Announcement

Collapse
No announcement yet.

Start/Stop-toiminto vaihtaa automaattilaatikon vapaalle – korjaus 3500€?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mwkorhon
    Newbiemmer
    • Dec 2008
    • 10

    Start/Stop-toiminto vaihtaa automaattilaatikon vapaalle – korjaus 3500€?

    Sellainen kysymys, että kyseessä on BMW X3 (F25) xDrive 20 d (09/2015). Autolla on ajettu noin 65000 km. Autossa kaikki toimii muuten, mutta kun Start/Stop-toiminto on päällä auton sammuessa ja uudelleen käynnistyessä auto vaihtaa joskus vapaalle. Tapahtuu vain muutaman ekan stopin aikana sen jälkeen toimii taas OK.
    Vika ilmestyi 50 000 huollon jälkeen, jossa tehtiin mm softapäivitys. Tämän jälkeen auto käynyt Laakkosella muutaman kerran softa päivityksessä ja ainoa korjauskeino on kuulemma uusia laatikon mekatroniikka ja hintaa 3500 euroa? Voiko vika olla softassa? Entä tulisiko laatikon kestää yli 65 000 km?
    Mauri
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5438
    • S:t Karins

    #2
    Taas apinaa koijataan. Jos auto on mennyt ehjänä huoltoon, ja huollon yhteydessä on softat päivitetty, ja huollon jälkeen ilmenee vika, niin ei tarvitse arvuutella kenen kuuluu auto saattaa kuntoon. Ja se ei ole auton omistaja.
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7535
      • Jyväshyvä

      #3
      Kuulostaa kyllä softabugilta.
      Start-Stopille voi koodata muistin jolla se muistaa viimeisimmän asennon tai siten että se oletuksena on pois päältä, tämä tietysti on vain ongelman kiertämistä eikä korjaa varsinaista ongelmaa. Mutta ehkä se kuitenkin on järkevämpi ratkaisu kuin 3500€ maksaminen...

      Olen kyllä Tommix:n kanssa maa mieltä että ongelma pitäisi selvittää liikkeen puolesta...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • kooma
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 1022
        • Pikis

        #4
        Jenkkifoorumilta löytyi vastaavia oireita (joillain menee myös P päälle) erinäisistä F-sarjalaisista mutta en pikaisella etsinnällä huomannut ainuttakaan jossa olisi vika varsinaisesti löytynyt saatikka korjattu. Suurin osa on vaan päätynyt koodauttamaan start/stopin niin ettei ole vakiona päällä.

        Joku avulias foorumilainen voisi lukaista vikakoodit, jos vaikka sieltä löytyisi jotain vinkkiä.
        Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #5
          Itsekin epäilen kyllä softabugia, kun päivityksen jälkeen alkoi. Huoltoliikkeen pitäisi tämä selvittää, kun vietäessä auto toimi ja heidän huoltonsa jälkeen ei.. Toki tuon start-stop voi koodata pois/muistamaan asetuksen, mutta tämä on kyllä purkka ratkaisu.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • zakspeed
            BTCF Member
            • Nov 2003
            • 2000
            • Tampere/kainuu

            #6
            Laita uusi akku niin tulee suurella todennäköisyydellä kuntoon.
            -M5- '00
            -i3 94 rex '19
            -Ascona B 4.0 '80
            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

            Comment

            • mwkorhon
              Newbiemmer
              • Dec 2008
              • 10

              #7
              Tuo akun vaihto voisi kyllä auttaa ja selittää kaiken. Akku on kuitenkin jo lähes 4 vuotta ja joutuu koville tuossa startissa. Lisäksi korjautuu vähänajan päästä eli akku on latautunut. Vikakoodeissa olevat mekatroniikkavirheetkin selittyisi, kun ollaan virran alarajalla alkaa tapahtumaan ihmeitä.

              Hyvä vinkki! Täytyy tutkia tätä haaraa Eipä tuo uusi akku tuolla iällä ihan turhaostos ole kuitenkaan. Infoan tänne kuinka kävi.

              Comment

              • suppari
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4049
                • Turku

                #8
                Originally posted by mwkorhon View Post
                Tuo akun vaihto voisi kyllä auttaa ja selittää kaiken. Akku on kuitenkin jo lähes 4 vuotta ja joutuu koville tuossa startissa. Lisäksi korjautuu vähänajan päästä eli akku on latautunut. Vikakoodeissa olevat mekatroniikkavirheetkin selittyisi, kun ollaan virran alarajalla alkaa tapahtumaan ihmeitä.

                Hyvä vinkki! Täytyy tutkia tätä haaraa Eipä tuo uusi akku tuolla iällä ihan turhaostos ole kuitenkaan. Infoan tänne kuinka kävi.
                Onko sinulla vikakoodilistaa esittää?
                sigpic
                P:0409699000

                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                huollot/korjaukset!

                BMW E&F sarjaan.
                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎