Announcement

Collapse
No announcement yet.

X3 F25 kokemuksia esim. 2014-2015 LCI eteenpäin...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BemariAndy
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2012
    • 230
    • Pohjois-Pohjanmaa

    #16
    Originally posted by XV70D View Post
    Rengaspaineet riippuu myös rengasprofiilista ja yleensä ohjaus kevenee painetta lisäämällä. Tai voisinpa sanoa ettei koskaan ainakaan minulla ole tuo asia toisinpäin ollut. 2.2 barilla minulla ohjaus on pirun raskas, ja 2.8 kevenee siedettäväksi, samoin vetely vähenee tuolloin. Rengaskoko on 19", talvella 18" mikä on paljon mukavampi.

    Hyvä kuulla vinkkejä myös rengaskoosta. Olen ajatellut jopa laittaa jotkut halvahkot kitkat noille orkkis 17" vanteille tai nykyisille 18" :lle. Vois harkita kans 19" rengaskokoa. Tahtoo vain heti kesäksi tuo kulutus nousta kun on isommat renkaat. Nytkin kevät/kesäkulutus enteilee ettei hirveitä laske vaikka kohtuu varovasti ajelee ilman ilmastointiakin. Jotain rapiat 7L taulussa koko ajan ellei ole matka-ajoa. Edellinen tankki lämpimillä kuitenkin vielä 7,3L. 18" näyttää sivusta ja takaviistosta ihan sopusuhtaiselta, on se 17 originaali aika iso välys tuossa rengaskotelossakin jo. Tosin makea ajettavuus esim. talvellakin nastoilla.
    Tosi hyvä, että rengaskoot ovat siinä ovenpielessä tarrassa, niin voi siitä patsastella... Joskus ollut tankin luukun alla, aika outo paikka
    * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
    * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
    Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6324
      • P-Pohjanmaa

      #17
      Mun makuun minimi koko 19 tähän koppaan haaveissa 20 ,
      Mutta on vielä auton mukana tullut huippu sarja varatosssa niin menköön tämä kesä ainakin vielä 19 kesätossuila😀
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • tilliliha
        Newbiemmer
        • Aug 2009
        • 11
        • Kokkola

        #18
        Originally posted by chevy55 View Post
        Minulla vaihdettiin ohjausvaihde vm. 2011 autosta juuri tuon naksunnan vuoksi. Onneksi se tehtiin ennen kun tein kaupat autosta. Itse epäilin vetoakselia, mutta arvailut osoittautuivat vääriksi.. Oli kuulemma noin 2500€ arvoinen remppa.

        Nyt sitten turbo viheltää. Kylmänä se ujeltaa paikallaan kuin hiustenkuivaaja olisi täysillä käynnissä ja liikenteessä kaasun asennon mukaan kuuluu turbon ujellus selkeästi sisälle. Onneksi otin ylimääräisen turvatakuun auton ostaessa, menee varmaan sen piikkiin.
        Itellä just vastaavasta vihellyksestä saatu diagnoosi tänää. Turbossa hirveä päittäisvälys. Uus turbo pitäs vaihtaa pikimmiten. Jos ottaa siivet iskua reunoista ja siipien palasia pääsee moottoriin, niin saakin tehdä vähä isomman remontin.

        Comment

        • chevy55
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2013
          • 275
          • Vesilahti

          #19
          Mulla oli sama tuomio turbosta, järkky välys -> turbo vaihtoon

          Comment

          • kp21121
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2012
            • 240
            • Tampere

            #20
            Mitä teidän turboillanne oli ajettu? Meidän tulokkaalla on nyt 170km ajettu ja huollossa ovat herkistelleet ahtopaineen säätimen vipua. Vihellystä ei kuulu, mutta hetipian oston jälkeen valitti varmaankin samasta viasta.
            Ilmoitus loppui kun kiihdytti reippaasti. Eräs huoltaja arvioi, että kaupunki-X3 on tukkeutunut rauhallisessa ajossa. Nyt täytyy seurailla tuleeko ilmoitus uudestaan, jolloin viedään turbo tohtorille ainakin.

            Comment

            • j-a
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2005
              • 1522
              • PohojosPohojammaa

              #21
              Originally posted by kp21121 View Post
              Mitä teidän turboillanne oli ajettu? Meidän tulokkaalla on nyt 170km ajettu ja huollossa ovat herkistelleet ahtopaineen säätimen vipua. Vihellystä ei kuulu, mutta hetipian oston jälkeen valitti varmaankin samasta viasta.
              Ilmoitus loppui kun kiihdytti reippaasti. Eräs huoltaja arvioi, että kaupunki-X3 on tukkeutunut rauhallisessa ajossa. Nyt täytyy seurailla tuleeko ilmoitus uudestaan, jolloin viedään turbo tohtorille ainakin.
              Oma ex-F25 x30dA on nykyään isäukolla, kilsoja taulussa on nyt 185tkm ja turbo ei ole oirehtinut edelleenkään millään tavalla.
              Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

              Ylimääräisenä tarjolla:

              E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

              F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

              Comment

              • Kema
                Bimmer Rookie
                • Apr 2011
                • 71
                • Oulu

                #22
                Originally posted by kp21121 View Post
                Mitä teidän turboillanne oli ajettu? Meidän tulokkaalla on nyt 170km ajettu ja huollossa ovat herkistelleet ahtopaineen säätimen vipua. Vihellystä ei kuulu, mutta hetipian oston jälkeen valitti varmaankin samasta viasta.
                Ilmoitus loppui kun kiihdytti reippaasti. Eräs huoltaja arvioi, että kaupunki-X3 on tukkeutunut rauhallisessa ajossa. Nyt täytyy seurailla tuleeko ilmoitus uudestaan, jolloin viedään turbo tohtorille ainakin.
                Ei ole tukossa vaan vipu jumittaa. Otat servon vivun irti ja ruiskutat tuita juureen https://www.motonet.fi/fi/tuote/6060...distaja-200-ml

                ja heiluttelua. Toimii kuin junan vessa. BTDT, koko turbo oli kourassa ja sisuskalut ihan puhtaat. Ainoastaan se akseli on ongelma.

                Comment

                • chevy55
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2013
                  • 275
                  • Vesilahti

                  #23
                  Originally posted by kp21121 View Post
                  Mitä teidän turboillanne oli ajettu? Meidän tulokkaalla on nyt 170km ajettu ja huollossa ovat herkistelleet ahtopaineen säätimen vipua. Vihellystä ei kuulu, mutta hetipian oston jälkeen valitti varmaankin samasta viasta.
                  Ilmoitus loppui kun kiihdytti reippaasti. Eräs huoltaja arvioi, että kaupunki-X3 on tukkeutunut rauhallisessa ajossa. Nyt täytyy seurailla tuleeko ilmoitus uudestaan, jolloin viedään turbo tohtorille ainakin.
                  Oman auton turbolla oli 125 tonnia elämää takana. Eli ei mielestäni kovinkaan paljon..

                  Comment

                  • AnttiJuhani
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 2056
                    • Kittilä

                    #24
                    Noin sadassa tonnissa turbo vaihdettu äidin miehen 20d:hen (2012vm). Taitaa olla joku tyyppivika?

                    Comment

                    • BemariAndy
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2012
                      • 230
                      • Pohjois-Pohjanmaa

                      #25
                      Huollon jälkeen kulutus noussut?

                      Osaatteko viisaammat valaista tässä asiassa : käytin X3:sta aika isossa huollossa (ei mitään kriittistä ollut...) eli vaihdettiin öljyt ja suodatin, polttoainesuodatin, raitisilmasuodatin, sekä etu- ja takajarrujen täydellinen huolto eli levyt, palat ja tunnistin. Eikä ollut edes kauhean kallis...
                      Mutta, nyt reilun tankin ajelleena kulutus on pompannut jostain syystä n. 4-6 dl eli ei paljoa, silti eroa kuitenkin... Ajotietokone näyttää nyt n. pari desiä liian vähän. Ajotyyli ollut sama ja nyt ei ole edes ilmastointi läheskään aina päällä.
                      Ite epäilisin, että aiempi (suositeltu) öljy muuttui 0W-30 muuttui 5W-30 -tyyppiseksi sekä nuo uudet jarrut saattavat hieman laahata muttei sitä huomaa. Jospa ne siitä herkistyy ja tosi hyvin toimii nyt jarrutkin.
                      Aiemmin öljynä oli Castrol 0W-30 ja nyt Q8 merkkistä Formula VX Long Life :


                      Muuten auto on toiminut reilun vuoden todella hienosti ja aina on mukava ajaa. 10pv päästä tulee vasta vuosi, kun on ollut Suomen kilvissä
                      Joskus olen nakannut öljyjen vaihdon jälkeen STP Oil Treatment -lisäainetta, mutta sehän muuttaa viskositeettia ja tässä 30d moottorissa en taida uskaltaa alkaa kikkailemaan. Pitäis tuo Q8 olla ihan hyvä noinkin... Jostain luin, että tuo Q8 öljy saattaa nostaa öljynpainetta, mutta se ei välttämättä vaikuta kulutukseen, vai :think
                      * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
                      * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
                      Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

                      Comment

                      • avgbmwjoe
                        Newbiemmer
                        • Aug 2019
                        • 5
                        • Lohja

                        #26
                        Originally posted by BemariAndy View Post
                        Osaatteko viisaammat valaista tässä asiassa : käytin X3:sta aika isossa huollossa (ei mitään kriittistä ollut...) eli vaihdettiin öljyt ja suodatin, polttoainesuodatin, raitisilmasuodatin, sekä etu- ja takajarrujen täydellinen huolto eli levyt, palat ja tunnistin. Eikä ollut edes kauhean kallis...
                        Mutta, nyt reilun tankin ajelleena kulutus on pompannut jostain syystä n. 4-6 dl eli ei paljoa, silti eroa kuitenkin... Ajotietokone näyttää nyt n. pari desiä liian vähän. Ajotyyli ollut sama ja nyt ei ole edes ilmastointi läheskään aina päällä.
                        Ite epäilisin, että aiempi (suositeltu) öljy muuttui 0W-30 muuttui 5W-30 -tyyppiseksi sekä nuo uudet jarrut saattavat hieman laahata muttei sitä huomaa. Jospa ne siitä herkistyy ja tosi hyvin toimii nyt jarrutkin.
                        Aiemmin öljynä oli Castrol 0W-30 ja nyt Q8 merkkistä Formula VX Long Life :


                        Muuten auto on toiminut reilun vuoden todella hienosti ja aina on mukava ajaa. 10pv päästä tulee vasta vuosi, kun on ollut Suomen kilvissä
                        Joskus olen nakannut öljyjen vaihdon jälkeen STP Oil Treatment -lisäainetta, mutta sehän muuttaa viskositeettia ja tässä 30d moottorissa en taida uskaltaa alkaa kikkailemaan. Pitäis tuo Q8 olla ihan hyvä noinkin... Jostain luin, että tuo Q8 öljy saattaa nostaa öljynpainetta, mutta se ei välttämättä vaikuta kulutukseen, vai :think

                        Hieman samaa aihetta (kulutus) sivuten:



                        Juuri hommasin 2015 vuosimallin X3 2.0 automaatti.
                        Aiempi peli oli BMW 520d 2008vm 2.0 LCI diesel, keskikulutus 5.6l (linjassa Traficom tietojen kanssa).



                        Paperilla tämä X3 piti viedä 5.2l sekalaisessa ajossa, mutta ensimmäisten päivien jälkeen näyttää siltä, että 6.3l/100km on se mitä kulutusmittari osoittaa. Onko tosiaan niin, että vaikka Traficom arvot näyttää (5/5,7/5,2), niin oikeasti tämä on sitä 6.3l/100km ja ylöspäin?


                        Kun etsin kulutuslukuja nyt jälkeenpäin https://www.spritmonitor.de sivustolta niin siellä alhaisimmat lukemat lähtee sieltä 6.3l/100km ja ylöspäin.

                        Comment

                        • XV70D
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2013
                          • 190
                          • Oulu

                          #27
                          Originally posted by avgbmwjoe View Post
                          Hieman samaa aihetta (kulutus) sivuten:



                          Juuri hommasin 2015 vuosimallin X3 2.0 automaatti.
                          Aiempi peli oli BMW 520d 2008vm 2.0 LCI diesel, keskikulutus 5.6l (linjassa Traficom tietojen kanssa).



                          Paperilla tämä X3 piti viedä 5.2l sekalaisessa ajossa, mutta ensimmäisten päivien jälkeen näyttää siltä, että 6.3l/100km on se mitä kulutusmittari osoittaa. Onko tosiaan niin, että vaikka Traficom arvot näyttää (5/5,7/5,2), niin oikeasti tämä on sitä 6.3l/100km ja ylöspäin?


                          Kun etsin kulutuslukuja nyt jälkeenpäin https://www.spritmonitor.de sivustolta niin siellä alhaisimmat lukemat lähtee sieltä 6.3l/100km ja ylöspäin.

                          Polttoaineen säästöön X3 on vääränmallinen auto, raskas tötterö. Oma (3.0d) kuluttaa 7,5-8L sekalaisessa ajossa. Matka-ajossa (100km/h) pääse alle 7L jos on myötätuuli. Jos pudotetaan nopeus 90, kulutus putoaa heti litralla...


                          Vanha 520d on säästöpossu verrattuna X3:een, työkaverilla on -10 520d, joten vertailupohjaa on.
                          EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

                          Comment

                          • melperri
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2011
                            • 246
                            • espoo

                            #28
                            Omalla VM 2014 20D koneella meni 125tkm n 6,3 keskikulutuksella. Nyt 30D vienyt n 7.3l , mutta tuosta putoaa varmaan 0,5l pois , kun 20 tuuman renkaat vaihtuu 17 tuumaisiin kohta.

                            Comment

                            • veku
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6324
                              • P-Pohjanmaa

                              #29
                              Originally posted by melperri View Post
                              Omalla VM 2014 20D koneella meni 125tkm n 6,3 keskikulutuksella. Nyt 30D vienyt n 7.3l , mutta tuosta putoaa varmaan 0,5l pois , kun 20 tuuman renkaat vaihtuu 17 tuumaisiin kohta.
                              7.3 keskarilla menee meidän F25 337\720 tehoilla ja 19 tossuilla
                              F11 M550D
                              E39 M5
                              F26 3.0 Da M-Sport
                              E61 535D M-Sport

                              Comment

                              • chevy55
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2013
                                • 275
                                • Vesilahti

                                #30
                                Originally posted by veku View Post
                                7.3 keskarilla menee meidän F25 337\720 tehoilla ja 19 tossuilla
                                Hö. Epäreilua. Mulla menee saman 7,3l keskikulutus 2011 mallin 2.0D:lla. Tosin reilusti yli puolet ajosta on moottoritieajoa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎