X5 4.4 V8 vm 2001 jääti sitte huohotuksen, jäätyykö sieltä muuta kuin separaattori? Sen tilasin uuden, ja merkkihuollosta. Mitähän muuta kannattaa katsoa, ja putsata, ku auto matkustaa hinurin kyydillä torstaina korjaamolle. Sinistä savua ei pukannu kumminkaan, vaan tuli mittatikusta öljyä pihalle jonnin verran.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Huohotin jääty
Collapse
X
-
Edit: Kirjottelin aivan pehmosia joten pois...Last edited by peto2; 06-02-2018, 22:57.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
-
-
Originally posted by peto2 View PostHiukan kyllä epäilen, separaattori on kuitenkin jakopään kopan sisällä ja imusarjaan menevä putki on melkoisen lämpöisessä paikassa imusarjan alla kansien välissä. :thinke39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostX5:ssa separaattori ei ole jakopään kopan sisällä, vaan se on koneen ulkopuolella. X5:ssa huohottimen jäätyminen ole mikään harvinaisuus.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostNo niimpäs näköjään onkin.. Tulee vaan mieleen että mitähän tällä poikkeavuudella on saavutettu.. :thinke39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNo onhan tuo paljon huoltoystävällisempi. Paha tosin mennä sanomaan miksi siihen tehtiin tuollainen muutos X5:een, kun E38/E39:ssä se on siellä kopan sisällä.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNo onhan tuo paljon huoltoystävällisempi. Paha tosin mennä sanomaan miksi siihen tehtiin tuollainen muutos X5:een, kun E38/E39:ssä se on siellä kopan sisällä.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostÖljypohja erilainen X5:ssä ja range toverissa, ei tainu passata se normaali separaattorin öljyn valutusputki noiden nelivetoisien öljypohjaan ja ulkoisen separaattorin öljy valuu muistaakseni takapuolelle öljypohjaa tai oikealle sivulle. :think
Comment
-
-
Originally posted by Vani 61 View PostTunnin työn merkkihuolto veloittaa separaattorin vaihdosta, ja saman veloittaa myös tuo mihin äxxän hinuri vie. Siellähän se moottorin takana oikealla puolen on, ja oikein otollisessa paikassa jäätymiselle, ku siihen sitä valkoista kanahkaa kertyy, ja taitaa olla viisainta vaihtaa joka toinen vuosi tuo separaattori, nii ei kerkee kerätä sitä paskaa sisäänsä nii paljoo, että jäähän kalahtaa. Kuinka usein se kalvo pitää vaihtaa? Tuossahan joutuu ilmeisesti ottamaan imusarjan irti sen vaihdon takia.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Vani 61 View PostKuinka usein se kalvo pitää vaihtaa? Tuossahan joutuu ilmeisesti ottamaan imusarjan irti sen vaihdon takia.
Jos tarkoitat imusarjan takapäässä olevaa ccv- mokkulaa niin vaihto on kohtuu helppoa. Kannattaa vaihtaa jos ei tietoa onko vaihdettu. "tulipellin" yläosa eka pois niin mahtuu touhuamaan.
Tarkista myös separaattorilta öljypohjaan lähtevä lähtevä kumiletku. Omassa se oli ihan hapertunut kun aikoinaan separaattoria vaihdoin.W201 2,5D
W123 280ce
E21 316
ex-E60 530ia
ex-E53 4,4i
ex-E39 523i
ex-E34 520ia
ex-E21 318i
Comment
-
-
Originally posted by Timelord View PostJos tarkoitat imusarjan takapäässä olevaa ccv- mokkulaa niin vaihto on kohtuu helppoa. Kannattaa vaihtaa jos ei tietoa onko vaihdettu. "tulipellin" yläosa eka pois niin mahtuu touhuamaan.
Tarkista myös separaattorilta öljypohjaan lähtevä lähtevä kumiletku. Omassa se oli ihan hapertunut kun aikoinaan separaattoria vaihdoin.
Comment
-
-
Originally posted by Vani 61 View PostPitääpä mainita asiasta, että kattovat sen kumiletkun, että missä kunnossa se on, jos ei sitte tuu tuon separaattorin mukana uusi. Ccv mokkulasta ei ole mulla tietoa,milloin on viimeksi vaihdettu, pitääpä hommata uusi, ja vaihdattaa se, jos se noin helppo homma onkin, yksi bemari korjaaja mulle sanoi että joutuu imusarjan irroittaan tuon takia.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostEsim. e39:ssä samalla koneella on ahdasta siellä takana, joten siksi osa irroittaa imusarjan tuota vaihtaessaan e39:ssä.
Muistaakseni mulla oli vain molemmista päistä tuo levy kiinni. Sitte sen saikin nostaa pois. Pissapojan säiliö tietty enste veks.W201 2,5D
W123 280ce
E21 316
ex-E60 530ia
ex-E53 4,4i
ex-E39 523i
ex-E34 520ia
ex-E21 318i
Comment
-
-
Originally posted by Timelord View PostE39:ssä on varmasti ahdasta kun M52:kin tuotti tuskaa takaosastaan. Eikä E53:ssakaan tilaa ole ilman tuota peltilevyn poistoa. En ny tiä mikä sen oikea nimi on mutta raitisilmasuodattimen ja moottorin välissä oleva kappale. Konehuoneen + johto kiinni tässä kappaleessa.
Muistaakseni mulla oli vain molemmista päistä tuo levy kiinni. Sitte sen saikin nostaa pois. Pissapojan säiliö tietty enste veks.
Comment
-
-
Huohottimen putki kannattaa uusia jos käyttää imusarjan irti. Se kumi pehmeää siitä ja tulee imuvuotoa ja öljyä sotkee imusarjan alle. Budjettiratkaisu vaihtaa se kumiletkun pätkä siihen putkeen ja uudet o-renkaat päihin. Tässä huomioitava kuminlaatu että kestää öljyä, ymeEVERYTHING | WORKS
Comment
-
Comment