Tällaista oiretta täällä 35d X6:sen kanssa. Autosta tippui tehot ja vikakoodinlukijalla ilmoitti dpf:ää ja mass air flow failurea. Keskinäuttöön ilmestyi emission incereased. Katoin ilmamassamittarin ja ei vaikutusta. Se oli ehjä. Seuraavaksi epäilin dpf:än tukkeutumista, mutta se näytti generoivan ihan normaalisti. En jaksanut enää raapia päätä vaan vein auton SAHille tutkittavaksi. Alkuun ilmoittivat että imuputki vuotaa ja se pitää uusia. Kuulosti ihan loogiselta. Nyt ne on sen uusinut ja soittivat että virisofta pitää ohjelmoida vakioksi että saadaan auto kuntoon. Olin melko ihmeissäni? Auto toiminut 2 vuotta kun unelma ja nyt on kuulemma ohjelma päin persettä. Voiko olla softasta kiinni vai onko ne sillä sahilla aivan pihalla mitä tuolle vaille pitää tehdä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
X6 E71 increased emission herja
Collapse
X
-
Jatkoa X6 caseen. Nyt ilmoittivat SAHilta, että dpf pitää vielä polttaa puhtaaksi kun on väärien seoksien takia mennyt tukkoon. Muuten auto on nyt kunnossa. Näin jo ennen korjaamolle vientiä omalla testerillä että ennen loukkua oleva paine putkessa on melko lailla korkea. En oikeen vaan ymmärrä miksi se virisofta niiden oli kuulemma pakko vaihtaa vakioon? Joku viisaampi saattaa osata vastata. Väittivät mulle että ei pystyny virisoftan takia lukemaan dpf:än vikakoodia. Itse pystyin sen lukemaan jo ennen korjaamoa ”eBay” testerillä. Jotenki tuntuu että siellä on joku kesäpoika tolskaamassa, heinäkuu kun on? Yli viikon on auto ollut SAHilla ja jotenki tuntuu että mua yritetään kusettaa.
Mun tiedon mukaan vaan imuputki alunperin vuosi. No katsotaan huomenna mitä kaikkia sille on tehty ja mitä kehtaavat laskuttaa?Bmw X6 E71 35D 2009 400+hv 800+nm
Bmw 320i Xdrive 2013 310hv
-
-
Tarkoitat ilmeisesti ahtoputkea? Silloinhan se kyllä savuttaa (tukkii DPF:ää) ja herjaa MAF:sta. Eiköhän sen DPF:n saa silti poltettua auki, vaikka siellä virisofta onkin.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Joo kyseessä varmastikin ahtoputki vaikka SAHilla puhuivat imuputkesta. Niillä tuntuu nyt olevan puurot ja vellit sekaisin vähän joka risauksessa. Siihen ahtoputken vaihtoon on nyt mennyt 8 päivää ja huomenna olis toiveissa saada auto ajoon. Käsittämättömin korjaustoimenpide mitä mulle on eteen sattunu.Bmw X6 E71 35D 2009 400+hv 800+nm
Bmw 320i Xdrive 2013 310hv
Comment
-
-
Joo kyllähän tuossa meinas hermo alkaa kiristymään. Luulis että jos autokorjaamo mainostaa olevansa BMW huolto ja mainoslauseissa kehutaan, että tunnemme BMW:si, niin vian löytymiseen ei pitäisi mennä päiviä vaan ainoastaan tunteja. Lopullinen vika nyt oli mitä ilmeisimmin karstoittunut ahtimen läppä ja jotenkin siihen liittyi hukkaporttikin. Itse kun en noista antimista ole opiskellut kaikkea. Olen ilmeisesti ajellut liian pappamaisesti? Pitänee antaa koneelle ja turbolle välillä vähän jengaa. Onko foorumilaisilla keinoja miten karstoja saisi vähemmäksi? Onko jotain litkua jota voi laittaa löpön sekaan poistamaan karstaa? Mittariin tuli just 180k, että ei siinä vielä pitäis turbon vaihtoa alkaa tekemään.
Käyn maanantaina kuittaamassa laskun ja hakemassa auton. Laitan vielä listauksen mitä kaikkia oli vikana jos tästä olisi jollekin samoista oireista kärsivälle joskus apua.
Ensimmäinen korjaamon havaitsema imuputken tiivisteen vuotaminen tuskin noin laajaa ongelmaa auton toimintaan tekee. Tiedä häntä?Bmw X6 E71 35D 2009 400+hv 800+nm
Bmw 320i Xdrive 2013 310hv
Comment
-
-
Ahtoputkien vuodot tavallisia näissä, tosin lievänä lähinnä vaan sotkee paikkoja. Termostaatit kannattaa katsoa kuntoon muuten ei tee välttämättä dpf polttoja. Imusarjaa ennen oleva kaasuläppä myös usein vikaantuu, turbon läppää en kyllä tunne? Myös MAF voi vikaantua, jos siltä vikakoodikin?E39 M5 2002
E70 X5 3.0sd 2008
E83 X3 3.0i 2005
G21 330e
Comment
-
-
Auto saatiin väliaikaisesti kuntoon mutta hajosi uudestaan samana päivänä. Loppujen lopuksi vika oli jumiutunut hukkaportti joka oli karstaantunut mitä ilmeisimmin liian taloudellisen ja lyhyen ajon takia. Toki autohan ei ole uusi ja vuotanut imuputki oli aiheuttanut vääränlaiset seokset, Loppuken lopuksi SAHilla toiminta oli aivan asiallista vaikkakin kuluttajan näkökulmasta hieman hidasta, mikä tietysti aiheutti perheelliselle jonkinlaista stressiä.
No se hukkaportti oli saatu notkeuteltua toimimaan ja auto toimikin puoli päivää kunnes taas ilmeisesti jumiutui ja auto hinattu SAHille.
Kuulemma koko Ahdin pitää vaihtaa ja hintaahan tuolle nyt tulee perkeleesti. Kellään ideaa tekeekö joku Oulussa turboremontteja esim: kunnostetuilla ahtimilla kun ei välttämättä kannata uutta vanhaan autoon laittaa?Bmw X6 E71 35D 2009 400+hv 800+nm
Bmw 320i Xdrive 2013 310hv
Comment
-
-
Homma selvis. Hukkaportti oli karstaantunut ajan kanssa ja jumissa. Saivat sen herkistellyt toimintaan mutta jumi jo samana päivänä uudestaan. Tekeekö kukaan Oulussa turboremontteja esim: kunnostetuilla ahtimilla kun rahaa tähän nyt palaa varmasti?Bmw X6 E71 35D 2009 400+hv 800+nm
Bmw 320i Xdrive 2013 310hv
Comment
-
Comment