Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ulkolämpömittari vika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Esal
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1344
    • Lempäälä

    Ulkolämpömittari vika

    Eli e53 ulkolämpömittari näyttää vähän mitä sattuu, usein auton käynnistäessä ulkolämmössä n. 0- +5 mittari näyttää -20 - -24, mutta ei koskaan -40 joka merkkaisi katkosta anturi piirissä. Anturi on uusittu ja tilanne ei muuttunut. Liitin anturille oli mielestäni täysin puhdas.

    Usein 10-20min kuluttua lukema on pikkuhiljaa noussut ja näyttää oikein tai melkein oikein. Mittaristossako tuo lämpömittari fyysisesti sijaitsee?
    *** E53 X5 3.0d 2005 ***
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4627
    • Tampere

    #2
    Ulkolämpötilaanturi on NTC-tyyppinen joten resistanssi kasvaa mitä kylmempää on. Kyllähän tuo siis viittaa siihen että jossain on heikko liitos tai huonot eristeet piuhoissa jolloin resistanssi kasvaa.





    Karvat näyttävät menevän suoraan mittaristolle.
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • Esal
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1344
      • Lempäälä

      #3
      Tuo huono liitos yms. olisi kyllä selitys alhaiselle lukemalle, mutta näyttö ei ole koskaan hyppinyt tai muuttuillut muunlailla kuin ensin tuo alhainen lukema ja siitä aika tasaisesti kelannut kohti oikeaa lukemaa, ei koskaan takaisin kylmempään. Ainoastaan kun virrat kytketään näyttää reilusti pieleen. Jotenkin viittaisi itse mittariston elektroniikkaan, komponenttivika?
      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4627
        • Tampere

        #4
        Originally posted by Esal View Post
        Tuo huono liitos yms. olisi kyllä selitys alhaiselle lukemalle, mutta näyttö ei ole koskaan hyppinyt tai muuttuillut muunlailla kuin ensin tuo alhainen lukema ja siitä aika tasaisesti kelannut kohti oikeaa lukemaa, ei koskaan takaisin kylmempään. Ainoastaan kun virrat kytketään näyttää reilusti pieleen. Jotenkin viittaisi itse mittariston elektroniikkaan, komponenttivika?
        Helpoin tapa lähteä liikkeelle lienee tuo johtojen tutkiminen ja miettii sitten vasta lisää?
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎