Announcement

Collapse
No announcement yet.

X6 50i Xdrive

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muromies
    Newbiemmer
    • Aug 2018
    • 17
    • Varkaus

    X6 50i Xdrive

    Tervehdys,


    Nyt tuli tehtyä sellainen juttu, että tuli ostettua tuollainen otsikon mukainen auto -09vm.
    Foorumeilta ei oikeastaan löydy mitään positiivista liittyen tuohon koneeseen (N63) ja oikeastaan kaikkihan sitä kehoittaa välttämään. Noh tulipa nyt kuitenkin ostettua..


    Autolla on ajettu karvan yli 100k eli suhteellisen vähän. Edellinen omistaja oli teetättänyt koneeseen aikaisemmin jakopää rempan sekä jotain muuta, mutta myöhemmin liikkessä oltiin havaittu, että kone käy edelleen huonosti.
    Aikaisemmin mainitussa jakopää huollossa oltiin jätetty rikkinäisiä osia vaihtamatta ja tämän takia autoon tehtiin 3kk sitten uudestaan täydellinen koneremppa (+17k€) jossa vaihdettiin mm. kiertokangen kampiakselia, lohkon koneistukset, uusi jakoketjusarja, moottorin ohjainlaite, nokkapyörä, jakopään korjaus yms yms. paljon muuta (kuitti löytyy kaikista vaihdetuista osista).
    Nyt auto lähti vielä käymään uudestaan huollossa johtuen Vanokseen liittyvästä vikakoodista. Tämä menee siis takuun piikkiin liittyen tuohon aikaisempaan.


    Eli kysymys:

    Kun autoliike tuon auton minulle toimittaa täysin ajokuntoisena niin onko tuossa koneessa vielä jotain muita "vakiovirheitä" mitä pitäisi huomioida vai voiko yrittää luottaa siihen, että nyt koneen pitäisi toimia? :think
  • Aksu-
    Newbiemmer
    • Jul 2017
    • 1
    • Espoo

    #2
    polttoaine suuttimet vaatii yleensä uusinnan tuossa iässä, näin kesällä ei ongelmaa huomaa mutta kun kylmät ilmat tuleen niin sytyttää vikavaloa ja aiheuttaa misfireä.

    Lisäksi näille perinteistä reipas öljyn syönti.
    3-15dl/1000km



    Originally posted by Muromies View Post
    Tervehdys,


    Nyt tuli tehtyä sellainen juttu, että tuli ostettua tuollainen otsikon mukainen auto -09vm.
    Foorumeilta ei oikeastaan löydy mitään positiivista liittyen tuohon koneeseen (N63) ja oikeastaan kaikkihan sitä kehoittaa välttämään. Noh tulipa nyt kuitenkin ostettua..


    Autolla on ajettu karvan yli 100k eli suhteellisen vähän. Edellinen omistaja oli teetättänyt koneeseen aikaisemmin jakopää rempan sekä jotain muuta, mutta myöhemmin liikkessä oltiin havaittu, että kone käy edelleen huonosti.
    Aikaisemmin mainitussa jakopää huollossa oltiin jätetty rikkinäisiä osia vaihtamatta ja tämän takia autoon tehtiin 3kk sitten uudestaan täydellinen koneremppa (+17k€) jossa vaihdettiin mm. kiertokangen kampiakselia, lohkon koneistukset, uusi jakoketjusarja, moottorin ohjainlaite, nokkapyörä, jakopään korjaus yms yms. paljon muuta (kuitti löytyy kaikista vaihdetuista osista).
    Nyt auto lähti vielä käymään uudestaan huollossa johtuen Vanokseen liittyvästä vikakoodista. Tämä menee siis takuun piikkiin liittyen tuohon aikaisempaan.


    Eli kysymys:

    Kun autoliike tuon auton minulle toimittaa täysin ajokuntoisena niin onko tuossa koneessa vielä jotain muita "vakiovirheitä" mitä pitäisi huomioida vai voiko yrittää luottaa siihen, että nyt koneen pitäisi toimia? :think

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5438
      • S:t Karins

      #3
      Originally posted by Aksu- View Post
      Lisäksi näille perinteistä reipas öljyn syönti.
      3-15dl/1000km
      Tämä
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • ockelbo4500
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 926
        • Sotkamo--Oulu

        #4
        Kuulostaa todella onnistuneelta moottorilta. Mikähän se on kun nykyään ei osata edes polttomoottoria enää tehdä semmoiseksi, että kestäs ees jonkin aikaa ilman jokapaikan ihmeremontteja.
        BMW E84 X1 18dXdrive -14

        Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
        Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
        Ex, E46 320 d Touring -01
        Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

        Comment

        • Rey
          Bimmer Rookie
          • Jan 2016
          • 75
          • Moon

          #5
          Huhhuh.. kallista on

          Comment

          • Muromies
            Newbiemmer
            • Aug 2018
            • 17
            • Varkaus

            #6
            Joo eipä tämä taival hyvin alkanut.. Oston jälkeen kun auto oli sen 3vko pajalla ja sain viimein auton alle niin 50km päästiin kunnes laatikko sanoi itsensä irti. Nyt lähti Recrolle huoltoon. Saapa nähdä minkälaisia seikkailuja tässä vielä tulee eteen :think

            Comment

            • Rale
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 1482
              • Porvoo

              #7
              Nyt täytyy jo kysyä, että mistä tämä on ostettu.

              Comment

              • Muromies
                Newbiemmer
                • Aug 2018
                • 17
                • Varkaus

                #8
                Originally posted by Rale View Post
                Nyt täytyy jo kysyä, että mistä tämä on ostettu.
                Eräästä Tuusulalaisesta autoliikkestä joka on erikoistunut autojen maahantuontiin euroopan suunnilta.
                Voittojen tavoittelulle tämän auton kohdalla on liike jo saanut heittää hyvästit aikapäiviä sitten...

                Comment

                • _Bäri_
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2014
                  • 934
                  • Turku

                  #9
                  Stc car center?
                  G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                  Ex:
                  E61 535dA -05
                  E91 320dA -06
                  E53 X5 3.0dA - 03
                  E39 535iA -01
                  E39 520i -97
                  E39 530dA - 00

                  Comment

                  • Muromies
                    Newbiemmer
                    • Aug 2018
                    • 17
                    • Varkaus

                    #10
                    Originally posted by _Bäri_ View Post
                    Stc car center?
                    Ei ollut kyseinen liike.

                    Kiitos vastanneille, pitänee seurata tuota öljynsyöntiä tosiaan. Aika kovilta lukemilta kuullostaa..

                    Luulisi, että olisivat myös ymmärtäneet tuossa isossa huollossa vaihtaa nuo suuttimet, kun on kuitenkin tiedostettu vika. Noh ei muutakun autoa pajalle vaan jos valoa syttyy.

                    Comment

                    • HaTa
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2005
                      • 109
                      • Noormarkku

                      #11
                      kokemuksia N63 (F10) 2010 koneesta

                      Kilometrejä 170 tkm ja söi öljyä mittavalon verran 2500 km.
                      Sitten jakopäästä ketjun laahaimista pinnat irti ja autotallijumppaa
                      koneen kanssa 1,5 kk.(alkoi herjaamaan nokkien ajoituksesta)
                      Öljyn kulutus tipahti venttiilivarren kumien vaihdon jälkeen niin, että ajaa
                      mittavalolla 20 tkm ilman lisäystä.

                      Koneessa kuitenkin tyhjäkäynnillä ongelmia, eli käy satunnaisesti rikkaalla
                      ja sytyttelee moottorin vikavaloa. (käynti kuitenkin tasainen)

                      Satunnaisesti puolilämpimänä konetta ei saa käyntiin.
                      (v....mainen 0,5-1,5 h kauppakäynnillä)

                      Muuten ihan mahtava kulkupeli....

                      Comment

                      • Jessh
                        Newbiemmer
                        • Oct 2019
                        • 1
                        • Tampere

                        #12
                        Ite ostin (myös Tuusulasta) samaisen vekottimen ~150tkm. Eihän tämä ole muromiehen auto? Autoon oli tehty juuri suuren öljynkulutuksen takia täysi koneremontti. Kuitenkaan suuttimia ei ollut vaihdettu joka selvisi muutaman tuhannen kilometrin ajoilla, vikavalo syttyi ja kone kävi välillä vajaalla. Vein auton heti huoltoon jossa tuli tuomioksi 4 viallista suutinta, 4 viallista puolaa ja kaikki 8 tulppaa oli kiristetty väärälle momentille. No nämä meni luonnollisesti takuuseen mutta liikkeessä pyydettiin seuramaan tarkasti öljynkulutusta. Nyt kone syö sen 1l/4000km. Onko tämä täysin "normaaleissa" rajoissa, siltä kuitenkin kuulostaa noiden aikaisempien kirjoitusten pohjalta? Aikaisemmat bemmut mennyt kuitenkin vaihtovälit ilman lisäystä.



                        Toinen huolestuttava asia laatikon käyttäytyminen vaihtaessa 2 --> 3. Kun täysi veto päällä laatikko vaihtaa jouhevasti ilman minkäänlaista nykyä, mutta pienemmällä kaasulla nykäisee usein aika ilkeän tuntuisesti. Osaako joku sanoa onko tälle mitään tehtävissä pelkällä ohjelmoinnilla/nollauksella vai onko laatikossa jo jotain mekaanista vikaa?

                        Comment

                        Working...
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎