Announcement

Collapse
No announcement yet.

X3 f25 2012 30d Hukkaa jäähdytinnestettä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • raiq
    Bimmer Rookie
    • Nov 2014
    • 26
    • Helsinki

    X3 f25 2012 30d Hukkaa jäähdytinnestettä

    Hoi! yllämainittu hukkaa nestettä tasaisesti n.1000km välein 0,5L~
    tai senverran että tulee idriveen ilmoitus että coolant level low, fill up coolant ja lisään sinne punasta jäähdytinnestettä, sen n. 5dl ja rokkenroll, ilmoitus häviää, autolla ajettu 88tkm. jostain lueskellu että noissa kolmelitrasissa tuppaa egr alkaa vuotaa. Mitään näkyvää vuotoa ei näy, ei lammikkoa. Kiitos jo etukäteen ja hyvää yötä.
    X3 F25 30d M-Sport
  • Ceeray
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1399
    • Kuopio

    #2
    Egr jäähdytin se vuotaa. Se höyrystyy ja menee pannun läpi. Siksi et näe vuotoa. Joko uus EGR tai softa ja tulppaukset. Hinta about sama parinsadan tarkkuudella.
    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

    Comment

    • jari85
      Bimmer Rookie
      • Jun 2012
      • 68
      • pirkanmaa/nokia

      #3
      Jos ei savuta tai pakokaasu haise, niin kannattaa vesipumppu katsoa. En tiedä onko näissä uusimmissa paremmat pumput mutta vanhassa e60 2009 vuosi pumppu juuri tuolla tavalla, että sai sen 5dl lisätä ainetta säiliöön aikalailla tuolla 1000km välillä. Ei tullu lätäkköä silti.

      Comment

      • Damppu
        Newbiemmer
        • May 2018
        • 3
        • Vaasa

        #4
        Originally posted by raiq View Post
        Hoi! yllämainittu hukkaa nestettä tasaisesti n.1000km välein 0,5L~
        tai senverran että tulee idriveen ilmoitus että coolant level low, fill up coolant ja lisään sinne punasta jäähdytinnestettä, sen n. 5dl ja rokkenroll, ilmoitus häviää, autolla ajettu 88tkm. jostain lueskellu että noissa kolmelitrasissa tuppaa egr alkaa vuotaa. Mitään näkyvää vuotoa ei näy, ei lammikkoa. Kiitos jo etukäteen ja hyvää yötä.

        Itselläni juuri vaihdossa vesipumppu, kun alkoi samanlaisilla oireilla. Myöhemmin syntyi sitten jo lammikkoa ja tämän jälkeen auto alkoi sirisemään konehuoneesta. Apulaitehihnakin oli ottanut hittiä tuosta viasta ja sekin piti vaihtaa pumpun ja termarin lisäksi.

        Comment

        • raiq
          Bimmer Rookie
          • Nov 2014
          • 26
          • Helsinki

          #5
          Kiitos asiallisista vastauksista, auto meni huoltoon, ja siellä saantiin heti että jompaakumpaa noista vioista epäilevät itsekin, ei muutakuin odottelua. Kiitos jo tässävaiheessa, ilmoittelen tänne kun tiedän mikä oli diaknoosi.
          X3 F25 30d M-Sport

          Comment

          • ockelbo4500
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 924
            • Sotkamo--Oulu

            #6
            Sinne korjaamolle kannattaa ilmoittaa suoraan, että vaihtavat uuden vesipumpun, termostaatin + sen EGR-termostaatin ja toki uudet jäähdytysnesteet sinne autoon.

            Jos sen keulan purkaa niin ihan samaan työaikaan tai itseasiassa nopeammin vaihtaa uuden termostaatin ja sille sen kannen, kuin että alkaa niitä vanhasta vesipumpusta irrottaa.
            Nuo kun vaihtaa niin pitäisi noiden osalta olla huoletonta menoa edessä sitten jo vähintään sen 100tkm
            BMW E84 X1 18dXdrive -14

            Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
            Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
            Ex, E46 320 d Touring -01
            Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

            Comment

            • raiq
              Bimmer Rookie
              • Nov 2014
              • 26
              • Helsinki

              #7
              Jep, eli korjaamolta soitti että termostaatin kotelosta tihkui nestettä, niin vaihtavat sinne nyt ilmeisesti koko paketin uutta tiivisteineen. Ja toivottavasti vielä uudet nesteet täytyy varmaan vielä soittaa erikseen.
              X3 F25 30d M-Sport

              Comment

              • raiq
                Bimmer Rookie
                • Nov 2014
                • 26
                • Helsinki

                #8
                Auto tuli toissapäivänä korjaamolta. Vaihtoivat sinne kokonaan uuden termostaatin pumppua eivät, koska oli takuunalainen homma. Mutta ennen termarin vaihtoa öljynlämpö oli ~100 mutta termostaattiremontin jälkeen lämmöt eivät nouse moottoritiellä yli 70 kaupungissa kylläkin ~100 hiljaisessa ajossa, toki ulkoilmakin ollut todella lämpimää viimeiset viikot, ja nyt viileni huomattavasti ilmat tuon remontin yhteydessä. Kaipa tuo on ihan normaalia, en ole kauheesti kiinnittänyt huomiota öljynlämpöihin ennen tuota remonttia, kokemuksia, tietoa?
                X3 F25 30d M-Sport

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎