Announcement

Collapse
No announcement yet.

Huohotin jääty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vani 61
    Bimmer Rookie
    • Mar 2017
    • 31
    • 90250 Oulu

    Huohotin jääty

    X5 4.4 V8 vm 2001 jääti sitte huohotuksen, jäätyykö sieltä muuta kuin separaattori? Sen tilasin uuden, ja merkkihuollosta. Mitähän muuta kannattaa katsoa, ja putsata, ku auto matkustaa hinurin kyydillä torstaina korjaamolle. Sinistä savua ei pukannu kumminkaan, vaan tuli mittatikusta öljyä pihalle jonnin verran.
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8262
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Edit: Kirjottelin aivan pehmosia joten pois...
    Last edited by peto2; 06-02-2018, 22:57.
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #3
      Originally posted by peto2 View Post
      Hiukan kyllä epäilen, separaattori on kuitenkin jakopään kopan sisällä ja imusarjaan menevä putki on melkoisen lämpöisessä paikassa imusarjan alla kansien välissä. :think
      X5:ssa separaattori ei ole jakopään kopan sisällä, vaan se on koneen ulkopuolella. X5:ssa huohottimen jäätyminen ole mikään harvinaisuus.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8262
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        Originally posted by HTK12 View Post
        X5:ssa separaattori ei ole jakopään kopan sisällä, vaan se on koneen ulkopuolella. X5:ssa huohottimen jäätyminen ole mikään harvinaisuus.
        No niimpäs näköjään onkin.. Tulee vaan mieleen että mitähän tällä poikkeavuudella on saavutettu.. :think
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by peto2 View Post
          No niimpäs näköjään onkin.. Tulee vaan mieleen että mitähän tällä poikkeavuudella on saavutettu.. :think
          No onhan tuo paljon huoltoystävällisempi. Paha tosin mennä sanomaan miksi siihen tehtiin tuollainen muutos X5:een, kun E38/E39:ssä se on siellä kopan sisällä.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8262
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6
            Originally posted by HTK12 View Post
            No onhan tuo paljon huoltoystävällisempi. Paha tosin mennä sanomaan miksi siihen tehtiin tuollainen muutos X5:een, kun E38/E39:ssä se on siellä kopan sisällä.
            Paikkana joo, mutta en kyllä muista kuulleeni kenenkään tarvinneen tehdä mitään separaattorille jakopään kopan sisällä. Kerran tosin on tullut vastaan kone jossa oletettavasti laahaimen pala oli hajottanut separaattorin mutta siinä remontissa tuo on murheista pienimpiä. :think
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4181

              #7
              Originally posted by HTK12 View Post
              No onhan tuo paljon huoltoystävällisempi. Paha tosin mennä sanomaan miksi siihen tehtiin tuollainen muutos X5:een, kun E38/E39:ssä se on siellä kopan sisällä.
              Öljypohja erilainen X5:ssä ja range toverissa, ei tainu passata se normaali separaattorin öljyn valutusputki noiden nelivetoisien öljypohjaan ja ulkoisen separaattorin öljy valuu muistaakseni takapuolelle öljypohjaa tai oikealle sivulle. :think
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • Vani 61
                Bimmer Rookie
                • Mar 2017
                • 31
                • 90250 Oulu

                #8
                Originally posted by bemmeri View Post
                Öljypohja erilainen X5:ssä ja range toverissa, ei tainu passata se normaali separaattorin öljyn valutusputki noiden nelivetoisien öljypohjaan ja ulkoisen separaattorin öljy valuu muistaakseni takapuolelle öljypohjaa tai oikealle sivulle. :think
                Tunnin työn merkkihuolto veloittaa separaattorin vaihdosta, ja saman veloittaa myös tuo mihin äxxän hinuri vie. Siellähän se moottorin takana oikealla puolen on, ja oikein otollisessa paikassa jäätymiselle, ku siihen sitä valkoista kanahkaa kertyy, ja taitaa olla viisainta vaihtaa joka toinen vuosi tuo separaattori, nii ei kerkee kerätä sitä paskaa sisäänsä nii paljoo, että jäähän kalahtaa. Kuinka usein se kalvo pitää vaihtaa? Tuossahan joutuu ilmeisesti ottamaan imusarjan irti sen vaihdon takia.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by Vani 61 View Post
                  Tunnin työn merkkihuolto veloittaa separaattorin vaihdosta, ja saman veloittaa myös tuo mihin äxxän hinuri vie. Siellähän se moottorin takana oikealla puolen on, ja oikein otollisessa paikassa jäätymiselle, ku siihen sitä valkoista kanahkaa kertyy, ja taitaa olla viisainta vaihtaa joka toinen vuosi tuo separaattori, nii ei kerkee kerätä sitä paskaa sisäänsä nii paljoo, että jäähän kalahtaa. Kuinka usein se kalvo pitää vaihtaa? Tuossahan joutuu ilmeisesti ottamaan imusarjan irti sen vaihdon takia.
                  Ei niitä nyt kukaan kerran vuoteen vaihda. Enemmiin laittaa eristyksen sille. Kutosiin on cold country huohotinta, joka on eristetty ja muutomissa moottoreissa myös lämmitetty.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Timelord
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2010
                    • 504
                    • Loimaa

                    #10
                    Originally posted by Vani 61 View Post
                    Kuinka usein se kalvo pitää vaihtaa? Tuossahan joutuu ilmeisesti ottamaan imusarjan irti sen vaihdon takia.

                    Jos tarkoitat imusarjan takapäässä olevaa ccv- mokkulaa niin vaihto on kohtuu helppoa. Kannattaa vaihtaa jos ei tietoa onko vaihdettu. "tulipellin" yläosa eka pois niin mahtuu touhuamaan.
                    Tarkista myös separaattorilta öljypohjaan lähtevä lähtevä kumiletku. Omassa se oli ihan hapertunut kun aikoinaan separaattoria vaihdoin.
                    W201 2,5D
                    W123 280ce
                    E21 316
                    ex-E60 530ia
                    ex-E53 4,4i
                    ex-E39 523i
                    ex-E34 520ia
                    ex-E21 318i

                    Comment

                    • Vani 61
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2017
                      • 31
                      • 90250 Oulu

                      #11
                      Originally posted by Timelord View Post
                      Jos tarkoitat imusarjan takapäässä olevaa ccv- mokkulaa niin vaihto on kohtuu helppoa. Kannattaa vaihtaa jos ei tietoa onko vaihdettu. "tulipellin" yläosa eka pois niin mahtuu touhuamaan.
                      Tarkista myös separaattorilta öljypohjaan lähtevä lähtevä kumiletku. Omassa se oli ihan hapertunut kun aikoinaan separaattoria vaihdoin.
                      Pitääpä mainita asiasta, että kattovat sen kumiletkun, että missä kunnossa se on, jos ei sitte tuu tuon separaattorin mukana uusi. Ccv mokkulasta ei ole mulla tietoa,milloin on viimeksi vaihdettu, pitääpä hommata uusi, ja vaihdattaa se, jos se noin helppo homma onkin, yksi bemari korjaaja mulle sanoi että joutuu imusarjan irroittaan tuon takia.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by Vani 61 View Post
                        Pitääpä mainita asiasta, että kattovat sen kumiletkun, että missä kunnossa se on, jos ei sitte tuu tuon separaattorin mukana uusi. Ccv mokkulasta ei ole mulla tietoa,milloin on viimeksi vaihdettu, pitääpä hommata uusi, ja vaihdattaa se, jos se noin helppo homma onkin, yksi bemari korjaaja mulle sanoi että joutuu imusarjan irroittaan tuon takia.
                        Esim. e39:ssä samalla koneella on ahdasta siellä takana, joten siksi osa irroittaa imusarjan tuota vaihtaessaan e39:ssä.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Timelord
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2010
                          • 504
                          • Loimaa

                          #13
                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Esim. e39:ssä samalla koneella on ahdasta siellä takana, joten siksi osa irroittaa imusarjan tuota vaihtaessaan e39:ssä.
                          E39:ssä on varmasti ahdasta kun M52:kin tuotti tuskaa takaosastaan. Eikä E53:ssakaan tilaa ole ilman tuota peltilevyn poistoa. En ny tiä mikä sen oikea nimi on mutta raitisilmasuodattimen ja moottorin välissä oleva kappale. Konehuoneen + johto kiinni tässä kappaleessa.
                          Muistaakseni mulla oli vain molemmista päistä tuo levy kiinni. Sitte sen saikin nostaa pois. Pissapojan säiliö tietty enste veks.
                          W201 2,5D
                          W123 280ce
                          E21 316
                          ex-E60 530ia
                          ex-E53 4,4i
                          ex-E39 523i
                          ex-E34 520ia
                          ex-E21 318i

                          Comment

                          • Vani 61
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2017
                            • 31
                            • 90250 Oulu

                            #14
                            Originally posted by Timelord View Post
                            E39:ssä on varmasti ahdasta kun M52:kin tuotti tuskaa takaosastaan. Eikä E53:ssakaan tilaa ole ilman tuota peltilevyn poistoa. En ny tiä mikä sen oikea nimi on mutta raitisilmasuodattimen ja moottorin välissä oleva kappale. Konehuoneen + johto kiinni tässä kappaleessa.
                            Muistaakseni mulla oli vain molemmista päistä tuo levy kiinni. Sitte sen saikin nostaa pois. Pissapojan säiliö tietty enste veks.
                            2.7 tuntia on vaihtoaika tuolle osalle merkkihuollossa, ja ottavat imusarjan irti. Pitääpä tutkia paikat, millanen operaatio olis näillä ohjeilla tehä itte tuo homma.

                            Comment

                            • bemmeri
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4181

                              #15
                              Huohottimen putki kannattaa uusia jos käyttää imusarjan irti. Se kumi pehmeää siitä ja tulee imuvuotoa ja öljyä sotkee imusarjan alle. Budjettiratkaisu vaihtaa se kumiletkun pätkä siihen putkeen ja uudet o-renkaat päihin. Tässä huomioitava kuminlaatu että kestää öljyä, yme
                              EVERYTHING | WORKS

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎