Mistä lähtis etsimään vikaa, ite ei enään keksi mitään. Oireet alkoi termarin vaihdon jälkeen, kaikki johdot tarkastettu päältäpäin ja ovat oikeissa paikoissa kinni. Ongelmat alkoi yht'äkkiä kerran kun tulin kotipihaan tyhjäkäynnin heilumisena, jostain reilusti alta 500rpm:n johonkin noin 1500rpm tasoon. Mitään vikakoodia ei tullut. Tämän jälkeen latailin akkua vuorokauden verran, koitin autoa pihassa ja mitään outoa ei tyhjäkäynnissä ollut. Seuraavan kerran temppuili kun vein poikaa kouluun. Kone ei pysynyt millään tyhjäkäynnillä vaan meinasi sammua. Tämäkin ilmeni vasta kun olin ajanut muutaman kilsan ja kun hiljensi risteykseen, meinasi moottori sammua. Kaasua polkemalla sai pidettyä käynnissä. Kun pysähdyin parkkikselle, auto sammui heti kun lopetti kaasun polkemisen. Pääsin kuitenkin kotiin ja mitään vikakoodeja ei ollut taaskaan. Aloin epäillä akkua ja vaihdoin toisen, pienemmän kylläkin, jemmassa olleen akun. Tämän jälkeen testiajosissa ei mitään ihmeellistä. Kunnes tänään taas koulun parkkikselle käännyttyä moottori sammui... Tällä kertaa vielä mittaristoon kerkisi tulla Fail Safe Mode-ilmoitus, tosin auto rullaili jo silloin kone stopissa. Luin vikakoodit ja tällä kertaa tuli koodi ilmeisesti kaasuläpältä, amatöörimäisesti en ottanut kuvaa siitä tällä kertaa, vaan kuittasin sen pois. Kone käyntiin ilman mitään ihmeellisyyksiä. Ajoin seuraavaan paikkaan, auto parkkiin 10 minuutin ajaksi. Auto tulille ja taas tyhjäkäynnin kanssa ongelmia. Taitelin seuraavaan paikkaan vasemman jalan jarrutusta hyväksi käyttäen. 10min parkissa ja kone käyntiin. Tällä kertaa ei mitään outoa ilmennyt. Kotiin päästyäni ja tallin ovia avatessani kaartoi postin auto pihaan. Koko ajan kun otin pakettia vastaan, auto oli tyhjäkäynnillä ilman mitään ongelmaa...Tein tallissa muuta rempaa autoon ja kun lähdin siirtämään sitä, oli tyhjäkäynti normaalia korkeammalla n.800rpm:n luokkaa. Inpalla katsoin vikakoodit, mitään ei ollut. TESTOLLA kun arvoja kun katselin, tyhjäkäynnin pyynti oli 700rpm joka on tavallista korkeampi koska kone oli kuitenkin lämmin ja toteunut 830rpm... Akun jännite näytti reilua 14 volttia ja sitä se on ollut koko sen ajan kun olen toisella akulla ajellut.
Muutama vuosi sitten oli kaasuläpän kanssa ongelmia ja se on vaihdettu uuteen silloin. Oireina silloin oli kohonnut tyhjäkäynti ja vikakoodeja tuli kaasuläpältä sekä kerran oli käyntiongelmia, mutta kone ei sammunut vaan putosi Fail Safe-moodiin. Ärsyttävintä tässä on se ettei edes tule noita vikakoodeja.
Bensaa tulee koska kierroksilla toimii.
Laturi lataa normaalilla jännitteellä, ja on vaihdettu pari vuotta sitten.
Nokkien sekä kampiakselin anturit vaihdettu muutama vuosi sitten VANOS-remontin yhteydessä.
Syttyhäiriöitä ei ole, kone käy tasaisesti silloin kun käy
Tulpilla ajettu muistaakseni 50tkm.
Joku saa kohta ostaa tästä 265tkm ajetun projektin, ei oikein enään jaksa taistella kauaa tämän kanssa.
Muutama vuosi sitten oli kaasuläpän kanssa ongelmia ja se on vaihdettu uuteen silloin. Oireina silloin oli kohonnut tyhjäkäynti ja vikakoodeja tuli kaasuläpältä sekä kerran oli käyntiongelmia, mutta kone ei sammunut vaan putosi Fail Safe-moodiin. Ärsyttävintä tässä on se ettei edes tule noita vikakoodeja.
Bensaa tulee koska kierroksilla toimii.
Laturi lataa normaalilla jännitteellä, ja on vaihdettu pari vuotta sitten.
Nokkien sekä kampiakselin anturit vaihdettu muutama vuosi sitten VANOS-remontin yhteydessä.
Syttyhäiriöitä ei ole, kone käy tasaisesti silloin kun käy

Joku saa kohta ostaa tästä 265tkm ajetun projektin, ei oikein enään jaksa taistella kauaa tämän kanssa.
Comment