Announcement

Collapse
No announcement yet.

vaihteiston servo moottori

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jiivee530d
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2013
    • 402
    • pohjois-savo

    vaihteiston servo moottori

    mikä ton automaattivaihteiston servo moottorin tehtävä on? oli antanut vikakoodin sieltä " actuator motor malfunction" tai jotain tuonne päin

    korjaussarjaa näyttää saavan huokeeseen hintaan saksasta.
    Last edited by jiivee530d; 15-08-2018, 16:55.
  • repsa
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1363
    • Lempäälä

    #2
    tarkoitatko jakovaihteiston moottoria ja sen kuluvaa matopyörää ? Sen tarkoitus on luoda esijännitystä kitkapakalle mikä taas välittää voimaa kulmavaihteen kautta kardaanin ulosotosta etuperälle.

    Vaihdelaatikon sisällä varsinaisesti ei taida olla yhtään servomoottoria.

    Ja servomoottoreista oikeastaan lähinnä moottoripuolella tulee mieleen turbon vnt-koneiston käyttöservo.

    ts viestillä ei saavutettu kovin hyvää alkutietojen asettelua. :think
    mutta tuossa nyt muutama vaihtoehto.
    5c jetta 1.2TSI 140/220
    530e m-sport alpinweiss3 vakio
    a4 cabi 220/300
    vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

    Comment

    • jiivee530d
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2013
      • 402
      • pohjois-savo

      #3
      Originally posted by repsa View Post
      tarkoitatko jakovaihteiston moottoria ja sen kuluvaa matopyörää ? Sen tarkoitus on luoda esijännitystä kitkapakalle mikä taas välittää voimaa kulmavaihteen kautta kardaanin ulosotosta etuperälle.

      Vaihdelaatikon sisällä varsinaisesti ei taida olla yhtään servomoottoria.

      Ja servomoottoreista oikeastaan lähinnä moottoripuolella tulee mieleen turbon vnt-koneiston käyttöservo.

      ts viestillä ei saavutettu kovin hyvää alkutietojen asettelua. :think
      mutta tuossa nyt muutama vaihtoehto.


      tätä korjaussarjaa tarkotin.

      Comment

      • jannes
        Bimmer Rookie
        • Jul 2005
        • 124
        • Koria

        #4
        Tuo on juurikin tuo yllä mainittu jakolaatikon servo, vikaantuvat aika usein tämän ikäisissä.

        Comment

        • repsa
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1363
          • Lempäälä

          #5
          Joo, sehän se.

          Onkohan vika moottorin palaminen/hiilien kuluminen loppuun vai ruuvin kohdalta hammastuksen kuluminen ?

          aukaisin omasta 213tkm kohdilla ja tarkistin sen rattaan -> ihan kuin uusi, mutta käänsin varuilta sitä 180astetta että tulee uutta muovia esille. Helppo homma eikä mene mitään tiivisteitä uusiksi tai valu sormille öljyä.

          Öljynvaihdon tarpeenkin se jakovaihteiston ohjainlaite osasi ilmoittaa iDriven kautta, siksi siis sielläpäin pengoin ja tsekkailin.
          5c jetta 1.2TSI 140/220
          530e m-sport alpinweiss3 vakio
          a4 cabi 220/300
          vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

          Comment

          • jannes
            Bimmer Rookie
            • Jul 2005
            • 124
            • Koria

            #6
            Mitä olen ulkomaanelävien foorumeita seuraillut niin se on yleensä juuri se muovinen hammaspyörä mikä kulahtaa. Pitäisi omaankin (X3 tosin) tehdä tuo sama kääntötemppu samalla kun vaihtaa jakolaatikon öljyt, vielä ei mitään vikaa ole mutta varmuuden vuoksi. Nyt 200tkm mittarissa.

            Hyvä tietää, että on siisti operaatio

            Comment

            • jiivee530d
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2013
              • 402
              • pohjois-savo

              #7
              voiko tuo jakolaatikosta tullut vika koodi vaikuttaa kun auton vaihteisto on ruvennut välillä kiihdyttäessä nostamaan kierrokset korkeelle ja tuntuu että ei vaihda tarpeeksi aikasin?
              Last edited by jiivee530d; 18-08-2018, 17:32.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎