Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä mättää e83??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PepeK
    Bimmer Rookie
    • Oct 2013
    • 62
    • Lahti

    Mikä mättää e83??

    Apua apua nyt menee sormi suuhun!!
    Elikkäs syttyi sunnuntaina hehkun valo dde. Vikakoodina antaa autocomilla koodi 4152 ”sisääntuloventtiili” herjasi myös 3 ja 4 hehkuja, kaikki hehkut vaihdettiin ja koodi hehkuista hävisi, sisääntuloventtiili pysyi aktiivisena ja pomppasi myös koodit 480A ja 481A hiukkassuodatin järjestelmä. Taustoistusta: moottorina 3.0da, -06 aj.300tkm. Auto on ollut meillä reilu viikon ja termari oli vaihto kunnossa, lämmöt ei noussu kuin vähän sinisen yläpuolelle ja en tiedä kauanko edellinen omistaja on ajanut kylmällä koneella.? Vaihdettiin termari ja lämmöt hienosti siellä 88c, pari päivää toimi normaalisti, sitten tuo hehkun valo dde syttyi kun tankki oli aika tyhjä, ajotietokone näytti n.40km ajomatkaa jäljellä ja valo syttyi täysin normaalissa rauhallisessa maantieajossa, ei tehnyt mitään normaalista poikkeavaa. Imusarjanläpät poistettu, en tiedä onko letkuja tms tulppailtu. Ei taida saada polttoakaan päälle kun on tuo vikatila päällä?
    Mikäs tämmöisen aiheuttaa ja millä tuon vikatilan saa pois, arvostan kovasti jos löytyy neuvoja!
    Nykyinen: f34 320d m-sport xdrive -15

    Exät: e30 318i m10 jumalmoottori preface -84
    e39 530da touring m-sport -01
    e53 X5 3.0da -02
    e61 530da -04
    e91 320i -07
    e83 X3 3.0d xdrive -06
    e70 X5 3.0d xdrive -07
  • repsa
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1363
    • Lempäälä

    #2
    4152 on jonkun taulukon mukaan vikakoodi imusarjaläpistä. Osallistuvat muistaakseni aktiivisesti dpf tyhjennysprosessiin.

    Jäikö imusarjaläppien ohjausventtiilin johto kytkemättä paikalleen venttiiliin ?

    Pitäs siis tehdä sillain että läpät haneen, alipaineputkitus pois venttiilistä mutta jättää venttiiliin sen ohjaussähkön liitin kiinni, kun DDE mittaa sitä kelan ottamaa virtaa ja siitä vain päättelee onko toiminto kunnossa.

    Akselillahan ei näissä ole mitään takaisinkytkentäanturia.
    5c jetta 1.2TSI 140/220
    530e m-sport alpinweiss3 vakio
    a4 cabi 220/300
    vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

    Comment

    • PepeK
      Bimmer Rookie
      • Oct 2013
      • 62
      • Lahti

      #3
      Originally posted by repsa View Post
      4152 on jonkun taulukon mukaan vikakoodi imusarjaläpistä. Osallistuvat muistaakseni aktiivisesti dpf tyhjennysprosessiin.

      Jäikö imusarjaläppien ohjausventtiilin johto kytkemättä paikalleen venttiiliin ?

      Pitäs siis tehdä sillain että läpät haneen, alipaineputkitus pois venttiilistä mutta jättää venttiiliin sen ohjaussähkön liitin kiinni, kun DDE mittaa sitä kelan ottamaa virtaa ja siitä vain päättelee onko toiminto kunnossa.

      Akselillahan ei näissä ole mitään takaisinkytkentäanturia.
      Johto oli kytkettynä takasin, eli oliskohan se venttiili/ solenoidi mikä ohjaa läppien toimintaa hajalla ja antaa vikaa sieltä? Polttoahan se ei taida suostua tekemään ennekuin vikatila on pois, jos olen oikein ymmärtänyt?
      Nykyinen: f34 320d m-sport xdrive -15

      Exät: e30 318i m10 jumalmoottori preface -84
      e39 530da touring m-sport -01
      e53 X5 3.0da -02
      e61 530da -04
      e91 320i -07
      e83 X3 3.0d xdrive -06
      e70 X5 3.0d xdrive -07

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎