Announcement

Collapse
No announcement yet.

E70 sähköinen takaiskari

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • latvala
    Bimmer Rookie
    • Jun 2010
    • 46
    • kurikka

    E70 sähköinen takaiskari

    Eli vasen takaiskari on hajonnut. Oikea on joskus hiljattain jo vaihdettu.
    Mistä porukka on hommannut näitä sähköiskareita? Varaosanumero tälle on 37126794353
    Uusi ilmeisesti vaatii koodauksen?
    Marmorilta saa n.1000€kpl, mutta onko vaihtoehtoja?
  • tjhoo
    Bimmer Rookie
    • Apr 2008
    • 85
    • Lappeenranta/Taipalsaari

    #2
    Originally posted by latvala View Post
    Eli vasen takaiskari on hajonnut. Oikea on joskus hiljattain jo vaihdettu.
    Mistä porukka on hommannut näitä sähköiskareita? Varaosanumero tälle on 37126794353
    Uusi ilmeisesti vaatii koodauksen?
    Marmorilta saa n.1000€kpl, mutta onko vaihtoehtoja?
    Purkuosana iskereita löytyy omien kokemuksieni mukaan Ruotsissa, tosin joskus joutuu kyttäämään että juuri sopiva on tarjolla: https://en.bildelsbasen.se/

    Kannattaa myös katsoa RealOEM.com:ista mitkä muita varaosanumeroisia voit käyttää tilalla.

    MUTTA ITSE ongelmaan: minulla on molemmat takatolpat antanut iDriveen "Dynamic Damper Control Error" ilmoituksen. Vikakoodien luvun jälkeen marmorin tuomio on ollut uusi iskari. Toisen vaihdoin juuri Ruotsin purkuosaan ja kun sain "viallisen" käsiini, niin syy oli perin yksinkertainen eli yksi johdin poikki. Toisella puolella vika olikin sitten siinä pistokkeessa.

    JOS sinulla on vastaava vikakoodi iDrivessä, niin tarkasta seuraavat asiat:
    1) johdot menee poikki niiden iskunvaimentimen kyljessä olevan "hakasen" kohdalta, johon johto laitetaan ettei se roiku vapaana. Siinä kohtaa on toki sellainen kumisuojus johdon päällä, mutta kun johdon irrottaa ja taivuttaa reilusti, niin kumi onkin rikki ja tuo "hakanen" on leikannut johtimen poikki.

    2) Tarkasta pistokkeen kunto: eli 2 pistoketta (sininen ja musta) menevät sinne takalokasuojan muovisuojan alle. Minulla oli toisesta pistokkeesta katkennut pinni sinne liittimen sisään. Liittimiä saa ostettua, mutta pistokkeita ei. Itsellä kun oli tuo toinen iskari jo aiemmin vaihdettu, niin otin ehjän pistokkeen siitä käyttöön. Kuva pistokkeista: https://i2.wp.com/www.pacificmotors....0%2C1066&ssl=1

    Nämä molemmat pystyy tarkastamaan kohtuullisen helposti ihan itse, saattaapi siis kääntyä vielä iloksi €urojen näkökulmasta
    Nykyiset:
    E70 3.0sd (2008)

    Exät:
    F87 M2 (2016)
    F11 520xd (2013)
    F11 525xd (2012)
    E39 530i (2002)
    E39 540i (1999)
    E39 523i (2000)
    E39 520d (2001)

    Comment

    • abiko_pihti
      Newbiemmer
      • Jan 2006
      • 14

      #3
      Täällä kans tulee vikakoodi että etuiskareihin ei saa yhteyttä. Sulake ehjä ja väylä mitattu boksin päästä. Tämän pitäisi olla 90-110ohm kun väylän johdotus on kunnossa. Etuiskareiden pinnit ovat takaluukusta löytyvän boksin pinnit 6&7 sekä 8 & 9 etuiskareille. Takaiskareille 17 & 18 sekä 15 ja 16. johdot ovat muistaakseni vaaleanvihreä sekä vaalenpunainen kiedottuna toisiisa. seuraavaksi pitäisi mitata vielä tuleeko plus ja miinus iskarin pistokkeeseen. Nämä ovat 3 napaisen pistokkeen nastat 1 ja 2. Sulake löytyy hanskaluukun alta laskevasta sulakerasiasta.

      Mutta itse kysymykseen, alkavatko nämä iskarit kolisemaan vikaantuessaan?

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7518
        • Jyväshyvä

        #5
        Originally posted by abiko_pihti View Post

        Mutta itse kysymykseen, alkavatko nämä iskarit kolisemaan vikaantuessaan?
        Harvemmin ne kolisee. Yleensä syynä vaihtoon on se että ovat vuotaneet. Varsinkin vanhemmissa on ollut aika paljon noita johtovikoja.
        Edellä kerrottiin jo yleisimmät paikat misto johdot vaurioituu.

        Lisäksi takana on tyyppivikana oikealta pohjasta menevän johtosarjan hinkkautuminen pellin pokkausta vastaan. Aika monessa tuo on korjattu jo vuosien saatossa, siitä on ollut jonkin sortin kamppanjakin vuosien saatossa.
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4595
          • Tampere

          #6
          Yhteys tuossa autossa palautui liittimet putsaamalla. Kolina taitaa sitten tulla jostain muualta.
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4595
            • Tampere

            #7
            Vastataan nyt tähän jos jollain muulla on joskus murhetta. Yhteysvirhe iskareihin voi johtaa iskareiden kolinaan. Liittiminen puhdistamisella ja yhteyden palautumisella kolina tuossa autossa lakkasi.
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • 325tds
              BTCF Member
              • Aug 2004
              • 293

              #8
              Tuommoinen sähköiskari olis ylimääräisenä HR679454201


              Sekä hydraulinen kallistuksenvakain taakse alle satatuhatta ajetusta autosta.


              Jos tämä on väärässä paikassa niin poistakaa
              E93 vaimon
              ex
              E70 3.0 SD
              E46x2
              M5 E39
              325tds E36
              M535i E28
              323i E30
              323 E21




              BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎