Duuni kaverin auto kävi Laakkosen huollossa jossa tyhjennettiin idrive ja kun uutta softaa yritettiin ajaa sisään se ei enään onnistunut. Laakkonen yrittää pestä kätensä yllättäen. Onko tälläinen kovinkin yleistä ja pystyykö joku hoitamaan kondikseen ilman tonnin maksavaa mötikkää mitä Laakkonen kauppaa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E70 2008 huollossa ryssitty
Collapse
X
-
ja jos autossa on ns pikkunäytöllinen soitin, ilman navia, niin multa löytyy heti ehjä laite monitorin kanssa kokonaisedukkaasti.
mutta vastuu pitäisi mennä kuten ylläoleva vastaus sen ilmaisee.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Miksi tarkalleen ottaen operaatio oli tehty ja kenen pyynnöstä?Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Ainakin täälläpäin laakkonen ilmoittaa kun viet softapäivitykseen, että artisti maksaa, jos homma menee puihin, eli eivät anna takuuta softapäivitykselle. Joku foorumilainen voisi vielä saada toimimaan, ei onnistu merkkihuollossa. Riippuu toki onko laite fyysisesti toimiva vai ei.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by bore^ View PostDuuni kaverin auto kävi Laakkosen huollossa jossa tyhjennettiin idrive ja kun uutta softaa yritettiin ajaa sisään se ei enään onnistunut. Laakkonen yrittää pestä kätensä yllättäen. Onko tälläinen kovinkin yleistä ja pystyykö joku hoitamaan kondikseen ilman tonnin maksavaa mötikkää mitä Laakkonen kauppaa?
Siihen kun kirjoittaa nimensä alle, joka on pakollista ennen kuin työ otetaan vastaan ja suoritettavaksi niin ei tuossa ole väittelyn aihetta.
Maksaja löytyy auton rekisteriotteesta yleensä haltija (tai omistaja) kohdasta.
Kysäseppä vaikka BmWiz:iltä / Böntti, onnistuuko korjaus.
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostAinakin täälläpäin laakkonen ilmoittaa kun viet softapäivitykseen, että artisti maksaa, jos homma menee puihin, eli eivät anna takuuta softapäivitykselle. Joku foorumilainen voisi vielä saada toimimaan, ei onnistu merkkihuollossa. Riippuu toki onko laite fyysisesti toimiva vai ei.
Esim täällä Kajjjaanissa marmoliikkeessä volvon edustaja kertoi että he tekevät joka volvoon automaattisesti päivitykset aina kun auto käy heillä huollossa. Ja vielä ilmaiseksi. BMW:n päivityshinta on 150 euroa.
Kummastuttaa tässä(kin) kohtaa tuo BMW:n ylimielisyys asiakkaita kohtaan.
Comment
-
-
Originally posted by expertti View Post...... Itsekin viemässä autoa softapäivitykseen, mutta kun tätä(kin) lukee niin kylläpä nousee niskavillat pystyyn. Miten asiakas on vastuussa jos ehjän auton vie päivitykseen?
Esim täällä Kajjjaanissa marmoliikkeessä volvon edustaja kertoi että he tekevät joka volvoon automaattisesti päivitykset aina kun auto käy heillä huollossa. Ja vielä ilmaiseksi. BMW:n päivityshinta on 150 euroa.
Kummastuttaa tässä(kin) kohtaa tuo BMW:n ylimielisyys asiakkaita kohtaan.
Comment
-
-
Originally posted by expertti View Post...... Itsekin viemässä autoa softapäivitykseen, mutta kun tätä(kin) lukee niin kylläpä nousee niskavillat pystyyn. Miten asiakas on vastuussa jos ehjän auton vie päivitykseen?
Esim täällä Kajjjaanissa marmoliikkeessä volvon edustaja kertoi että he tekevät joka volvoon automaattisesti päivitykset aina kun auto käy heillä huollossa. Ja vielä ilmaiseksi. BMW:n päivityshinta on 150 euroa.
Kummastuttaa tässä(kin) kohtaa tuo BMW:n ylimielisyys asiakkaita kohtaan.
Monesti auto on vm 2004-2006 jossa on alkuperäiset ohjelmistot, sitten kun tuollaiseen ajetaan uudet sen hetken softat niin on siinä riskinsä kun autossa on niin vanha "rautaversio" että ne ei sovikkaan moitteetta yhteen ja tulee ongelmia.
Tästä yleensä kerrotaan jo työmääräimessä tiskillä jonka asiakas ymmärtää ja siten tiedostaa sekä allekirjoittaa.
Ei muuten tietokone/puhelin valmistajatkaan ota minkäänlaista vastuuta miten vehkeet toimii päivitysten jälkeen, vai toimiiko ollenkaan.
Uskoisin, että Volvoissa voipi olla hieman yksinkertaisemmat ja kevyemmät järjestelmät noiden päivitysten suhteen, jos kerran huolloissa kaupantekijäisinä noita tekeevät.
Ja kuinka paljon päivitettävää on jossakin 2004 vm autossa verrattuna bmw 5 ja 7 sarjaan? :think
Comment
-
-
Tuosta voi lukea yhden seikkailun mun cic-navipäivityksestä. #27 eteenpäin.
Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
Comment