Announcement

Collapse
No announcement yet.

E70 hammastangon vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • repsa
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1363
    • Lempäälä

    E70 hammastangon vaihto

    Tuossa olen etsinyt sitä kolinan lähdettä, ja enää oikeastaan onkin hammastanko vaihtamatta. No tilasin vaihto-osan (~300 osa, 200 pantti, vuosi aikaa vaihtaa)..

    Nyt tarkemmin hommaa mietin ja katselin vähän ohjeistusta, mutta en oikein tullut hullua hurskaammaksi ; mahtuuko se oikeasti konehuoneesta pois ilman apurungon tiputusta ?

    Näyttäs bmw:n matskujen mukaan riittävän että irroittaa putket ja tukee moottorin, mutta tästä oikeastaan itselle herää kyssäri että miksi konetta pitää tukea ? Puuttuuko netin ohjeista yksi sivu missä kerrotaan "tiputa apurunkoa" ?

    :think

    ainiin, perussuomi-lossi, ei ole DD tai activesteeringgii. 3.0D singleturbo.
    Last edited by repsa; 29-10-2018, 16:38.
    5c jetta 1.2TSI 140/220
    530e m-sport alpinweiss3 vakio
    a4 cabi 220/300
    vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
  • repsa
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1363
    • Lempäälä

    #2
    Ollu olevinaan kiireitä niin tanko on lojunut lattialla.. nyt meinasin sen kimppuun käydä, ja vinkkejä otetaankin vastaan.
    5c jetta 1.2TSI 140/220
    530e m-sport alpinweiss3 vakio
    a4 cabi 220/300
    vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

    Comment

    • repsa
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1363
      • Lempäälä

      #3
      No, jaanpa itse vinkkejä muille yrittäjille.



      En lähtisi yrittämään hommaa ilman :
      perustyökaluja, nosturia, vaihdelaatikkonostinta sekä moottorinkannakointipalkkia.



      Apurungon siis joutuu tiputtaan niin pitkälle kuin se tippuu jousituksen ollessa paikallaan.

      Apurungosta joutuu irroittaan öljynjäähdyttimen mikä on edessä palkin päällä, sekä hydyputkien kiinnikkeitä. Näistä ei kannata paniikoida, ne on helppo homma.



      Auton alta joutuu repimään melkein kaikki suojamuovit, mutta tässähän on sitten samalla mukava vaihtaa myös dieselsuodin uuteen.

      Ja myös kallistuksenvakaajan joutuu irroittaan tolpista, että saa nostettua vähän sitä tieltä kun mysyää tankoa paikalleen ja pois.



      Mutta sieltähän se sitten jossain vaiheessa tulee esille.

      Tangon sain autosta helpoiten irti, kun sitä vetää ensiksi matkustajan puolelle läpi, ja sitten ottaa sen auton keskeltä alas.

      Isommat (melkeinpä perunalla osa otettu) kuvat https://repsa.kuvat.fi/kuvat/E70-X5/tangon+vaihto/

      3 litraa kannattaa varata nestettä jumppaan.
      5c jetta 1.2TSI 140/220
      530e m-sport alpinweiss3 vakio
      a4 cabi 220/300
      vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎