Ainakin neljästi korjaamolla viimeisen 6kk aikana. Jättänyt pihalle kymmeniä kertoja. Vaihdettu mm startti ja akku. Uusi akku myös koekuormitettu.
Viimeisin arvio oli että "ECU varmaan rikki". Mitta tuli täyteen, aloin tutkimaan asiaa itse.
Oireet niin että auto ei lähde käyntiin. Startti pyörähtää pari kertaa ja ECU keskeyttää käynnistyksen.
Samalla satunnaisia hälyjä vakka mistä. Matalasta jännitteestä, huonosta akusta, ylimääräisestä sähkönkulutuksesta jne.
Kuvat peräkontista akkukotelosta. Lähtevät päävirtapiuhat muovipohjan pulttiläpiviennin kautta, paksumpi startille.
Ihmettelen että
A) kuka saatanan idiotti on suunnitellut auton pohjaan tuollaisen suojaamattoman kaapelikengän. Pienemmän kaapelikengän materiaali vielä rautaa että ruostuisi mahdollisimman hyvin. Pultti katkesi jo kevyellä väännöllä, aivan läpimätä liitos.
B) Miksi BMW:llä ei ole tästä TSB:tä ja/tai takaisinkutsukampanjaa. Aivan 100% varma että ihan kaikissa sama edessä, ennemmin tai myöhemmin. Tämä auto 2012, kevyestä käytöstä ja 140000km nyt takana.
C) Miksi autokorjaajat eivät (näemmä) saa perus sähkötekniikan koulutusta. Ylimenojännitteitä katsomalla vika haarukoitui äkkiä. Itse asiassa ekalla yrityksellä, paikka
oli niin epäilyttävä jo muutenkin.
täkyjä hakuihin:
"BMW E84 X1 sähköongelma" "BMW E84 X1 käynnistysongelma" "BMW E84 X1 sähkövika"
Peräkontin puolelta
Pohjamuovi irroitettuna vastakkainen puoli - siis auton peräkontin pohja. Vänkärinpuolen takarenkaan vieressä.
Kevyt vääntö pienemmän kaapelikengän mutteriin ja poikki.
Kellertävä visva-rinkula katkenneen pultin ympärillä on kaapelikengän jäänne.
Viimeisin arvio oli että "ECU varmaan rikki". Mitta tuli täyteen, aloin tutkimaan asiaa itse.
Oireet niin että auto ei lähde käyntiin. Startti pyörähtää pari kertaa ja ECU keskeyttää käynnistyksen.
Samalla satunnaisia hälyjä vakka mistä. Matalasta jännitteestä, huonosta akusta, ylimääräisestä sähkönkulutuksesta jne.
Kuvat peräkontista akkukotelosta. Lähtevät päävirtapiuhat muovipohjan pulttiläpiviennin kautta, paksumpi startille.
Ihmettelen että
A) kuka saatanan idiotti on suunnitellut auton pohjaan tuollaisen suojaamattoman kaapelikengän. Pienemmän kaapelikengän materiaali vielä rautaa että ruostuisi mahdollisimman hyvin. Pultti katkesi jo kevyellä väännöllä, aivan läpimätä liitos.
B) Miksi BMW:llä ei ole tästä TSB:tä ja/tai takaisinkutsukampanjaa. Aivan 100% varma että ihan kaikissa sama edessä, ennemmin tai myöhemmin. Tämä auto 2012, kevyestä käytöstä ja 140000km nyt takana.
C) Miksi autokorjaajat eivät (näemmä) saa perus sähkötekniikan koulutusta. Ylimenojännitteitä katsomalla vika haarukoitui äkkiä. Itse asiassa ekalla yrityksellä, paikka
oli niin epäilyttävä jo muutenkin.
täkyjä hakuihin:
"BMW E84 X1 sähköongelma" "BMW E84 X1 käynnistysongelma" "BMW E84 X1 sähkövika"
Peräkontin puolelta
Pohjamuovi irroitettuna vastakkainen puoli - siis auton peräkontin pohja. Vänkärinpuolen takarenkaan vieressä.
Kevyt vääntö pienemmän kaapelikengän mutteriin ja poikki.
Kellertävä visva-rinkula katkenneen pultin ympärillä on kaapelikengän jäänne.
Comment