Announcement

Collapse
No announcement yet.

x3 ei liiku

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • koyama
    Bimmer Rookie
    • Dec 2013
    • 85
    • rovaniemi

    x3 ei liiku

    Onko tällaista vikaa tullut vastaan ?
    x3automaatti 3.0 d vm.2004 .
    Pitemmän ajon jälkeen pysäytin auton ja vaihde p-asentoon
    Kun yritin liikkeelle niin ei mihinkään .
    Sammutin auton ja uudelleen starttauksen jälkeen lähti liikkeelle.
    Ajelin noin 500km viikon aikana pätkäajoa kunnes teki vian uudelleen yhtäjaksoisen 200 km ajon jälkeen.Kierrokset nousi,mutta kulku parantui vasta sammuttamalla.
    Aamulla väänsin pakkasesta käyntiin,mutta ei liiku vasta kun vaihteisto on lämmennyt.Vaihdevipua deelle ja pakille niin alkaa hiljalleen liikkua ja sitten kun lähtee niin turbiini pitää .Vikavalon saa syttymään kun antaa kunnolla kaasua vikatilassa.
    Uudelleen käynnistys ja ei vikavaloa.
    Kun auto ei tottele vaihdevipua niin pysyy mäessä vain peellä.
    Missään vaiheessa ei ole tullut käryä ,ääntä tai mitään muutakaan vaihdelaatikosta.Kokemusta aiemmin kun vaihteiston vikavalo syttyi ja autolla pääsi 2 km ja hytti oli käryä täynnä
    Laatikko kunnostettu recrolla 2 vuotta sitten ja 70km
    Vikakoodit Carly
    ynamische Stabilitaets Kontrolle / DSC
    Fault Code: 005F1E
    Fault Explanation: :Variant code: TOL disabled via EEPROM /
    disabled trailer stabilization logic about EEPROM: info entry: Variant
    coding. / by followers Stability Control (ASL) encoding / EEPROM
    disabled --- (DSC: Steuergeraet variant coding) / disabled trailer roll
    logic about EEPROM: variant coding: Info entry. / Speed sensor front
    right air gap too big / internal control unit: missing DTC ID: M3
    Fault Code: 005F42
    Fault Explanation: :EGS error: transmission is in limp-home mode.
    Last edited by koyama; 25-12-2018, 09:39.
  • koyama
    Bimmer Rookie
    • Dec 2013
    • 85
    • rovaniemi

    #2
    liiikkkuuu

    kilsan päähän pääsi kotoa ja liikut loppu.
    Kaikkien neuvoja rikkoen hinaamalla vapaalla auto käynnissä noin 40km/h
    20km matka.
    Talliin sisälle ja nosturilla ylös.
    Auto käyntiin ja öljyntark.roppu irti ja samantien ulosti öljyä puoltoista litraa.Sitten loppu.

    Ihmettelyä riitti,että noinko olisi liikaa öljyä.Ei ole
    Laatikko ei ilmeisesti nostanut painetta ja siitä johtuen teki tuon
    Öljypohja irti ja suodatin myös .
    Öljy haisi ihan normaalilta ja väri myös .Noin 70 tkm ajettu ja kerran vaihdettu valuttamalla 5 litraa.
    Metallijauhoa noin millin kerros mangeetissa.
    Putsattiin ja uudet oljyt sisälle 5l öljyä

    Autoa alas ja saman tien laatikko toimi moitteetta.
    Auto oli lämpimässä hallissa 5 tuntia.Sekö korjasi tilanteen ?

    Pyöritänopeusanturia herjannut vikakoodilla !
    Vai oliko tuossa öljynvaihdossa jotain käänteentekevää ?

    Comment

    • koyama
      Bimmer Rookie
      • Dec 2013
      • 85
      • rovaniemi

      #3
      x3

      eipä ole vika uusinut
      jotain kosteusongelmaa tai jtn muuta talven tuomaa iloa autoiluun

      Comment

      • Jarger
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2005
        • 3843
        • Finnland

        #4
        Originally posted by koyama View Post
        eipä ole vika uusinut
        jotain kosteusongelmaa tai jtn muuta talven tuomaa iloa autoiluun
        Aika mielenkiintoinen. Pakko kysyä näin jälkikäteen: miten kävi? :think
        Negatiiviset kauppakokemukset:
        Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

        Comment

        • koyama
          Bimmer Rookie
          • Dec 2013
          • 85
          • rovaniemi

          #5
          Originally posted by Jarger View Post
          Aika mielenkiintoinen. Pakko kysyä näin jälkikäteen: miten kävi? :think
          jakolaatikon korjasin.
          en tiedä miten tuo voi vaikuttaa mitenkään vaihteiston toimintaan.
          jospa joku kertoisi :think

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎