Announcement

Collapse
No announcement yet.

e70 vasen takapää laskee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Niilopi
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 150
    • Helsinki

    e70 vasen takapää laskee

    e70 vasen taka ilmapussi tyhjenee ajan kanssa n.3-4h sisällä laskee alas asti mutta pitää muuten hyvin ilmaa ja ajossa toimii. Vaihdoin jo tilalle ebaysta tilatun ilmapussin ja ongelma senkun jatkuu. Asensin uuden ilmapussin kiinnityksen 4 kertaa uudestaan varmistaakseni ettei se vuoda ja valelin saippuavedellä letkut jotka oli näkyvissä eikä vuotoja näy. Myöskään solenoidin päässä ei vuotoja näy eikä kuulu.

    Onko vika siis ebayn pussissa vai kenties solenoidissa?
    F11 530Da -11
    E70 X5 3.0Da -08
    E92 330XDa -06
    E53 X5 3.0Da facelift -05
    E90 320Da m-sport -06
  • SilverHawk
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2016
    • 271
    • Helsinki

    #2
    Itsellä tekee F15 samaa perän laskemista. Apparin puoleinen pääty laskee ainoastaan tietyissä tilanteissa alas. (aina kun vaimo ajaa)

    Kotona tai töissä ei koskaan laske, mutta heti kun pitää parkkeerata epätasaiselle / kaltevalle pinnalle niin rupeaa perä laskemaan. Nousee kyllä käynnistyksen yhteydessä ylös ja pysyy ajossakin ylhäällä.

    Comment

    • Niilopi
      Bimmer Rookie
      • Dec 2010
      • 150
      • Helsinki

      #3
      käytin huollossa ja kyllä se varaosapussi vuoti. uus tilalle ja ajoon
      F11 530Da -11
      E70 X5 3.0Da -08
      E92 330XDa -06
      E53 X5 3.0Da facelift -05
      E90 320Da m-sport -06

      Comment

      • 325tds
        BTCF Member
        • Aug 2004
        • 293

        #4
        Originally posted by Niilopi View Post
        käytin huollossa ja kyllä se varaosapussi vuoti. uus tilalle ja ajoon

        Minkä merkkinen tämä uusi pussi joka vuoti ?.
        E93 vaimon
        ex
        E70 3.0 SD
        E46x2
        M5 E39
        325tds E36
        M535i E28
        323i E30
        323 E21




        BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa

        Comment

        • Niilopi
          Bimmer Rookie
          • Dec 2010
          • 150
          • Helsinki

          #5
          Tää oli joku ebayn halpa kiinanpaska ei merkkiä. ei siis ihme että vuoti. Aiemmin kyllä niilläkin pärjännyt mm. Land rovereissa

          Originally posted by 325tds View Post
          Minkä merkkinen tämä uusi pussi joka vuoti ?.
          F11 530Da -11
          E70 X5 3.0Da -08
          E92 330XDa -06
          E53 X5 3.0Da facelift -05
          E90 320Da m-sport -06

          Comment

          • sammy2
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2005
            • 377
            • kemi city

            #6
            Originally posted by Niilopi View Post
            Tää oli joku ebayn halpa kiinanpaska ei merkkiä. ei siis ihme että vuoti. Aiemmin kyllä niilläkin pärjännyt mm. Land rovereissa
            joo...mullakin haetutti vikaa, miksi perä tippuu yön aikana...oli kuiten alta 2v sitten vaihtanu edellinen omistaja pussit taakse...purin ja etin...kun ei tullu mieleenkään että nuo "uudet" pussit vois vuotaa...en enää muuta keksiny niin oli pakko repiä pussi irti ja tutkia...oli täysin paskana...siis aivan kuivunut se kumi ja pikku halkeamaa täynnä...niin joo, ne oli varmasti jotkut kiinalaiset kun niissä ei edes merkkiä löytynyt...tilasin bilstainit tilalle ja perä alko pysymään ilmassa.
            e46-00 320CIA (2.2)
            e65-04 730d sport
            e38-96 740i 4.4
            e46-01 330d touring
            e30-88 320i touring
            e36-96 328i coupe
            e21-82 315
            e21-79 320
            e30-82 316 (2.0 M10)
            e12-78 525 (3.3)
            _______________________________________________
            e53-02 x5 4.4i sport / e39 -96 528i `"sportattu"

            Comment

            • jiivee530d
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2013
              • 400
              • pohjois-savo

              #7
              Originally posted by sammy2 View Post
              joo...mullakin haetutti vikaa, miksi perä tippuu yön aikana...oli kuiten alta 2v sitten vaihtanu edellinen omistaja pussit taakse...purin ja etin...kun ei tullu mieleenkään että nuo "uudet" pussit vois vuotaa...en enää muuta keksiny niin oli pakko repiä pussi irti ja tutkia...oli täysin paskana...siis aivan kuivunut se kumi ja pikku halkeamaa täynnä...niin joo, ne oli varmasti jotkut kiinalaiset kun niissä ei edes merkkiä löytynyt...tilasin bilstainit tilalle ja perä alko pysymään ilmassa.



              Miten toi pussin pois purkaminen käytännössä tapahtuu? Itsellä kans tippuu molemmat puolet takaa pakkasessa ja nyt myös lämpimässä tallissa.


              Pitääkö siis inpalla jotenkin pudottaa paineet pois vai? Ei uskaltas ihan niin vaan mennä purkaa ettei räjähdä silmille koko pussi

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16362
                • Leppävirta

                #8
                Jos sulla laskee valmiiksi perä alas tallissa niin ei siinä oikeastaan muuta tarvitse kuin nostaa se kulma ylös, rengas pois ja pyöräyttää jousen pois paikaltaan. Alapää saattaa tarvita pienen kopautuksen/klipsujen irroittamisen. Sitten letku irti pussin yläpäästä, pussi pois ja uusi tilalle käänteisessä järjestyksessä.

                Jos pussissa on vähän ilmaa jäljellä kun sitä alkaa vaihtamaan niin sitä on turha sääliä jos sen tietää vuotavan, tökkää meisselin tai puukon läpi että loputkin ilmat valuu pois.

                Youtubesta löytyy kyllä varsin hyviä ohjeita ja homma on todella helppo.
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7531
                  • Jyväshyvä

                  #9
                  Originally posted by jiivee530d View Post
                  Miten toi pussin pois purkaminen käytännössä tapahtuu? Itsellä kans tippuu molemmat puolet takaa pakkasessa ja nyt myös lämpimässä tallissa.


                  Pitääkö siis inpalla jotenkin pudottaa paineet pois vai? Ei uskaltas ihan niin vaan mennä purkaa ettei räjähdä silmille koko pussi
                  Ei se mitenkään voi räjähtää jos kuorma ei ole päällä.

                  Jos uudet pussit on jo hyllyssä, kompuran rele irti, auto ylös, pussiin reikä, letku poikki mahdollisimman läheltä pussin nippaa JOS letkussa on yhtään varoja (jos ei, ruuva nippa auki ja käytä vanhaa), pussi kääntämällä irti yläpäästä ja vetämällä alapäästä, uus paikalleen, ensin yläpää sitten alapää ja lopuksi uusi nippa paikalleen. Sen jälkeen rele takaisin ja varovasti laskee auton tonttiin jolloin kompuran pitäisi käynnistyä, katsoo ettei pussi irtoa alapäästään. Testeri jos on niin tietysti täytetään pussi ennen alaslaskua,
                  vaihtoehtoisest sen voi tehdä paikallaan tukkaamalla tunkilla napaa ylemmäsi jolloin kompuran pitäisi käynnistyä...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • jiivee530d
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2013
                    • 400
                    • pohjois-savo

                    #10
                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Ei se mitenkään voi räjähtää jos kuorma ei ole päällä.

                    Jos uudet pussit on jo hyllyssä, kompuran rele irti, auto ylös, pussiin reikä, letku poikki mahdollisimman läheltä pussin nippaa JOS letkussa on yhtään varoja (jos ei, ruuva nippa auki ja käytä vanhaa), pussi kääntämällä irti yläpäästä ja vetämällä alapäästä, uus paikalleen, ensin yläpää sitten alapää ja lopuksi uusi nippa paikalleen. Sen jälkeen rele takaisin ja varovasti laskee auton tonttiin jolloin kompuran pitäisi käynnistyä, katsoo ettei pussi irtoa alapäästään. Testeri jos on niin tietysti täytetään pussi ennen alaslaskua,
                    vaihtoehtoisest sen voi tehdä paikallaan tukkaamalla tunkilla napaa ylemmäsi joll
                    oin kompuran pitäisi käynnistyä...

                    Eikö tarvii akusta ottaa -napaa irti? Riittää siis pelkkä kompuran releen irroitus? YouTubesta katoin videoo nii siinä ottavat akun navan irti. Sit ne purki pohjamuovin irti oikealta ja sieltä se releen johto irti ja samalla ottivat sieltä letkut jolloin pussin paineet hävisi. Siellä on punainen ja sininen letku,meneekö toinen toiselle pussille nimages



                    Nosturilla teen noi pussin vaihdot ja inpa löytys kyllä.mitenkähän sillä täytetään ne pussit? Olisko nopeeta neuvoo
                    Last edited by jiivee530d; 11-02-2021, 18:22.

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16362
                      • Leppävirta

                      #11
                      Voit toki releen tai sulakkeen irroittaa. Jos sulla on vuotava pussi jonka vaihdat pois ei kannata uhrata aikaa sen kompuran päästä liitoksien irroittamiseen vaan puhkaiset sen pussin. Näin et myöskään saa aikaiseksi muita mahdollisia liitos ongelmia kompuran päässä.

                      Jos sulla ei oo vikatilassa se järjestelmä niin eipä siinä tarvii kuin nakata se rele takaisin kiinni.

                      Mutta siihen inpan käyttöönkin löytyy kyllä ohjeet
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • jiivee530d
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2013
                        • 400
                        • pohjois-savo

                        #12
                        Originally posted by Haju69 View Post
                        Voit toki releen tai sulakkeen irroittaa. Jos sulla on vuotava pussi jonka vaihdat pois ei kannata uhrata aikaa sen kompuran päästä liitoksien irroittamiseen vaan puhkaiset sen pussin. Näin et myöskään saa aikaiseksi muita mahdollisia liitos ongelmia kompuran päässä.

                        Jos sulla ei oo vikatilassa se järjestelmä niin eipä siinä tarvii kuin nakata se rele takaisin kiinni.

                        Mutta siihen inpan käyttöönkin löytyy kyllä ohjeet

                        Yritin vähän kattella mistä vuotaa mut en löytänyt selvää vikaa. Letuliitoskin on niin ylhäällä että ei päässy sitä Fairy vedellä kokeilee. Toisessa pussissa oli aika pahat nirhaumat nii ihan senkin takia ajattelin jos vaihtaa pussit. Ja ei tuu kyllä muutakaan mieleen mistä vois vuotaa. Kuitenkin kun käyntiin laittaa nii kompura nostaa auton normaalisti ja vajuu sit pikku hiljaa perä alemmas.


                        Missä tuo kompuran rele sijaittcat YouTube videossa ottaa suoraan solenoidilta pistokkeen irti ja sit molemmat letkut jotta paineet tulee ulos.
                        Last edited by jiivee530d; 11-02-2021, 19:31.

                        Comment

                        • Haju69
                          Administrator
                          • Nov 2005
                          • 16362
                          • Leppävirta

                          #13
                          Originally posted by jiivee530d View Post
                          Yritin vähän kattella mistä vuotaa mut en löytänyt selvää vikaa. Letuliitoskin on niin ylhäällä että ei päässy sitä Fairy vedellä kokeilee. Toisessa pussissa oli aika pahat nirhaumat nii ihan senkin takia ajattelin jos vaihtaa pussit. Ja ei tuu kyllä muutakaan mieleen mistä vois vuotaa. Kuitenkin kun käyntiin laittaa nii kompura nostaa auton normaalisti ja vajuu sit pikku hiljaa perä alemmas.


                          Missä tuo kompuran rele sijaittcat YouTube videossa ottaa suoraan solenoidilta pistokkeen irti ja sit molemmat letkut jotta paineet tulee ulos.
                          Apukuskin jalkatilassa musta rele.

                          Mutta jos nosturilla niin voi toki sen muovin ottaa pois ja töpseli irti kompurastakin.

                          Niistä nirhaumista se melkoisella varmuudella tihkuu.
                          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                          Comment

                          • jiivee530d
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2013
                            • 400
                            • pohjois-savo

                            #14
                            Originally posted by Haju69 View Post
                            Apukuskin jalkatilassa musta rele.

                            Mutta jos nosturilla niin voi toki sen muovin ottaa pois ja töpseli irti kompurastakin.

                            Niistä nirhaumista se melkoisella varmuudella tihkuu.

                            Jep. Kiitoksia sulle. Täytyy odottaa pussien saapumista ja rueta vaihtaa

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎