Announcement

Collapse
No announcement yet.

E70 puhallin sammui.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • esa
    Bimmer Rookie
    • Nov 2011
    • 48
    • pohjanmaa

    E70 puhallin sammui.

    Ei reagoi puhaltimen säätöön mitenkään. Ei puhalla eteen eikä taakse. Moottori pyöri hienosti kädessä, mutta ei paikallaan. Aamulla toimi hienosti mutta ei enää illalla. Jollain jotain neuvoa ?
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

    #2
    Etuvastus meibi? Vaiha molemmat samalla purkamisella..
    Sähköposti.
    IG: janzki_

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #3
      Yleismittari käteen ja mittailemaan. Sähkökaaviot esim. newtis.info.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4628
        • Tampere

        #4
        Pariin e70n on tullut vaihdettua ropeli. Molemmat äänen takia.

        Tuo että toimii kädessä kun syöttää suoraan virtaa ja paikoillaan ei, on myös tuttu homma. Ohjainboksi mittaa ettei tuo kikkare ole oikosulussa ja jos siellä on oikosulku niin tällöin osalle ei syötetä sähköä ollenkaan. Todellisuudessa "oikosulun" voi muodostaa moottorin sisälle oleva hiilipöly. Eräässä audissa oli tälläinen juttu ja sen pystyi toteamaan myös yleismittarilla mittaamalla navoista resistanssia. Mutta ei tuossakaan tapauksessa puhaltelusta ollut paljoa iloa vaan pari viikkoa kunnon puhdistuksesta puhallin pysähtyi taas. Sitten omistaja halusi vaihtaa puhaltimeen pelkät hiilet. Tuosta taisi mennä noin puoli vuotta ja puhallin pysähtyi taas, kommutaattori oli kulunut loppuun hiilien alta.
        Tämän tarinan opetus oli se että ei kannata käyttää kovin paljoa vaivaa puhaltimen elvyttämiseen vaan vaihtaa se suosiosta.
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • esa
          Bimmer Rookie
          • Nov 2011
          • 48
          • pohjanmaa

          #5
          Esivastus se oli sökönä, puhallinta en tähän hätään vaihtanut, vaan pitää se vaihtaa vielä jahka posti sen vaan tuo. Kiitos avuista!

          Comment

          • Janzki
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 4947
            • Lohja

            #6
            Originally posted by esa View Post
            Esivastus se oli sökönä, puhallinta en tähän hätään vaihtanut, vaan pitää se vaihtaa vielä jahka posti sen vaan tuo. Kiitos avuista!
            Sähköposti.
            IG: janzki_

            Comment

            • Jamppa1983
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 739
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by esa View Post
              Esivastus se oli sökönä, puhallinta en tähän hätään vaihtanut, vaan pitää se vaihtaa vielä jahka posti sen vaan tuo. Kiitos avuista!
              Esivastuksen vaihto? Mitä kautta sen pääsi vaihtamaan ja kuinka? Mistä löytyy yms... Omassa puhallin välillä seilailee omiaan ja epäilen vanhojen muistikuvien perusteella johtuvan juurikin etuvastuksesta.
              Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

              M3 e90 & "M3" e30 turbo

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16357
                • Leppävirta

                #8
                Originally posted by Jamppa1983 View Post
                Esivastuksen vaihto? Mitä kautta sen pääsi vaihtamaan ja kuinka? Mistä löytyy yms... Omassa puhallin välillä seilailee omiaan ja epäilen vanhojen muistikuvien perusteella johtuvan juurikin etuvastuksesta.
                Moottorissa kiinni.

                Video koko moottorin vaihtamiseen https://youtu.be/qiNe9rbgPe0
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • Jamppa1983
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 739
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by Haju69 View Post
                  Moottorissa kiinni.

                  Video koko moottorin vaihtamiseen https://youtu.be/qiNe9rbgPe0
                  Kiitos.
                  Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                  M3 e90 & "M3" e30 turbo

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎