossa jos kolisee ja on kylmä (termari?), sama kone on tuossa itsellä eli 20D. Tosin lähdössä on moottori lämmin kun Binarilla pöhöttää alkulämmöt.

                    Peräkontin koonhan pystyy tarkistamaan ennen auton ostoa

                    Ja moottori omaan korvaan kuulostaa vaimealta kun pari vuotta tuli ajettua tuolla Multivanilla

                    Ps. ja alkupostauksen pohdintaan niin itse kävin koeajamassa mersun nelivetokiertueella GLC:n ja GLA:n niin tuo GLA tuntui aivan hirveältä tuon GLC:n jälkeen. Ehkä olisi pitänyt ajaa toisinpäin nuo mallit mutta GLA:n laatuvaikutelma ei antanut hyvää kuvaa. Oma X1:in tuntui paremmalta tuon GLA:n jälkeen...
                    Last edited by miccou; 19-02-2018, 12:41.
                    VW Passat 1.8t -04


                    X1 20Da X-Drive -13
                    E39 530Da Touring -01
                    E39 525iA Touring -01
                    E46 325iA Sedan -01
                    E46 320D Touring -00
                    Audi A3 1.9TDI -01
                    VW Multivan 2.5 TDI -05

                    Comment

                    • Takapotku
                      Newbiemmer
                      • Jun 2007
                      • 5
                      • oulu

                      #11
                      Pakko kirjoitella nyt reilun vuoden omistuksen jälkeen kokemuksia F48 X1 18d xdrivesta.
                      Huolettomin auto mitä meillä on koskaan ollut. Mittariin kertyy reilu 30tkm vuodessa ja ajoa vuoden ympäri Lapin -35 pakkasista kesän vastaaviin helteisiin ja yhtään ainoata vikaa autossa ole ollut. Uutena pirssi meille tuli ja kertaakaan ei ole tarvinnut takuumurheiden vuoksi autoa liikkeessä käyttää. Minulla ei ollut aiempaa kokemusta Bemareista, mutta hyvän vaikutelman olen auton laadusta saanut. En ole edes katsellut mitä tehdas lupailee kulutukseksi mutta tosi tyytyväinen olen ollut. Vähällä se minusta menee kun huomioi että katolla on reissuilla yleensä kesäisin vähintään 1 pyörä ja talvella boksi & läskipyörä. Otettiin auto tilauksen yhteydessä isommalla tankilla ja säädettävillä takapenkeillä koska takana matkustaa 2 pientä lasta. Tuo säätö on osoittautunut todella hyväksi. Sillä voi tarpeen tullen hienosäätää tavaratilan kokoa juuri sopivasti. Sanoisin että aivan täydellinen käyttöauto tämmöisen 4 henkisen perheen käyttöön täällä pohjoisessa.

                      Comment

                      • Henkka76
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2017
                        • 34
                        • Häme

                        #12
                        Löytyisikö lisää kokemuksia F48 korisista autoista? Miten ovat kestäneet ja onko esimerkiksi ruosteen kanssa murheita?

                        Comment

                        • Slammed
                          Newbiemmer
                          • Aug 2020
                          • 22
                          • Lappeenranta

                          #13
                          2011 vuosimallin x1 olis haave ostaa. ajettu 165tkm. onko jakopää vikainen yksilö kun koneena n47. Kannattaako ostaa?

                          Comment

                          • The_Lightningboy
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2010
                            • 40
                            • Kokkola, Kannus

                            #14
                            Originally posted by Takapotku View Post
                            Pakko kirjoitella nyt reilun vuoden omistuksen jälkeen kokemuksia F48 X1 18d xdrivesta.
                            Huolettomin auto mitä meillä on koskaan ollut. Mittariin kertyy reilu 30tkm vuodessa ja ajoa vuoden ympäri Lapin -35 pakkasista kesän vastaaviin helteisiin ja yhtään ainoata vikaa autossa ole ollut. Uutena pirssi meille tuli ja kertaakaan ei ole tarvinnut takuumurheiden vuoksi autoa liikkeessä käyttää. Minulla ei ollut aiempaa kokemusta Bemareista, mutta hyvän vaikutelman olen auton laadusta saanut. En ole edes katsellut mitä tehdas lupailee kulutukseksi mutta tosi tyytyväinen olen ollut. Vähällä se minusta menee kun huomioi että katolla on reissuilla yleensä kesäisin vähintään 1 pyörä ja talvella boksi & läskipyörä. Otettiin auto tilauksen yhteydessä isommalla tankilla ja säädettävillä takapenkeillä koska takana matkustaa 2 pientä lasta. Tuo säätö on osoittautunut todella hyväksi. Sillä voi tarpeen tullen hienosäätää tavaratilan kokoa juuri sopivasti. Sanoisin että aivan täydellinen käyttöauto tämmöisen 4 henkisen perheen käyttöön täällä pohjoisessa.
                            Mites talla hetkella? Vielako on sama auto alla ja jos on, niin miten matka taittunut tahan saakka? Vikoja? Kiinnostaa myos, minkalaiset nelivedon ominaisuudet vs. pitkittaismoottoriset xDrivet? Entapa kulutuslukemat?
                            G31 520d Xdrive M-Sport -17 Alpine Weiß II
                            Ex: E46 M3 Convertible -04 Laguna Seca Blau (19" BBS LM)
                            Ex: E39 530iA -01 Cosmos Schwarz
                            Ex: E92 335i -07 Alpine Weiß II (Hamann Race Auspuff)

                            Comment

                            • ockelbo4500
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 923
                              • Sotkamo--Oulu

                              #15
                              Miten nuo BMW:n SCR järjestelmät toimii käytössä. Itse katselin tässä 2018 mallista ja totesin että siinä on jo tuo ureapönttö. Se jäi aika lailla arveluttamaan että kannattaakohan tuohon sotkeutua. Monesta muusta merkistä kuullut tosi paljon ongelmia noista ureajärjestelmistä.
                              BMW E84 X1 18dXdrive -14

                              Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                              Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                              Ex, E46 320 d Touring -01
                              Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎