Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 E70 jakolaatikko...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ipyrro
    Bimmer Rookie
    • Apr 2018
    • 33
    • Vantaa

X5 E70 jakolaatikko...

Tuli tyly tuomio huollosta. Olin hieman jo epämääräistä etupään rohinaa yrittänyt paikantaa tuloksetta mutta huoollosta nyt kertoivat...
    Jakolaatikko pitää ääntä. Vaihto uuteen töineen puheineen reilu 4ke.
    Olisko kenelläkään hyviä vinkkejä miten asian saisi ratkaistua hieman edullisemmin?
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

Recro.eu
    Hinta noin 700e-1200e sis. alv.
    Last edited by buksin-1; 09-10-2018, 17:18.
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

Comment

• Ihmemies
      Bimmer Rookie
      • Aug 2004
      • 83
      • Tampere

Onko sillä kiirettä vaihtaa? Kattoivatko miltä näyttää öljyt, isoakin metallinpalaa tms seassa? Itse kokeilisin uusia öljyjä tai antaisin rohista kunnes hajoaa. Omassa autossa jostain voimansiirron suunnalta kuului 6v aika pahaa ääntä kylmänä. Jaksoin vihdoin vaihdattaa perien ja jakolaatikon öljyt hiljattain (15tkm sitten) ja äänet katosivat. Jälkikäteen ajatellen noitakin mönjiä olisi kannattanut vaihtaa useammin kuin 300tkm välein.

Romareilta esim. https://shop.euroimpex.lt/ kantsii myös katsella.

4000€ on älytön hinta mun mielestä melkein minkä tahansa osan vaihtamisesta perus autojen kanssa..
      Last edited by Ihmemies; 09-10-2018, 17:34.
      Audi A6 1999 | Audi S8 2001

Comment

• ipyrro
        Bimmer Rookie
        • Apr 2018
        • 33
        • Vantaa

Originally posted by Ihmemies View Post
        Onko sillä kiirettä vaihtaa? Kattoivatko miltä näyttää öljyt, isoakin metallinpalaa tms seassa? Itse kokeilisin uusia öljyjä tai antaisin rohista kunnes hajoaa. Omassa autossa jostain voimansiirron suunnalta kuului 6v aika pahaa ääntä kylmänä. Jaksoin vihdoin vaihdattaa perien ja jakolaatikon öljyt hiljattain (15tkm sitten) ja äänet katosivat. Jälkikäteen ajatellen noitakin mönjiä olisi kannattanut vaihtaa useammin kuin 300tkm välein.

Romareilta esim. https://shop.euroimpex.lt/ kantsii myös katsella.

4000€ on älytön hinta mun mielestä melkein minkä tahansa osan vaihtamisesta perus autojen kanssa..
        Jakolaatikon öljyt vaihdettiin. Oli vanha öljy mustaa mönjää. Äänet ei sinällään kyllä hävinneet, mutta ehkä harvemmin/vähemmän kuuluu ääntä.

Comment

• Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 9990
          • KVLA

Paskat öljyt kannattaa vaihtaa kahteen kertaan. Eli kun olet jonkin aikaa noilla ajellut,niin vaihto kannattaa uusia.

Comment

• Spetke
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 3447
            • Janakkala

Kannattaa siis vaihtaa kahteen kertaan kun auto on nosturilla.
            Ajaa siinä tovin pyörät ilmassa autoa ja heti perään uusi vaihto.
            Ja jos on edelleenkin tummaa / mustaa niin vaikka varmuuden vuoksi vielä kolmanteen kertaan, että saa puhtaat öljyt sisään.
            Se yksi vaihto ei vaan riitä jos on pikimustat paskaiset öljyt.
            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

Comment

• ipyrro
              Bimmer Rookie
              • Apr 2018
              • 33
              • Vantaa

Originally posted by Spetke View Post
              Kannattaa siis vaihtaa kahteen kertaan kun auto on nosturilla.
              Ajaa siinä tovin pyörät ilmassa autoa ja heti perään uusi vaihto.
              Ja jos on edelleenkin tummaa / mustaa niin vaikka varmuuden vuoksi vielä kolmanteen kertaan, että saa puhtaat öljyt sisään.
              Se yksi vaihto ei vaan riitä jos on pikimustat paskaiset öljyt.
              Jep, kahteen kertaan on vaihdettu. Mutta silti ääni kuuluu kyllä vielä.

Olisiko hyviä ehdotuksia siihen missä / miten kannattaisi jakoloota vaihtaa. Ymmärrän että noita tehdaskunnostettuja lootia saa hankittua kohtuulliseen hintaan mutta entäs vaihtotyö? Minulla itselläni ei ola paikkaa eikä osaamista vaihdolle. Mitä muuta siinä tarvii ottaa huomioon kun lootan vaihtaa? Täytyy auton softa päivittää/ajaa uudelleen sisään. Tarviiko autolle siis "kertoa" että nyt on uusi jakoloota sisällä?

Comment

• Spetke
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 3447
                • Janakkala

Originally posted by ipyrro View Post
                Jep, kahteen kertaan on vaihdettu. Mutta silti ääni kuuluu kyllä vielä.

Olisiko hyviä ehdotuksia siihen missä / miten kannattaisi jakoloota vaihtaa. Ymmärrän että noita tehdaskunnostettuja lootia saa hankittua kohtuulliseen hintaan mutta entäs vaihtotyö? Minulla itselläni ei ola paikkaa eikä osaamista vaihdolle. Mitä muuta siinä tarvii ottaa huomioon kun lootan vaihtaa? Täytyy auton softa päivittää/ajaa uudelleen sisään. Tarviiko autolle siis "kertoa" että nyt on uusi jakoloota sisällä?
                Vanha pois ja uusi tilalle. Kyllähän tuosta jokainen ammattitaitoinen korjaamo suoriutuu.
                Tuo vaikka minulle niin vaihdellaan jakoloota. Tai lähetetään Recrolle korjattavaksi.
                Adaptaatioarvot nollaa sitten kun uusi loota on paikallaan.
                Kai ne nytkin nollattiin kun öljyt uusittiin?
                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

Comment

• ipyrro
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2018
                  • 33
                  • Vantaa

Originally posted by Spetke View Post
                  Vanha pois ja uusi tilalle. Kyllähän tuosta jokainen ammattitaitoinen korjaamo suoriutuu.
                  Tuo vaikka minulle niin vaihdellaan jakoloota. Tai lähetetään Recrolle korjattavaksi.
                  Adaptaatioarvot nollaa sitten kun uusi loota on paikallaan.
                  Kai ne nytkin nollattiin kun öljyt uusittiin?
                  En tiedä adaptaatioarvon nollauksesta. Näkeekö ne esim. Carlyllä?

Comment

Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎