Announcement

Collapse
No announcement yet.

Latausjännite alhainen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • X07
    Bimmer Rookie
    • Apr 2012
    • 107
    • Finland

    Latausjännite alhainen

    Pitkin talvea temppuillut käynnistymisen kanssa, Ctec:llä latailtu aika-ajoin. Nyt ei sitten lähtenyt käyntiin kuin kaapeleilla heti auton pysäyttämisen jälkeen.

    Latausjännite oli 13,2V, hankittu uusi akku, latausjännite edelleen 13,2V. Uusi akku koodattiin. Vikakoodeja ei löytynyt.

    Ei tunne näitä nykyajan vehkeitä ja ennen kun hätäpäissäni vaihdatan laturin, onko jotain muuta tehtävissä?

    Unohtu malli, eli E83 vm 2007 3.0si
    Last edited by X07; 03-04-2019, 16:51.
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Tarkista, että liitokset kun kunnossa, ei hapettumaan ja tiukat. Tippuuko jännite, jos laitat lisää kuormaa (pitkät, penkinlämmittimet, takalasinlämmitin, puhallin täysille jne.)? Mikäli yleismittari pysyy käsissä, mittaa jännitehäviöt.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Clavurion
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 9159
      • Oulu

      #3
      Onko tuo latausjännite mitattu konehuoneen pistokkeesta vai akulta?

      Varmista myös, että laturi oikeasti pyörii kunnolla, eikä hihna luista värinänvaimentimen vulkanoinnista (kampiakselin hihnapyörä).
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • X07
        Bimmer Rookie
        • Apr 2012
        • 107
        • Finland

        #4
        Tuo jännite on mitattu kuorma päällä akun navoista ja konehuoneen apukäynnistysliittimestä. Kun lisää kierroksia, jännite tippuu jotain 0,3V, 13V pintaan.

        Tosiaan, en edes muista milloin apulaitehihna on vaihdettu, etupää on vain niin hemmetin ahdas, ettei sinne edes näe mistään välistä. Pitänee illalla taskulampun kanssa tiirailla. Pitänee mitata jännite myös ilman kuormaa, niin näkee luistaako hihna.

        Konehuoneen puolella ja akun navoissa on sama jännite, joten en usko, että ainakaan sillä välillä on jännitehäviötä.
        Last edited by X07; 03-04-2019, 18:14.

        Comment

        • X07
          Bimmer Rookie
          • Apr 2012
          • 107
          • Finland

          #5
          Kyllä se remmi siellä rallattaa. Säädin pitää jännitteen n.13,2V kaikilla kierrosalueilla ja kaikella kuormalla. Eli säätää, mutta pitää jännitteen liian alhaisella tasolla.

          Äkkiseltään voisi ajatella, että kuorman kasvaessa laturi menisi polvilleen, mutta kun ei mene. Eli pienellä kuormalla jaksaisi ladata, mutta kuorman kasvaessa jännite tippuisi?!

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4630
            • Tampere

            #6
            Mitäs tapahtuu latausjännitteelle jos ibs-liittimen ottaa irti, olihan tässä sellainen varmaan?

            Eli akun miinus navan läheisyydessa liitin mihin menee kaksi johtoa. IBS vahtii akun latausta sekä kuntoa/varaustasoa. Jos naru on irti niin latausjännite pitäisi olla aina jotain pauttiarallaa 14,5V luokkaa tms...
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • X07
              Bimmer Rookie
              • Apr 2012
              • 107
              • Finland

              #7
              Originally posted by fraatti View Post
              Mitäs tapahtuu latausjännitteelle jos ibs-liittimen ottaa irti, olihan tässä sellainen varmaan?

              Eli akun miinus navan läheisyydessa liitin mihin menee kaksi johtoa. IBS vahtii akun latausta sekä kuntoa/varaustasoa. Jos naru on irti niin latausjännite pitäisi olla aina jotain pauttiarallaa 14,5V luokkaa tms...



              Ei muistaakseni ole, mutta pitää varmistaa, toinen vaihtoehto olisi BSD-moduli?

              Comment

              • Clavurion
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 9159
                • Oulu

                #8
                Jos laturilta irrottaa sen BSD-ohjausliittimen, pitäisi ladata kiinteästi n. 14,6 V.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • samson76
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2018
                  • 114
                  • Liminka

                  #9
                  Kannattaisi mitata suoraan laturiltakin.. jos ei jo mitattu.

                  Comment

                  • X07
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2012
                    • 107
                    • Finland

                    #10
                    Originally posted by samson76 View Post
                    Kannattaisi mitata suoraan laturiltakin.. jos ei jo mitattu.
                    Samaa näyttää, nyt jännite heilui 13,7V:n tienoilla akulla ja konehuoneessa.

                    IBS:ää ei tässä mallissa näytä olevan, olikohan tullut joskus 2008->

                    En saanu BSD:n piuhaa irti, pitäisi purkaa kamaa edestä, että käsi mahtuu kunnolla liittimelle, täytyy joku päivä kunnostautua. En löytänyt modulia varaosana, tulee ilmeisesti vain laturin mukana, elikkä silloin menee laturikin uusiksi.

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7531
                      • Jyväshyvä

                      #11
                      Tarkista moottorin maadoituskaapeli...
                      Helpoimmin se onnistuu maadoittamalla apuvirtakaapelilla moottori auton koriin
                      ja mittaat sen jälkeen latausjännitteen.
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎